مکس بورس تحلیل و بررسی آخرین گزارش های منتشره شرکت ها در سامانه کدال - مکس بورس

به گزارش پرشین بورس امروز مصادف با ۱۳۹۷/۰۴/۱۸ گزارش های  مختلف شرکت های بورسی بر روی سامانه کدال قرار گرفت که با هم نگاهی به اهم این گزارش ها میکنیم .در این پست به بررسی گزارش های منتشره  نمادهای فسا , جهرم , داراب , کف و بساما میپردازیم. با ما همراه باشید.

 

فسا

پتروشیمی فسا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹(حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۳۴ ریال سود محقق نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸درصد افت را نشان میدهد . ۴۱درصد از این میزان افت به دلیل کاهش  سایر درآمدهای غیرعملیاتی- اقلام متفرقه میباشد که از مبلغ ۱۱۴۷۵۳ میلیون ریال در دوره پایانی ۱۳۹۵/۱۲/۳۰به ۶۷۲۷۷ میلیون ریال  در دوره  ۹۶/۱۲/۲۹ کاهش یافته است.  فسا براساس عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به  سال مالی ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ مبلغ  ۵۱,۱۰۰ میلیون ریال زیان خالص محقق نموده است . در تصویر پایین اطلاعات مالی برای شما قرار داده شده است

گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 1396 پتروشمی داراب

 

داراب

پتروشیمی داراب در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹(حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۴ ریال سود محقق کرده است نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افت را نشان (کاهش سود هر سهم از ۶۹ ریال به ۴ ریال)  میدهد. عمده این کاهش  بدلیل  کاهش ۸۹ درصدی  سایر درآمدهای غیرعملیاتی- اقلام متفرقه و  سود (زیان) خالص عملیات در حال تداوم میباشد. داراب  براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ مبلغ  ۵۴,۸۲۱ میلیون ریال زیان خالص محقق نموده است. ( مطابق با عکس زیر)

 

گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی پتروشیمی داراب

در خصوص مشکلات نماد پتروشیمی داراب در پست های قبلی مفصلا توضیح داده شده .

 

جهرم

پتروشیمی جهرم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹(حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۳۵ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹% افت را نمایش میدهد. بخش بزرگ این کاهش بدلیل , کاهش ۴۲درصدی  سایر درآمدهای غیرعملیاتی- اقلام متفرقه میباشد. جهرم بر اساس  عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ مبلغ ۵۲,۷۰۳ میلیون ریال زیان خالص محقق کرده است.(مطابق با عکس زیر)

بررسی گزارش عملکرد سال مالی 1396 و1397 پتروشیمی جهرم

 

کف

شکف  با نماد کف در گزارش تلفیقی دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹(حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۲,۱۱۹ ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹% افزایش داشته است. هزینه های اداری با رشدی ۱۹ درصدی به افزایش زیان منجر شده است  و زیان در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل از مبلغ ۳۵۲۲۵۰ میلیون ریال به ۴۱۷۸۵۶ میلیون ریال افزایش یافته است. در نهایت شکف براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ مبلغ ۵۲۹,۷۵۶ میلیون ریال زیان خالص محقق نموده است. ( مطابق با عکس زیر)

تحلیل بنیادی شکف-گزارش تلفیقی سال مالی 1396 و1397

بساما

بیمه سامان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۲۲۵ ریال سود محقق کرده است  که نسبت به گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده ۱۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  افت ۸۰ درصدی را نشان میدهد(کاهش سود محقق شده از ۱۱۰۸ ریال به ۲۲۵ ریال ).  در نهایت بساما  براساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه آخرین پیش بینی سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ را ۱۰۴% پوشش داده است.

( مطابق با عکس زیر)

تحلیل بنیادی بساما- بررسی گزارش تلفیقی بیمه سامان

از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 31 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.