مکس بورس «سلام همسایه» وفاق و همدلی ساکنان محلات را به‌دنبال دارد - مکس بورس

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: در گذشته اصفهان مسجدمحور بوده است و به‌عبارتی محلات نصف‌جهان در قدیم، مرکز خدمات، مسجد، مراکز تجاری و حمام داشته است.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی شهروندان، با اهداف اولیه مساجد فاصله گرفتیم که در این راستا طرح «سلام همسایه» توسط معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود تا ارتباط خوب و محوری بین مساجد محلات و ساکنان و کسبه مرتبط با این مساجد برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای احیا و ایجاد فرهنگ‌هایی همچون تردد کسبه در مساجد، مطرح شدن مشکلات محله در مساجد، کمک به رفع مشکلات ساکنان محلات و ایجاد ارتباط با همسایگان، انعکاس مشکلات به مدیریت شهری و خیران برای رفع آن‌ها، ایجاد وفاق و همدلی بین ساکنان هر محله و ایجاد کانونی برای ارتباط مردم، طرح «سلام همسایه» اجرا می‌شود تا مساجد به نقش محوری خود بازگردند.

وی در رابطه با نقش تسهیل‌گری شهرداری در این زمینه اضافه کرد: تحقق این اهداف کمک اولیه می‌خواهد و هزینه‌هایی دارد، لذا مقرر شده است معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان آن را محقق کند و اگر این نقش را مساجد و ائمه جماعات ایفا کنند، کار مهمی است که این نهاد شهری نمی‌تواند انجام دهد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 473 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.