مکس بورس روزهای بهشتی بورس در اردیبهشت/ آیا بورس «گاوی» شده است؟ - مکس بورس

بهنام صمدی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار مکس بورس ، به تشریح احوال این روزهای بازار سرمایه پرداخت و گفت: دقیقا از اردیبهشت سال گذشته بود که بازار نزولی را شاهد بودیم؛ به طوری که هیچ خبری نیز نتوانست بازار را آن‌طور که باید به حرکت درآورد.

وی افزود: از طرف دیگر، بازارهای موازی نظیر سکه و طلا، خودرو و حتی مسکن در این بازه یک ساله، رشدهای قابل قبولی را ثبت کردند؛ اما این بازار سرمایه بود که همچنان درگیر اخبار منفی و هیجانات بوده و نه تنها بازدهی ثبت نکرده؛ بلکه سرمایه سهامداران نیز کاهش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال ۱۴۰۳ با هجوم اخبار مثبت و تاثیرگذار برای بورس آغاز شد؛ به این معنا که رشد قیمت‌های کامودیتی‌ها، شایعات کاهش فاصله نرخ ارز نیما با دلار آزاد، کاهش تنش‎‌های منطقه و حتی جلسه مجلس پیرامون اصلاح بند س تبصره ۶ همه و همه سبب شد تا شاخص کل بیش از ۷۰ هزار واحد افزایش یابد؛ عددی که نوید روزهای مثبت را می‌دهد.

صمدی در خصوص ترس از شکل‌گیری بازار گاوی و اتفاقات مشابه مرداد ۱۳۹۹ نیز گفت: شرایط بازار کاملا عوض شده‌ است؛ اولا همان‌طور که اشاره شد، بورس نسبت به سایر بازارها عقب مانده و درصدد برطرف کردن آن‌ها قدم برمی‌دارد؛ ثانیا بازار سرمایه با بمباران اخباری که بنیاد شرکت‌ها را نیز بهبود خواهد داد، مواجه شده و ثالثا وجود صندوق‌ها و بازارگردان‌ها باعث می‌شود که بازار گاوی برای بورس متصور نباشیم.

وی اظهار داشت: این مثبت امروز شاخص‌های بورسی تدوام خواهد داشت و به نظر می‌رسد اردیبهشت ماه، ماه بورسی‌ها باشد.

بهنام صمدی در آخر گفت: رشد خزنده قیمت‌های جهانی اثر خود را بلافاصله در رینگ بورس گذاشت و اگر کاهش فاصله نرخ نیما با دلار آزاد نیز اتفاق بیفتد، محرک بسیار قوی برای صادرات محورها و به دنبال آن کل بورس خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 45 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 22 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.