مکس بورس تحلیل شاخص کل 98/09/29 - مکس بورس

تحلیل شاخص کل ۹۸/۰۵/۳۱

در مطلب حال حاضر به اپدیت تحلیل تکنیکال شاخص کل میپردازیم.با ما همراه باشید.

تحلیل شاخص کل ۹۸/۰۵/۳۱

تحلیل سابق

در ادامه بررسی شاخص های کلان بورس ایران به بررسی شاخص کل میپردازیم.چنانچه این موج شماری محمول بر صحت باشد ، انتظار میرود موج فعلی همچنان صعودی باشد چرا که مطابق قوانین الیوت موج ۳ نمیتواند کوتاه ترین موج باشد.مطابق تصویر اکنون در موج ۳ از ۵ اصلی قرار داریم و بنابراین پس از آن انتظار میرود شاخص وارد اصلاح موج ۴ از ۵ اصلی گردد تا در نهایت و پس از آن آماده شروع موج آخر صعودی یعنی ۵ از ۵ اصلی گردد.

مقاومت مهم در ۲۵۹۹۲۰ و نیز سقف کانال در ۳۳۳۱۸۱ است.

حمایت ها به ترتیب شامل ۲۲۷ و ۱۹۶ هزار واحدی است

شاخص کل 98/04/07

اکنون و در ادامه اپدیت دوم شاخص کل بورس ایران خدمت کاربران گرامی وبسایت تقدیم میگردد.

سناریوی سابق ما کاملا صحیح بود و شاخص در قالب موج ۳ از ۵ اصلی در مسیر صعود قرار داشت. به شرط صحت موج شماری ذیل انتظارا اکنون در موج ۳ فرعی از  موج ۵ فرعی از ۵ اصلی هستیم و عملا به گام های نهایی روند صعودی شاخص رسیده ایم. همانگونه که تصویر مشخص میباشد شاخص میبایست از مقاومت سرنوشت ساز ۲۸۷٫۲۱۵ هزار واحدی  در ساختار کانالیزه بگذرد تا راهی مقاومت ۳۲۸٫۹۰۷ واحدی شود. به عبارتی انتظار داریم شاخص با شکست سقف ساختار کانالیزه و پولبک به آن راهی مقاومت ۳۲۰٫۰۰۰ واحدی گردد تا موج ۵ فرعی از ۵ اصلی تکمیل گردد.

تحلیل شاخص کل 98/05/31

اندیکاتورها چه میگویند ؟

برای تحلیل حال حاضر از مووینگ اوریج ۹ ، ۱۴، ۲۵ و ۵۴ روزه کمک گرفته شد که با بزرگ نمایی به شرح تصویر ذیل میباشند.

اندیکاتورها میگویند فعلا روند هنوز صعودی است و واگرایی منفی آشکاری مشاهده نمیشود لیکن مویینگ اوریج ۹ و ۱۴  روزه رو به کراس هم هستند و اینها نشان میدهد که کوتاه مدتی ها ظاهرا در حال خروج از بازار سرمایه ، احتمالا با استراتژی محتاطانه ورود پس از شکست مقاومت باشند. با کندل زیبای روز آخر به شکست مقاومت امیدوارتریم.

 

اپدیت سوم

سناریوی موجی ما اندکی تغییر یافته است و بنظر میرسد موج ۳ در حال اکسپند بیشتر است.شاخص کل با مقاومت سرسختانه سقف ساختار کانالیزه در ۴۱۳۰۰ واحدی روبروست و بنابراین با شرایط تورمی فعلا بنظر میرسد شاخص سودای شکست این مقاومت را دارد.هر چند واقعا نمیتوانیم یک تحلیل قاطع ارایه دهیم اما آنچه که در تصویر مشخص نشده است مووینگ اورج های ۹ ، ۱۴، ۲۵ و ۵۴ روزه است . اگرچه مویینگ اوریج های ۲۵ و ۵۴ روزه همدیگر را کراس نموده اند لیکن این کراس سریعا رفع شده است و بنظر میرسد فعلا شاخص سودای رکوردشکنی صعودی دارد.انتظار میرود پس از این موج صعودی و به شرط صحت موج شماری ذیل وارد موج ۴ اصلاحی شویم تا پس از آن مقدمات یک صعود دیگر در بازه بلند مدت  و در قالب موج ۵ از ۵ نهایی فراهم شود .

 

تحلیل از همکار مجموعه مهندس آرین ثنا

از بخش شاخص کل در بالای وبسایت پرشین بورس میتوانید به تحلیل تکنیکال کلیه شاخص های مهم بورس و اوراق بهادار ایران دسترسی داشته باشید.همچنین از بخش تحلیل نماد در بالای وبسایت پرشین بورس میتوانید به تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی کلیه نمادهای بورسی دسترسی داشته باشید.گزارش های عملکرد همه نمادهای بازار سرمایه را میتوانید از بخش اخبار به تفکیک گروه های بورسی مشاهده فرمایید.

لینک های عضویت در کانال تلگرام و همچنین پیج اینستاگرام ما در صفحه اصلی وبسایت موجود است.با عضویت  در آنها از مطالب جدید وبسایت مطلع گردید.

سلب مسئولیت:در هر حال مسئولیت ورود به یک موقعیت معاملاتی با کاربران گرامی است.یک تحلیل یک روی سکه است.موفق و موید باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : تحلیل تکنیکال بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.