مکس بورس تفاوت پرایس اکشن ICT و RTM در چیست؟ - مکس بورس

معامله گران پرایس اکشن معتقدند که نباید نمودارهای قیمتی خود را با اندیکاتورها شلوغ کنند و با تحلیل های بیش از حد خود، شرایط را برای انجام معاملات خود پیچیده کنند. در تحلیل به روش پرایس اکشن، اندیکاتور در نمودار معامله گر وجود ندارد و فقط از یک نمودار قیمتی ساده استفاده می ‌شود؛ در نتیجه، نمودار قیمتی را خلوت نگه می دارند و تحلیل فاندامنتال در تصمیم ‌گیری ها نیز مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد.

در پرایس اکشن، معامله گران باید قیمت را رُکن اصلی تحلیل های خود قرار دهند. با بررسی گذشته قیمت و قیمت فعلی دارایی ‌ها، به بررسی روند دارایی ها می پردازند. با این کار می توانند حرکات بعدی قیمت‌ را پیش بینی کنند.

همان طور که گفته شد، در تحلیل به روش پرایس اکشن به بررسی قیمت می پردازیم. انتخاب نوع نموداری که قیمت را نشان می دهد، می تواند بسیار مفید باشد.  در میان انواع نمودار ها  که روند حرکتی قیمت را نشان می دهند، نمودار کندلی را می تواند بهترین نوع نمودار دانست که استفاده از آن میان معامله گران به روش پرایس اکشن بسیار رایج است.

به طور کلی تمامی سبک های پرایس اکشن دارای ۳ اصل کلی هستند که عبارتست از:

۱-      همه چیز در قیمت خلاصه شده است.

۲-      قیمت ها در جهت روند حرکت می کنند.

۳-      تاریخ و گذشته قیمت در بازار تکرار خواهد شد.

پرایس اکشن RTM و پرایس اکشن ICT از بهترین سبک های پرایس اکشن هستند که معامله گران به کمک آن ها می توانند به بررسی و تحلیل نمودار های قیمتی پرداخت.

در ادامه به معرفی و بررسی مختصری از این دو سبک می پردازیم.

پرایس اکشن  RTM

تفاوت پرایس اکشن ICT و RTM در چیست؟

شخصی به نام ایف میانته به همراه برخی همکارانش با معرفی پرایس اکشن RTM توانست سبکی جامع و کارآمد را عرضه کند.

پرایس اکشن RTM به عنوان یک روش معاملاتی برای معامله ‌گران  در کلیه بازار های مالی شناخته می ‌شود. در این سبک نیازی استفاده از اندیکاتور ها نیست و معامله گران بدون استفاده از اندیکاتور ها می توانند به تحلیل نمودار های قیمتی بپردازند. در پرایس اکشن RTM نیز کاربران بدون نیاز به استفاده از ابزار یا اندیکاتور خاصی می‎‌توانند اقدام به معامله کنند. در این سبک به بررسی نواحی عرضه و تقاضا، علل تشکیل به ‌وجود آمدن آن منطقه، روند سفارش‌ ها و افزایش احتمالی نقدینگی می پردازیم و براساس آم ها اقدام به تحلیل و در نهایت معامله می کنیم.

این سبک یکی از بهترین و کارآمد ترین سبک ‌های تحلیلی است که معامله گران می توانند برای انجام معامله های خود استفاده کنند. 

پرایس اکشن ICT  

تفاوت پرایس اکشن ICT و RTM در چیست؟

پرایس اکشن ICT رفتار بازیگران بزرگ در بازارهای مالی را مورد بررسی قرار داده و مشخص می ‌کند چگونه بازیگران بزرگ مثل بانک ها و موسسات مالی، معامله گران خرد را فریب می ‌دهند؛ تا در مناطق جعلی و اشتباه، خرید یا فروش انجام دهند. بازیگران بزرگ بازار برای انجام معاملات خود به نقدینگی بالایی نیاز دارند؛ آن ها با فریب معامله گران خرد و فعال کردن حدضرر آن ها سعی می کنند که نقدینگی مورد نیاز خود را جمع کنند تا معاملات خود را فعال کنند. با آموزش این روش می توانیم شناسایی کنیم که بازیگران بزرگ بازار در چه زمانی وارد معامله می شوند؛ در نتیجه، می توانیم با آن ها همراه باشیم تا سود های مناسبی از بازار را کسب کنیم.

بنیان گذار این سبک، مایکل هادلسون بود. هادلسون یکی از تحلیل ‌گران قوی در موسسات مالی بود و چندین سال به فعالیت حرفه ای در این حوزه پرداخت. معرفی و بررسی انواع سبک های پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال.

تفاوت روش های ICT و RTM در چیست؟

برخی از معامله گران به دنبال این هستند که بدانند تفاوت سبک ها در چیست؛ زیرا می خواهند بدانند که کدام سبک بهتر است. نکته حائز اهمیت این است که نمی توانیم بگوییم کدام سبک بهتر است، بلکه هر سبکی می تواند سود سازی های خاص خود را داشته باشد. معامله گران باید سبکی را انتخاب کنند که با شخصیت آن ها همخوانی داشته باشد و با رعایت مدیریت سرمایه می توانند به اهداف خود برسند.

نمونه هایی از مهم ترین تفاوت های این دو سبک پرایس اکشن عبارت انداز:

یاد گرفتن سبک ICT و ساده تر است، اما یادگیری سبک RTM پیچیده و سخت تر است.

سبک ICT را می توان براساس سبک لنس دانست، اما سبک RTM تقویت شده سبک عرضه و تقاضا است.

در سبک ICT به اوردر بلاک ها توجه می شود، اما در سبک RTM به الگو های ساختاری توجه شود.

سبک ICT برای بازار فارکس مناسب تر است، اما سبک RTM را می ‌توانید در تمام بازار های مالی به کار برد.

سبک ICT در تایم فریم ‌های بالا تر می تواند بهتر عمل کند، اما از سبک RTM می ‌توان در تمامی تایم فریم ها استفاده کرد.

سبک ICT به دنبال شناسایی پول هوشمند (سرمایه ای که در اختیار معامله گران بزرگ) است، اما سبک RTM به دنبال یافتن محدوده های عرضه و تقاضا است.

دانستن و آشنایی با سبک‌ های  مختلف پرایس اکشن باعث می شود که معامله ‌گران بتوانند بر اساس نیاز های  خود یکی از سبک هایی که بیشترین کارایی را برای آن ها دارد، برای تحلیل های خود انتخاب کنند.

مهم ترین نکته در مورد سبک های پرایس اکشن این است که پس از انتخاب آن ها باید به اندازه کافی آموزش ببینید تا بتوانید روی آن تسلط کافی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که بدون آموزش کامل و تسلط کافی نمی توانید معاملات سودآوری را برای خود رقم بزنید؛ در نتیجه، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه مکس بورس تهیه نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 2 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.