مکس بورس بررسی تکنیکالی 4 نماد کم ریسک و بنیادی - مکس بورس

در مطلب حال حاضر پرشین بورس به بررسی تکنیکالی ۴ موقعیت بسیار مناسب با استراتزی کوتاه مدتی و بلند مدتی میپردازیم. قبل از شروع تحلیل تکنیکال مطابق معمول بر خرید پله ای و با آرامش و رعایت حد ضرر با نظم پادگانی تاکید میکنیم.با ما همراه باشید.

نماد کم ریسک و بنیادی :

بر اساس گزارش حسابرسی نشدهسیمان شمال در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱  به ازای هرسهم ۱۵۱ریال سود محقق کرده است که نسبت به  مدت مشابه سال قبل ۱٪ رشد داشته است .این شرکت براساس عملکرد ۹ ماهه  پیش بینی فعلی سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ را ۱۰۵٪ پوشش داده است.

در روزهایی که سیمانی ها مورد اقبال بازار قرار دارند ,سشمال با یک رشد خوب ۱۵ درصدی ,مجددا به صف نشست.اگر چه نمادهای بنیادی تری در سیمانی ها وجود دارد لیکن همواره سعی میکنیم موقعیت های کم ریسک تر را به فعالان بازار سرمایه معرفی کنیم.سشمال از این منظر به لحاظ تکنیکالی معرفی شده و به لحاط بنیادی مورد بررسی لازم قرار نگرفته است. با توجه به  رشد چند روز اخیر انتظار داریم نصف حرکت موج فعلی اصللاح شود. بنابراین حتما میبایست بصورت پله ای و با حد ضرر ۱۲۰۰ ریالی نسبت به انتخاب موقعیت معاملاتی اقدام کرد.

نماد دوم اتکام

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام و اعمال سود نقدی هر سهم و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزايش سرمايه و اعمال تصميمات مجمع مذكور در سامانه معاملات و افشای اطلاعات با اهميت به گردونه معاملات بازگشت.نماد پس از بازگشایی از قیمت ۱۷۳۰ ریالی در قیمت ۱۰۹۳ ریال تعدیل قیمتی گردیدد.افزایش سرمایه ۲۰ درصدی نماد از محل مطالبات و آورده نقدی در جریان است اما پس از تعدیل قیمتی به زیر ارزش دفتری خود یعنی ۱۳۱۰ ریال رسیده است.با اخبار بنیادی بسیار مناسب و تسعیر ارزی که باعث ۳۷۰ ریال سود به ازای هر سهم خواهد بود ,اتکام یک گزینه بسیار کم ریسک و بنیادی خواهد بود و در میان مدت انتظار رشد حداقل ۱۰۰ درصدی از نماد میرود.بنابراین با توجه به افزایش سرمایه در حال انجام ,این نماد مناسب نوسان گیران نیست و باید به دید مجمع آن را نگهداری کرد.اتکام در مقطع فعلی با P/E=3.5 در حال دادو ستد است(P/E گروه برابر ۵٫۱ واحد است)

برای این موقعیت معاملاتی حد ضرر تعیین نمیکنیم و در کف حمایتی مستحکم فعلی(۱۱۰۰ ریال)پله پله میبایست به پرتفو اضافه شود.(کف تاریخی در ۹۶ تومان)

اتکام

بر اساس گزارش حسابرسی نشده بيمه اتکایی امين در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ضمن افزایش سرمایه ۲۰% در این دوره به ازای هر سهم ۶۹ ریال سود محقق کرده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم ۵٪ رشد داشته است. این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ مبلغ ۲۰۵،۷۸۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵٪رشد داشته است.

اتکام

بيمه اتکایی امين در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۳۵۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده تغییری نداشته است.این شرکت براساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه آخرین پیش بینی سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ را ۱۰۰٪ پوشش داده است.

نماد سوم

پسهند

پس از یک اصلاح فرسایشی ۵ ساله  رشدی شارپ را تجربه کرد اگر موج سابق را موج یک بدانیم انتظار میرود نماد بزودی وارد قسمت پرقدرت روند موج سوم شوداهداف ۷۲۰ تومان و در گام ۱۰۳۰ تومان است و حد ضرر۲۷۰ تومان است.یک استراتژی مناسب ورود بعد از شکست مقاومت فعلی است.با گزارش جذاب پسهند از ریسک به ریوارد منطقی برخوردار است.

پسهند

بر اساس گزارش حسابرسی نشده صنايع لاستيکی سهند در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ به ازای هرسهم ۱۳۸ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۶٪ رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۱۵۷٪ فروش میباشد.این شرکت براساس عملکرد ۹ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۴۸,۲۶۳ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

ختراک

پس از ارائه یک گزارش درخشان و بی نظیر و به لطف گزارش های ناامید کننده هم گروهی هاش ,منفی هایش کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما سهم خوب راهش را میرود با این گزارش عالی و بی نظیر سهم بزودی راه صعود را در پیش خواهد گرفت.انتظار میرود نماد حداقل تا کف ۳۳۰ تومان اصلاح کند و سپس با شکست مثلث وارد یک رالی صعودی مناسب با هدف ۶۰۰ تومان شود.مطابق معمول به شما پیشنهاد میکنیم پله ای خرید کنید و حتما به حد ضرر ۲۷۳ تومان پایبند باشید.

بر اساس گزارش حسابرسی نشده ريخته گری تراکتور سازی ايران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۴۴۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵۶٪ رشد داشته که بیشتر ناشی از رشد ۲۸۹% سود عملیاتی و همچنین افزایش ۱۵۷٪ سایر درآمدهای عملیاتی میباشد.این شرکت براساس عملکرد ۹ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۹۵،۰۲۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : تحلیل تکنیکال بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.