مکس بورس از تاثیر محکومیت ابر بدهکار بانکی تا تحلیل نموداری؛ حرکت «خگستر» طبق تحلیل! - مکس بورس

  • لاماری
  • خودروسازی فردا- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • فونیکس- مدیران خودرو- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • پارمیس
۰ نفر

به بهانه لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو؛

از تاثیر محکومیت ابر بدهکار بانکی تا تحلیل نموداری؛ حرکت «خگستر» طبق تحلیل!

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

کد خبر:
۸۱۴۹۲۹

از تاثیر محکومیت ابر بدهکار بانکی تا تحلیل نموداری؛ حرکت «خگستر» طبق تحلیل!

به روز رسانی تحلیل خگستر به بهانه مالیک سهام بانک پارسیان و داستان تکراری خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری را بخوانید

به گزارش مکس بورس ؛ در تحلیل پیشین به قیمت های حمایتی خگستر اشاره شد و مروری بر سهم داشتیم( برای مطالعه خبر ««خگستر» زیر ذره‌بین مکس بورس ) اینجا کلیک کنید

حال با توجه به خبرها و شنیده های تجدید ارزیابی در وپارس و وصول مطالبات در شفاف سازی پرنده رستمی صفا و تحویل مدیریت سه کارخانه نورد و لوله صفا، نورد پروفیل ساوه و ماشین الات صنعتی صفا به بانک پارسیان به عنوان زیر مجموعه خگستر در کنار اخبار جدید خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری شورای رقابت می توان این سهم را مجدد مورد ارزیابی قرار داد. معاون حمل‌ونقل وزارت صمت از قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط هیات‌مدیره خودروسازان تا پایان سال جاری خبر داد. بر این اساس قرار است شورای رقابت به‌عنوان یک نهاد قانونی به جای قیمت‌گذاری خودرو، به تنظیم بازار بپردازد.

در خبرهای مهم برای گروه خودرو

با اعلام معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به زودی از دست شورای رقابت خارج و به هیات‌مدیره خودروسازان واگذار خواهد شد. منوچهر منطقی در جریان پنلی که در رادیو اقتصاد با موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های صنعت خودرو» برگزار شد، گفت: طبق سیاست مدنظر وزارت صمت، قرار است اختیار قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تا انتهای سال به هیات‌مدیره خودروسازان واگذار شود. به گفته وی، شورای رقابت نیز دیگر قیمت‌گذاری نخواهد کرد و نقش تنظیم گر بازار خودرو را خواهد داشت./ دنیای اقتصاد

p/nav سهم:

مهم ترین شرکت های پرتفوی بورسی خگستر ایرانخودرو، بانک پارسیان و محورسازان ایرانخودرو و صنعتی نیرومحرکه می باشد که در انتهای ابان ماه ارزش روز ۱۴۴۴۳ میلیارد تومان داشته و پرتفوی غیر بورسی شرکت  با بهای تمام شده ۱۸۵۷ میلیارد تومان با ارزش تقریبی ۹۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. p/nav اذرماه سهم طبق محاسبه اکثر تحلیلگران به صورت میانگین حدود ۷۵ درصد می باشد.

 سهامداران:

در ترکیب سهامداران شرکت بیشترین درصد سهام شرکت (بیش از ۴۵ درصد) در اختیار شرکت ایرانخودرو است.  سپس سرمایه گذاری سمند با حدود ۳ درصد و گروه مالی پارسیان ۲ درصد سهامداران عمده می باشند.

اپدیت تحلیل نموداری خگستر:

تحلیل ۹ آبان: اشاره به واگرایی مثبت و محدوده حمایتی داشتیم که از همان محدوده حمایتی قوی برگشت داشته و تا ۵۰۰ تومان رشد را در بازه زمانی یک ماه و نیم تجربه کرده است. حال به روز رسانی تحلیل را دنبال کنیم:

 از تاثیر محکومیت ابر بدهکار بانکی تا تحلیل نموداری؛ حرکت «خگستر» طبق تحلیل!

به روز رسانی و سناریو های پیش رو:

حمایت سهم  بالا آمده و به محدوده ۴۷۴۵ رسیده است . سهم در دو سناریو محتمل دیامتریک و یا مثلث الگوی موج B را تکمیل میکند که در هر دو به نظر میرسد هدف های ۵۲۰- ۵۹۰ و ۷۰۰ برای سهم قابل وصول خواهد بود.در صورت پیشروی مطابق سناریو مجددا به روز رسانی خواهد شد.

از تاثیر محکومیت ابر بدهکار بانکی تا تحلیل نموداری؛ حرکت «خگستر» طبق تحلیل!

برچسب‌ها

  • خگستر

  • ترنج
  • همکاران سیستم
  • مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)
  • ازکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.






captcha

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 21 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.