مکس بورس تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر - مکس بورس

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

شرکت فرآورده های نسوز آذر با نماد کاذر در سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان اصفهان به ثبت رسید.در سال ۱۳۸۰ به شرکت سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۸۲ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.در حال حاضر شرکت فرآورده های نسوز آذر جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد میباشد.واحد یک واقع در محوطه شرکت سهامی ذوب آهن و واحد دو شرکت در منطقه صنعتی فولاد(باباشیخعلی)قرار دارد.شرکت در زمینه تهیه و تولید انواع فراورده های نسوز,انجام تحقیقات در زمینه مواد اولیه تکنولوژی تولید نسوز و سرامیک و کاربرد صنعتی و همچنین نظارت و مشاوره فنی و اجرای عملیات نسوز کاری وصنایع وابسته,ارائه خدمات بازرسی و کنترل کیفی فرآورده های نسوز و سرمایه گذاری در سایر شرکتها و ایجاد شرکت های جدید است.شرکت های فرعی آن عمدتا در زمینه تولید اولیه ,ساخت و تولید کلیه قطعات نسوز شکل دار ریختی و پرسی و انجام تحقیقات در زمینه مواد اولیه تکنولوژی تولید و همچنین نظارت و مشاوره فنی و اجرای عملیات نسوزکاری مشغول فعالیت میباشند.

نگاهی به کاذرکتوکا و شرکت های زیر مجموعه

 

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

شرکت فرآورده های نسوز آذر یکی از بزرگترین و باسابقه ترین شرکت های تولیدی محصولات نسوز در کشور تلقی میشود که ظرفیت بالای هشتاد و پنج هزار تنی آن تنوع محصولات و همچنین تولید اقلام انحصاری,آن را در زمره یکی از شرکت های  مطرح در عرصه تولید مواد نسوز قرار داده است در دوره مالی مورد گزارش شرکت با تولید قریب به ۴۰۰ نوع محصول از انواع آجر و اجرام و ارسال آن به بیش از ۱۰۰ شرکت توانسته سعی در حفظ جایگاه خود نموده است.مشخصا عرضه مورد نظر دارای رقابت تنگاتنگی است.

ریسک ها

به دلیل مواجه شدن صنایع فولادی با محدودیت هایی از جمله حامل های انرژی و کمبود آب در منطقه امکان تاثیر پذیری در کاهش در خواست های کاذر و از سویی دیگر سیاست های مالی و پولی کشور,رقابتی بودن برخی از محصولات ,عدم ثبات اقتصادی و وضعیت تورم لجام گسیخته و افزایش رقبا در صنعت نسوز با ارجاع برخی از فعالیت های خود به پیمانکاران برای کاهش بهای تمام شده تولید هرکدام به تنهایی یا در مجموع میتوانند تاثیر مهمی بر صنعت یا محیط بیرونی آن بگذارد.

پرونده مالیاتی سال ۱۳۹۴ قطعی و پرداخت گردیده و به دلیل داشتن اعتراض نسبت به رای هیئت تجدید نظر فرم واخواهی شورای عالی مالیاتی تهیه و در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ در شورای عالی مالیاتی به ثبت رسیده است که منتظر دریافت رای در این مرحله میباشد.پرونده سال ۱۳۹۳ هیئت تجدید نظر آن برگزار گردیده و رای تعدیلی هیات صادر شده ولی هنوز به شرکت ابلاغ نشده است و پیش بینی میگردد تعدیل بااهمیتی در ماخذ محاسبه مالیات اتفاق بیافتد .پرونده سال ۱۳۹۵ با حضور تیم رسیدگی طی چند مرحله رسیدگی اولیه شده ولی هنوز برگ تشخیص صادر نگردیده است با توجه به تغییرات صورت گرفته در نحوه شناسایی مالیات سنوات قبل در دوره جاری آثار مالیاتی بر سود شرکت تاثیر خواهد داشت.

طرح احداث کوره دوار با طرح احداث کوره دوار با ظرفیت ۶۰۰۰۰ تنی امکان مدیریت بهای تمام شده تولیدات و کاهش عوامل تولید بر سود شرکت تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

محصولات اصلی شرکت

محصولات شامل تولید انواع آجرهای دولومیتی,آلومیتی و شاموتی جرم های منیزیتی,آلومینی و دولومیتی قطعات نسوز و دریچه کشویی انواع گل و ملات که بر اساس سفارش مشتریان تولید و توزیع میگردد.

ترکیب سهامدارن عمده تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۳۱

                                                             سهامدار/دارنده                  سهم                            درصد
شركت سرمايه گذاری توكافولاد-سهامي عام- ۲۶M ۸٫۷۶۰
موسسه صندوق حمايت وبازنشستگی كارك.فولاد ۲۶M ۸٫۵۶۰
شركت بيمه سامان-سهامی عام- ۱۶M ۵٫۱۸۰
شركت توكاتوليداسپادان-سهامی خاص ۱۲M ۳٫۹۸۰
شركت بين المللی فولادتجارت دالاهو-سهامی خاص ۹M ۲٫۹۹۰
شركت توليدی وخدمات صنايع نسوزتوكا-سهامی عام- ۶M ۲٫۰۰۰
شخص حقیقی ۳M ۱٫۱۵۰

همانگونه که ملاحظه میکنید سهام شناور سهم در حدود ۷۰ درصد است.

پروژه ها و طرح ها و برنامه های توسعه ای

پروژه فولاد سبا

با توجه به ضررورت تعمیرات نواحی فولادی و نورد پیوسته در صنعت فولاد کشور,شرکت اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت فولاد مبارکه برای تامین و تجهیز نیرو ونسوز کاری در نواحی فولاد نموده است .

طرح احداث کوره دوار

طرح احداث کوره دوار در جلسه هیئت مدیره در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ به تصویب رسید.پیش بینی میشود هزینه های سرمایه ای  بالغ بر ۳۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.شروع عملیات اجرایی طرح ابتدای سال ۱۳۹۷ و بهره برداری از آن در سال ۱۳۹۸ پیش بینی میگردد.در صورت بهره بردای از طرح شرکت ادعا نموده است در زمره شرکت های برتر خاورمیانه قرار خواهد گرفت.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

منابع مالی در اختیار شرکت

در ۳۱ خرداد۱۳۹۷ شرکت وجوه نقدی معادل با ۱۷٫۰۸۵ میلیون ریال ,دریافتنی های تجاری و غیر تجاری معادل ۳۷۸٫۰۸۱ میلیون ریال ,موجودی مواد و کالا معادل ۲۴۴٫۴۳۶ میلیون ریال,پیش پرداخت ها به مبلغ ۴۰٫۹۶۵ میلیون ریال  ومجموع دارایی جاری معادل ۶۸۰٫۵۶۷ میلیون ریال و مجموع بدهی ۴۵۴٫۴۳۳ میلیون ریال داشته است.

 

مطالبات شرکت در سه ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به پایان سال مالی قبل حدود ۶ درصد با توجه به فروش نسیه افزایش یافته است که این روند در پوشش سه ماه عادی است

با توجه به مانده مطالبات شرکت در پایان دوره سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ شرکت به منظور پیگیری وصول مطالبات از مشتریان کمیته ای تشکیل داده است و در جهت افزایش نقدینگی شرکت گام برداشته است.

موجودی مواد و کالا شرکت نسبت به پایان سال قبل  به مبلغ ۱۵۹۲۰ میلیون ریال داشته که بدلیل افزایش فروش بوده است.

تسهیلات مالی:

مانده تسهیلات پرداختنی در ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ مبلغ ۱۴۰٫۳۹۶ میلیون ریال بوده که در سه ماه اول ۱۳۹۷ حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است که این امر در نتیجه تسویه بموقع تسهیلات و کاهش جراِئم دیرکرد با نرخ بالا بوده است.مانده تسهیلات شرکت مربوط به بانک های صادرات,اقتصاد نوین ,کشاورزی ,ملت و توسعه تعاون و بانک انصار است

بر این اساس شرکت تاکنون موفق به تحقق بودجه ۹۴ درصدی مصوب سه ماهه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۷ بوده است.

مقادیر تولید:

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

درآمدهای عملیاتی

مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت برای دوره سه ماهه سال ۱۳۹۷ برابر مبلغ ۱۸۳٫۹۶۸ میلیون ریال بوده است که ۳۱ درصد کل درآمدهای سال ۱۳۹۶ میباشد.مبلغ فروش محصولات شرکت در جدول زیر نمایش داده شده است.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

فروش محصولات نسوز شکل دار در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ شامل ۳۴ درصد فروش سال مالی قبل میباشد که بخشی از این موضوع بابت افزایش درخواست مشتریان صورت گرفته است.

فروش محصولات نسوز بی شکل در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ شامل ۳۰ درصد فروش کل سال قبل است که در نتیجه رشد مقدار فروش نسبت به سال ۱۳۹۶ است

پیش بینی ۹ ماهه منتهی  به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ شرکت دستیابی به فروش ۴۹٫۴۲۲ تنی محصولات است.

روند فروش و بهای تمام شده در بازه سال های ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۷:

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

شرکت انتظاردارد درآمد عملیاتی برای ۹ ماه سال ۱۳۹۷ به بیش از مبلغ ۶۰۲۶۵۷ میلیون ریال برسد.

بهای تمام شده کالای فروش رفته در سه ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به سال  شامل ۲۸ درصد بهای تمام شده کل سال قبل میباشد و پیش بینی شرکت برای ۹ ماهه تا پایان سال بیش از مبلغ ۵۳۳٫۲۵۵ میلیون ریال خواهد بود.

مواد مصرفی شامل ۳۳ درصد کل سال قبل میباشد لازم به ذکر است جهت مقایسه بهتر باید مقدار تولید و ترکیب تولیدات و نرخ مواد اولیه را در نظر گرفت.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

 

دستمزد مستقیم شامل ۳۲ درصد کل سال قبل میباشد که بدلیل افزایش نرخ دستمزد سالانه طبق قانون کار میباشد.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

سربار شامل ۲۷ درصد کل سال قبل میباشد که خود متاثر از میزان تولید و نرخ حامل های انرژی است.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

مواد اولیه مصرفی به شرح جدول ذیل است.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

هزینه های عمومی و اداری شامل ۲۵ درصد کل هزینه های سال قبل است و ازاین لحاظ عملکرد مثبت بوده است.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

هزینه های مالی شرکت شامل ۲۷ درصد سال قبل است که دلیل اصلی آن سررسید  برخی از تسهیلات در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ است.پیش بینی میشود هزینه ای مالی برای نه ماهه به مبلغ ۱۷۰٫۰۴۰ میلیون ریال برسد.

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

شرکت های فرعی

شرکت های فرعی شامل شرکت فرآورده های نسوز قشم و شرکت تکافو(سهامی خاص) میباشند.که هر دو فاقد فعالیت بوده و در دوره های آتی نسبت به انحلال یا بقا آنها تصمیم گیری صورت میگیردلازم به ذکر است که در ارتباط با شرکت نسوز قشم بخشی از درآمد فروش سهام شرکت وابسته در سه ماهه اول محقق شده ولی با توجه  به اینکه جهت ثبت در حسابها نیاز به مصوبه مجمع عمومی مبنی بر تقسیم سود دارد,امکان منظور نمودن سود سهام فوق در حسابها وجود ندارد و این امر در پایان سال پس از تصویب پرداخت سود توسط مجمع شرکت فوق انجام میپذیرد که حدود ۳۰ درصد از بودجه سال جاری از محل سود سهام فوق میباشد که پیش بینی میشود تا پایان سال درآمد فروش سهام شرکت وابسته به صددرصد بودجه مصوب برسد.

شاخص های سنجش عملکرد کاذر

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

صورت های مالی دوره سه ماهه و چهار ماهه ۱۳۹۷ کاذر

کاذر

بر اساس گزارش حسابرسی نشده فرآورده های نسوز آذر در دوره ۳ ماهه منتهی به ۹۷/۰۳/۳۱  ضمن افزایش سرمایه ی ۵۰% در سال مالی جاری به ازای هر سهم ۵ ریال سود محقق کرده است در حالی  که کاذر در مدت مشابه سال قبل و بدون لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۱۳۸ ریال زیان محقق کرده بود  این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۴۳۹ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است

کاذر

فرآورده های نسوز آذر دردوره ۱ ماهه منتهی به۹۷/۰۴/۳۱ از محل فروش محصولات خود مبلغ ۷۰,۵۶۹ میلیون ریال درآمد داشته است این شرکت براساس عملکرد ۴ ماهه مبلغ  ۲۵۵,۶۶۸ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵% رشد داشته است.

 نتیجه کلی

چشم انداز کاذر:

کسب پیشتازی در بازار خاورمیانه بعنوان یک شرکت نسوز برتر با دستیابی به تولید ۹۰۰۰۰تن محصولات شکلدار و بی شکل و صادرات ۵۰۰۰ تن تا سال ۱۴۰۰

بررسی ابهامات و پرونده مالیاتی کاذر

پرونده سال ۱۳۹۳ هیئت تجدید نظر آن برگزار گردیده و رای تعدیلی هیات صادر شده ولی هنوز به شرکت ابلاغ نشده است و پیش بینی میگردد تعدیل بااهمیتی در ماخذ محاسبه مالیات اتفاق بیافتد .پرونده سال ۱۳۹۵ با حضور تیم رسیدگی طی چند مرحله رسیدگی اولیه شده ولی هنوز برگ تشخیص صادر نگردیده است با توجه به تغییرات صورت گرفته در نحوه شناسایی مالیات سنوات قبل در دوره جاری آثار مالیاتی بر سود شرکت تاثیر خواهد داشت.

در خصوص  نظر حسابرس در بندهای توضیحی به موارد ذیل اشاره شده است

پاسخ تاييديه های ارسالی جهت دريافتنی های تجاری و غير تجاری به مبلغ ۸۴ ميليارد ريال (شرکتهای سهامی ذوب آهن اصفهان و گروه متالوژی ماشين سازی اراک) تا تاريخ تهيه اين گزارش واصل نگرديده است. مضافا ، پاسخ تاييديه واصله از شرکتهای فولاد خوزستان و فولاد خراسان در ارتباط با مطالبات تجاری حاکی از مغايراتي به مبالغ ۲۵/۶ ميليارد ريال و ۱۳/۶ ميليارد ريال (مانده دفاتر بيشتر) مي باشند. تعيين تعديلات احتمالی که در صورت دريافت پاسخ تاييديه‌های واصل نشده و رفع مغايرات فوق الذکر، بر صورتهای مالي مورد گزارش ضرورت مي‌يافت، برای اين مؤسسه امکان پذير نگرديده ‌است.
۵٫ سرمايه گذاری شرکت اصلی در شرکت تکافو (سهامي خاص) – شرکت فرعی به بهای تمام شده ۲۰ ميليارد ريال (معادل ۹۸/۴۲ درصد سهام) مي باشد. زيان انباشته شرکت مزبور در پايان سال مالي مورد گزارش به مبلغ ۲۳ ميليارد ريال می باشد. همچنين، در ارتباط با شرکت اصلی و گروه، مانده سرفصلهای دريافتنی های تجاری و غير تجاری به مبلغ ۲۲/۲ ميليارد ريال شامل اسناد دريافتنی سررسيد گذشته (مبلغ ۶/۳ ميليارد ريال ذخيره مطالبات مشکوک الوصول در حسابها منظور شده)، موجودی مواد و کالا به مبلغ ۴/۸ ميليارد ريال، پيش پرداختهای جاری و سرمايه ای به مبلغ ۱۸/۷ ميليارد ريال و پرداختنی هاي تجاری و غير تجاری به مبلغ ۴۲/۲ ميليارد ريال شامل اسناد پرداختنی سررسيد شده به صورت راکد و نقل از سنوات قبل مي باشند. به دليل فقدان اطلاعات کافی در خصوص نحوه بازيافت دارايی ها و همچنين، نحوه وصول يا تسويه مطالبات و بدهيها تعيين هرگونه آثار مالی ناشی از آن بر صورتهای مالی، برای اين مؤسسه ميسر نگرديده است.
۶٫ به شرح يادداشت توضيحي ۲-۱۴ صورتهای مالي، جهت ماليات عملکرد سال ۱۳۹۰ مطابق با برگ تشخيص متمم صادره توسط اداره امور مالياتی مبلغ ۲/۴ ميليارد ريال صادر گرديده است. همچنين، جهت عملکرد سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴جمعا مبلغ ۵۱/۲ ميليارد ريال (شرکت اصلی) برگ تشخيص ماليات صادر و به شرکت ابلاغ شده که تنها مبلغ ۰/۴ ميليارد ريال پرداخت گرديده و نسبت به مابه التفاوت به دليل اعتراض شرکت ذخيره ای در حسابها منظور نگرديده است. مضافا ، جهت عملکرد سال ۱۳۹۵ به دليل زيان ابرازی و سال مالی مورد گزارش با توجه به موضوع تبصره ۴ ماده ۱۰۵ و مفاد ماده ۱۴۵ قانون ماليات های مستقيم ذخيره ای در حسابها منظور نشده است. با توجه به اعمال رويه سنوات قبل توسط اداره امور مالياتي، تعيين هرگونه تعديلات مورد لزوم از بابت موارد فوق و همچنين ماليات و عوارض ارزش افزوده شرکت منوط به اعلام نظر اداره امور مالياتی مي باشد.

طرح احداث کوره دوار: با طرح احداث کوره دوار با ظرفیت ۶۰۰۰۰ تنی امکان مدیریت بهای تمام شده تولیدات و کاهش عوامل تولید بر سود شرکت تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.طرح احداث کوره دوار در جلسه هیئت مدیره در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ به تصویب رسید.پیش بینی هزینه های سرمایه ای  بالغ بر ۳۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال به انجام برسدشروع عملیات اجرایی طرح ابتدای سال ۱۳۹۷ و بهره برداری از آن در سال ۱۳۹۸ پیش بینی میگردد.در صورت بهره بردای از طرح شرکت ادعا نموده است در زمره شرکت های برتر خاورمیانه قرار خواهد گرفت.ضمنا قرارداد پیاده سازی و احداث کوره دوار به جهت مدیریت و کنترل هزینه های سربار و افزایش حاشیه سود محصولات در اهداف بلند مدت با شرکت zk چین منعقد شده است.

نرخ برابری ارز برابر ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

شرکت تاکنون موفق به تحقق بودجه ۹۴ درصدی مصوب سه ماهه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۷ بوده است.

حدود ۳۰ درصد از بودجه سال جاری از محل سود سهام شرکت نسوز قشم تامین میگردد.یادآوری میگردد که  شرکت در سنوات مالی قبل کليه ماشين آلات و تجهيزات و زمين محل کارخانه را به فروش رسانده است. تنها عمليات شرکت طی سال مالی مورد رسيدگی معطوف به فروش قسمتی از سهام شرکت توليدی و خدمات صنايع نسوز توکا (سهامی عام) ، شرکت در افزايش سرمايه و همچنين دريافت سود سهام شرکت ياد شده بوده و شرکت هيچگونه طرح و برنامه ای در راستای فعاليت جايگزين نداشته، لذا در خصوص تداوم فعاليت شرکت ترديد وجود دارد و اين موضوع در صورتهای مالی افشاء نگرديده است.بافرض واگذاری ۴ میلیون  سهام نسوز قشم در کتوکا در قیمت تابلو معاملاتی ۳۲۰۰ ریالی ,مبلغی در حدود ۱۳ میلیارد ریال حاصل میگردد لیکن محاسبه سود تقسیمی عملا امکان پذیر نیست.

حاشیه سود خالص شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ به ۱٫۳ درصد و حاشیه سود عملیاتی ۱۴ درصد رسیده است در حالیکه حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال مالی قبل ۰٫۷ درصد بوده است

مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت برای دوره سه ماهه سال ۱۳۹۷ برابر مبلغ ۱۸۳٫۹۶۸ میلیون ریال بوده است.شرکت انتظاردارد درآمد عملیاتی برای ۱۲ ماه سال ۱۳۹۷ به بیش از مبلغ ۶۰۲٫۶۵۷ میلیون ریال برسد.بنابراین به شرط تداوم آهنگ سود سازی فعلی کاذرمیتواند ۲۰ ریال به ازای هر سهم دشت نماید..در سناریوی خوشبینانه شرکت انتظار داریم درآمدهای عملياتی شرکت برای سال مالی ۱۳۹۷ به مبلغ ۷۸۶٫۶۲۴ ميليون ريال برسد که با فرض حاشیه سود ۱۴ درصدی سود عملیاتی در اینحالت به ۱۱۰۱۲۷ میلیون ریال خواهد رسید با چنین فرضی کاذر توانایی ساخت سود ریالی ۲۴ ریالی خواهد داشت .

پیش بینی ۹ ماهه منتهی  به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ شرکت دستیابی به فروش ۴۹٫۴۲۲ تنی محصولات است که با توجه به میانگین تناژ تولیدی بنظر شرکت میتواند تا تولید ۵۶ هزار تن نیز پیش برود البته در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال مالی قبل جرم تولیدی کاهشی ۱۰ درصدی را نشان میدهد لیکن رشد قیمتی این اثر را خنثی کرده است مجموع تناژ تولیدی شرکت در ۴ ماهه ابتدایی ۱۳۹۷ مقدار ۱۸۷۹۱ تن بوده است و بنابراین از این منظر کاذر عملکرد خوبی داشته است و به شرط حفظ آهنگ تناژ تولیدی میتواند به ظرفیت تولیدی ,در حدود ظرفیت کامل کارخانه خود برسد.

تغییر نرخ های فروش

نوع محصول فروردین۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ خرداد ۱۳۹۷ تیر ۱۳۹۷ اختلاف نرخ فروردین با تیرماه میانگین نرخ ۴ماهه
آجر شاموتی ۰ ۱۵,۳۳۳,۳۳۳ ۱۵,۱۱۰,۲۳۶ ۲,۴۱۶,۲۴۴ ۸٫۲۱۴٫۹۵۳
آجر آلومينی ۷,۳۸۴,۹۲۱ ۱۷,۸۳۵,۹۶۲ ۱۳,۲۰۷,۳۸۱ ۴۳,۸۱۹,۴۴۴ ۶۰۰درصد رشد ۲۰٫۵۶۱٫۹۲۷
آجر دولوميتی ۸,۷۹۲,۶۲۷ ۲۰,۷۱۴,۱۶۸ ۱۵,۱۳۴,۱۵۸ ۱۷,۲۱۳,۱۳۹ ۹۵ درصد رشد ۱۵۴۶۳۵۲۳
آجر کربن منيزيتی ۵۵۱,۴۷۱ ۵۰۰,۴۰۹,۰۹۱ ۷۰,۳۵۵,۸۲۸ ۶۸,۶۸۲,۹۲۷ رشد ۵۴۴ درصدی ۱۵۹٫۹۹۹٫۸۲۹
دريچه کشويی و استکانی ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
جرم های دولوميتي ۷,۸۵۵,۵۹۹ ۱۲,۴۹۳,۱۴۰ ۱۰,۳۲۹,۲۶۰ ۹,۷۴۶,۳۳۱ رشد ۲۴ درصدی ۱۰٫۱۰۶٫۰۸۲
جرم های منيزيتی ۱۹,۷۸۴,۵۳۰ ۱۱,۶۲۳,۲۳۹ ۱۵,۰۹۶,۳۵۰ ۱۴,۲۲۳,۳۰۱ افت ۳۹ درصدی ۱۵٫۱۸۱٫۸۵۵
جرم های آلومينی ۱۷,۲۷۷,۷۷۸ ۲۶,۹۰۹,۰۹۱ ۲۳,۸۴۵,۴۵۵ ۲۹,۹۷۶,۱۹۰ رشد ۷۳ درصدی ۲۴٫۵۰۲٫۱۲۸
گل ها ۰ ۰ ۹,۹۳۱,۰۳۴ ۰ ۲٫۴۸۲٫۷۵۸
پودر ها و دولوميت کلسينه ۰ ۷,۰۹۶,۱۵۴ ۷,۲۹۸,۰۷۷ ۰ ۳٫۵۹۸٫۸۵۷
ملات ها ۹,۴۸۲,۷۵۹ ۶,۰۲۰,۸۳۳ ۷,۳۱۰,۳۴۵ ۸,۱۰۹,۰۹۱ ۷٫۷۳۰٫۷۵۷
ساير و درآمد بسته بندی ۰ ۰ ۰ ۱۵۳,۲۵۰,۰۰۰ ۳۸٫۳۱۲٫۵۰۰
درآمد نسوز کاری ۰ ۰ ۱,۳۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۰ ۳۲۸٫۵۰۰٫۰۰۰

بطور میانگین رشد قیمتی محصولات در حدود۱۰۰ الی  ۲۲۰درصد بوده است(با توجه به محاسبه کلیه محصولات تولیدی یا محاسبه فقط محصولاتی که رشد داشته اند)

در سال۱۳۹۶ شرکت حدود ۲۶درصد از مواد اوليه مصرفی را از طريق واردات تأمين کرده است . بنابراين با توجه به افزايش قيمت های جهانی ازيك طرف و افزايش قيمت ارز از طرف ديگر ، قيمت محصولات افزايش قابل توجهی خواهد داشت . همچنين تورم سال گذشته و نتيجه آن افزايش قابل توجه حامل های انرژی ، تأثير انكار ناشدنی بر قيمت محصولات دارد که اين موضوع نيز به نوبه خود به بالا رفتن قيمت های فروش می انجامد .

با توجه به توضيحات ارايه شده  انتظار داریم درآمدهای عملياتی شرکت برای سال مالي ۱۳۹۷ به مبلغ۷۸۶٫۶۲۴ ميليون ريال برسد

پيش بينی میشود مواد اوليه برای کل سال ۱۳۹۷  نسبت به سال قبل حداقل ۶۴ درصد افزايش داشته باشد.

بنابراین با میانگین رشد نرخ حداقل ۱۰۰ درصدی کاذر و توجه به اینکه عمده مواد اولیه شرکت از منابع داخلی تامین میگردد میتوان گفت کاذر افزایش نرخی بیش از رشد مواد اولیه خود اعمال نموده است و از این منظر حتی در صورتی که دعوای علیه شرکت به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال اثبات گردد باز تعدیل منفی بااهمیتی بر سهم انتظار نمیرود(حداقل ده درصد تعدیل منفی از این منظر میتوان انتظار داشت).النهایه کاذر نسبت به ۳ ماهه  اول سال ۹۶  بسیار بهتراست و از ۳۵ میلیارد ریال زیان عملیاتی به سود  رسیده است بنابراین کاذر رو به جلو تلقی میگردد و برای تحلیل پذیری برتر میتوان منتظر گزارش شش ماهه و شفاف سازی شرکت در خصوص پرونده های مالیاتی ماندو سپس جهت ورود ایمن اقدام کرد.ابهامات سهم نیز به اجمال مورد اشاره قرار گرفت و متاسفانه بدلیل عدم وجود اطلاعات کافی امکان تجزیه و تحلیل کامل آن نیست .

از آنجا که تحلیل بنیادی در کنار تحلیل تکنیکال  میتواند به شناسایی نقطه بهینه ورود به یک موقعیت معاملاتی کمک چشمگیری نماید ,بنابراین نگاهی مختصر و گذرا بر تکنیکال سهم نیز میکنیم.

کاذر در نمای تایم فریم ماهیانه

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

کاذر در تایم فریم روزانه

تحلیل بنیادی و تکنیکالی کاذر

 

 

 

خرید در قیمت تابلو معاملاتی تحلیل و در قیمت ۱۴۰ تومان و رعایت حد ضرر نیز به محض شکست حمایت ۱۳۹ تومان الزامی است.واگرایی منفی سهم همچنان مشهود است

سلب مسئولیت:مسئولیت ورود به یک موقعیت معاملاتی به کاربران گرامی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : تحلیل نماد تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.