مکس بورس تحلیل تکنیکال فباهنر - مکس بورس

تحلیل تکنیکال فباهنر

در این مطلب پرشین بورس ، به تحلیل تکنیکال شرکت مس‌ شهیدباهنر با نماد فباهنر میپردازیم.از ابتدا یادآوری میشود میبایست به تاریخ تحلیل توجه داشته باشید و تحلیل های تکنیکال در مقطع فعلی میبایست جدا از شاخص کل ترجمه شوند.همچنین میبایست به دورنمای تیره و تار فلزات جهانی ، ناشی از جنگ اقتصادی چین و آمریکا دقت داشت.

فباهنر
بر اساس گزارش حسابرسی نشده صنایع مس شهید باهنر در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۱۳۱ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۸٪ رشد داشته است .این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۴۷,۵۴۱ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

علیرغم اختلاف نظر فراوان در خصوص موج شماری فباهنر تصمیم گرفتیم سناریوی محتمل تر را در اینجا مرور نماییم. بالاخره پس ازکنترل شدید قیمتی که بر این نماد اعمال گردید ، در قالب موج ۱ از ۵ اصلی شروع به حرکت نموده و سپس در مسیر موج ۲ فرعی از ۵ قرار گرفت و لذا انتظارا اکنون مهیای پرتاب در قالب موج ۳ از ۵ اصلی است .فعلا نماد درگیر مقاومت بسیار مهم ۹۲۴۸ ریالی است و در صورت گذر پرقدرت راهی هدف ۱۲۸۷۷ و سپس ۱۹۳۰۰ در سقف ساختار کانالیزه خواهد شد .حد ضرر شکست حمایت ۶۴۰۰ ریالی است . باید توجه داشت که p/e  نماد در مقایسه با گروه خود بالاست .

در صورت تصویب طرح حذف ۴ صفر از پول ملی ، و با توجه به اینکه نماد مذکور تنها کارخانه مطلس ایران است میتواند مورد اقبال بازار سرمایه مجددا واقع شود.بهرحال ورود به صنایع فلزی در مقطع تحلیل پر ریسک تلقی میگردد لیکن با توجه به اهرم های بنیادی و عدم وابستگی شدید فباهنر به صادرات میتوان به آینده نماد امیدوار بود هر چند افت قیمت جهانی فلزات یک تهدید واقعی میتواند محسوب گردد.

 

تحلیل تکنیکال فباهنر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : تحلیل تکنیکال بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.