مکس بورس تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان + امکان خرید سهام در شرکت های سهام عدالت - مکس بورس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از سنا، در اطلاعیه این شرکت آمده است: سمات در تلاش است تا در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند.

درهمین رابطه، کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام تست های نهایی  روی میز خدمت یکی از سامانه های این شرکت هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیر حضوری انجام شود.

گفتنی است، از روز دهم خردادماه ۱۳۹۹ ، سهام ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت آزاد سازی شد تا برگ زرین دیگری در تاریخ اقتصاد و بازار سرمایه ایران رقم بخورد.

تمام دارندگان سهام عدالت که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند با مراجعه به درگاه sahamedalat.ir از وضعیت دارایی خود در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی مطلع شوند.

این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس کشور قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء نموده و از مزایای سهامداری بهره مند شوند. از جمله این حقوق و منافع نظارت همگانی میلیون ها نفر از هموطنان بر بنگاه های اقتصادی پذیرفته شده در بورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است.

از سویی به استناد مصوبه هئیت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز سه شنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ تا ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ امکان خرید سهام در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت به شرح ذیل فراهم است.

آن‌دسته از کارگزارنی که بر اساس اختیارات محوله به کمیته پایش ریسک بازار به موجب بند ۴-۴ پانصد و هشتاد و هفتمین صورتجلسه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۸ هیات مدیره، به تشخیص کمیته یاد شده به عنوان کارگزاری پر ریسک تشخیص داده شوند، مجاز به ارائه خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در خصوص مشمولین سهام عدالت نیستند.

انجام معاملات در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت طی جلسه معاملاتی روزانه به صورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است.

کمترین قیمت معامله بلوک می‌تواند حداکثر یک درصد پایین‌تر از قیمت پایانی نماد معاملاتی عادی (خرد) در لحظه معامله بلوک آن سهام بلوک به درخواست کارگزار و پس از انجام بررسی، توسط بورس قابل تایید است.

در صورت تجمیع سفارشات و اجرای شرایط واگذاری به صورت بلوک، کارگزار می‌تواند هر ۳۰ دقیقه در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک به شرح بند۳  نماید.

زمان شروع معامله پس از پایان جلسه معاملاتی در بازار ۴  هر روز از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ و بدون مرحله سفارش گیری است.

انجام معامله پس از پایان جلسه معاملاتی (از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ )تنها در قیمت پایانی نماد اصلی در روز انجام معامله امکانپذیر است.

خرید برای کلیه سرمایه گذاران اعم از حقیقی، حقوقی امکانپذیر است.

ضروری است کارگزاران نسبت به ورود سفارش تنها با اعتبار روز اقدام کنند.

علاقه مندان برای مشاهده سهام مشمول دستورالعمل ، مشاهده گزارش و جدول پیوست شرکت های بورسی بر روی لینک زیر  کلیک نمایند.

SAHAMEDALAT

علاقه مندان برای مشاهده سهام مشمول دستورالعمل ، مشاهده گزارش و جدول پیوست شرکت های فرابورسی بر روی لینک زیر  کلیک نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 376 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.