مکس بورس توقف فعالیت مرسدس بنز در ایران و ادامه سریال بدعهدی اروپاییان - مکس بورس

عملکرد  شرکت های اروپایی در قبال تحریم های ایران

در این بخش خبری به آخرین گزارش رویترز در خصوص اثرات تحریم ها بر اقتصاد ایران میپردازیم .رویترز در گزارشی کوتاه به عملکرد برخی از شرکت های بین المللی در خصوص تحریم های ایران پرداخته است که در زیر مورد اشاره قرار میگیرند.

تحریم های جدید ایالات متحده علیه ایران در روز سه شنبه  شروع گردید و متعاقب آن  رییس جمهور آمریکا  دونالد ترامپ، خبر از  آن داد که شرکت هایی که با تهران کار می کنند، از تجارت با ایالات متحده محروم خواهند شد.در این راستا بسیاری از شرکت ها از فعالیت های اقتصادی خود با ایران پرهیز نموده اند که نمونه آن دایملر(مرسدس بنز) تولید کننده ماشین و کامیون آلمانی، قصد دارد تا تجارت ایران را کاهش دهد.دایملر در تاریخ ۷ آگوست (سه شنبه ۱۶ مرداد) به رویترز گفته است که : ما فعالیت های فعلی محدودمان را در ایران مطابق با تحریم های اعمال شده علیه این کشور متوقف کرده ایم .در اوایل سال ۱۳۹۵، دایملر یک شرکت مشترک با شرکت خودروسازی ایران و شرکت خودروسازی ایران را برای ساخت و توزیع کامیونهای مرسدس بنز در ایران تاسیس کرده بود.  یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید کاتالیزورهای صنعتی در دانمارک نیز ، در ۸ تیر ماه اعلام کرد که به دلیل تحریمها، حدود ۲۰۰ موقعیت شغلی از نیروی کار خود را کاهش می دهد.

-SWITZERLAND’S STADLER RAIL

شرکت راه آهن سوئیس Stadler Rail نیز  که قراردادهایی  را با ایران منعقد نموده است خبر از  توقف  برنامه های مترو در تهران داده استStadler Rail  اعلام کرده است به عنوان بخشی از مناقصه بین المللی، پیشنهاد خود را به سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران (IDRO) ارائه کرد و تفاهم نامه ای  را  امضا کرد. این مذاکرات در حال حاضر متوقف شده و پروژه در مقطع فعلی به  تعویق افتاده است بر اساس این گزارش ، این گروه قصد امضای ساخت  ۹۶۰ خودرو مترو را به مبلغ ۱،۴ میلیارد دلار  با ایران داشت.

 توقف فعالیت پژو و رنو در ایران

تولید کننده پژو،  در تیرماه  خبر از توقف  اقدامات خود  مبنی بر تعلیق فعالیت های سرمایه گذاری مشترک خود در ایران داد ، در همین حال  رقیب این شرکت در ایران یعنی ,رنو اعلام کرده است که به تحریم های ایالات متحده پیوسته است. سخنگوی رنو گفته است با اتکا به تحریم های ایالات متحده، احتمال دارد که  فعالیت های توسعه ای ما در ایرن  متوقف شود.پس از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵، هر دو شرکت  پژو و رنو به سرعت به امضای قراردادهای تولید جدید برای ارتقای مشارکت پیش از تحریم های مجدد در ایران حرکت کردند. پژو قراردادهای تولیدی را به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو امضا کرد،  حجم سرمایه گذاری جدید  رنو  نیز  افزایش ظرفیت تولید به ۳۵۰ هزار خودرو در سال اعلام شده بود.

ROCHE

شرکت سوئیسی ROCHE نیز در بیانیه ای اعلام کرده است ما همچنان به نظارت بر وضعیت دقیق، ارزیابی تأثیر تحریم های مجدد اقتصادی ادامه می دهیم و همچنان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که همه  بیماران در ایران بتوانند از داروهای نوآورانه، اقدامات تشخیصی پزشکی  و محصولات دیابتی استفاده کنند.

نستله 

این شرکت که بزرگ ترین شرکت مواد غذایی در جهان است، اعلام کرده  ما به دقت تحولات سیاسی در رابطه با تحریم‌های ایران را دنبال می‌کنیم. این تحریم‌ها در این مرحله تاثیر مستقیمی بر تجارت ما ندارد.بنا بر اعلام این شرکت، نستله یک نمایندگی در تهران و دو کارخانه، یکی در قزوین برای تولید شیرخشک و مکمل غذایی نوزادان و دیگری در پلور برای تولید آب معدنی دارد. این شرکت ۸۱۸ کارمند دارد و تعداد محدودی از محصولات این شرکت از خارج را وارد می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها