مکس بورس شایعات و شنیده های بورسی 1397/08/11 - مکس بورس

شایعات و شنیده های بورسی ۱۳۹۷/۰۸/۱۱

به گزارش پرشین بورس در این مطلب به بررسی اخبار اقتصادی , اخبار سیاسی , شایعات و شنیده های بورسی میپردازیم.با ما همراه باشید

 شایعات و شنیده های بورسی  ۱۳۹۷/۰۸/۱۱

عرضه اولیه گهر زمین

مدیرعامل شرکت گهرزمین:

پوریانی مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین با اشاره به اینکه شرکت گهرزمین یکی از شرکت هایی است که در صف عرضه اولیه قرار دارد گفت: سهامداران عمده گهر زمین ، شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هستند و بزودی در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.وی گفته: این شرکت دارای دو خط تولید کنسانتره ۲ میلیون تنی است که پروژه احداث سایر خطوط تولید آن نیز در دست اجرا است. مهندس پورریانی همچنین اضافه کرد: معدن گهرزمین با دارا بودن ذخیره ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن بزرگترین معدن سنگ آهن روباز خاورمیانه است که در سال گذشته موفق به تحقق ۴۵۰ میلیارد تومان سود شده است.

عرضه اولیه های جدید

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفته است: در پاییز امسال چند شرکت پتروشیمی در بورس عرضه اولیه می‌شوند.

اسماعیل درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، گفته: زمان دقیق عرضه این شرکت‌ها هنوز مشخص نشده است، چراکه برخی از شرکت‌ها ایرادات زیادی در خصوص گزارش های مالی خود هستند اما می‌توانیم بگوییم در پاییز سال جاری این شرکت‌ها عرضه خواهند شد.به گفته وی، از جمله این شرکت‌ها میتوان عرضه اولیه پتروشیمی نوری، عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام (ره) و عرضه اولیه پتروشیمی  آریاساسول را نام برد.

کلانتری ،مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور گفته است:
توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد کنور تا پایان سال ۹۶ به تولید ۱٫۵ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده، ۱٫۱ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۴۰ هزار تن گندله رسید. برنامه شرکت برای سال ۹۷ افزایش بهره وری و تولید سنگ آهن به۲٫۵ میلیون تن و کنسانتره سنگ آهن به ۱٫۵ میلیون تن است . همچنین شرکت در نظر دارد تولید گندله را به ۵۰۰ هزار تن برساند.
کنور در نظر دارد تا طرح جدید ۱٫۵میلیون تنی گندله را در سال ۹۷ در منطقه بیجار کردستان آغاز کند و پیش بینی می شود این طرح با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. همچنین در صورت اخذ مجوزات زیست محیطی، پروانه بهره برداری معدن سنگ آهن بیجار صادر خواهد شد و دراین صورت مجوز استخراج از این معدن را از ۷۵۰هزار تن به ۲میلیون تن افزایش خواهد یافت
کنور در راستای توسعه سرمایه گذاریهای معدنی و تنوع بخشیدن به سبد محصول به تازگی سرمایه گذاری خود را گسترش داده و با توجه به در اختیار گرفتن پهنه اکتشافی راورکرمان (۱۲۰۰کیلومتر مربع) با پتانسیل سرب، روی و همچنین امکان سرمایه گذاری بر روی سایر فلزات پایه مخصوصا مس و طلا را نیزدر برنامه خود دارد.
صبا نور درسال ۹۶حدود یک میلیون تن(۹۰درصد)کنسانتره خود را صادر کرد. یکی از برنامه های مهم صبانور در سال ۹۷ توسعه اکتشافات تفصیلی (حفاری) در اطراف معادن وابسته به شرکت صبانور در استان‌های کردستان و همدان است که امیدواریم ذخایر قطعی و احتمالی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

فروش بلوک فولاد اکسین خوزستان به قیمت ۴۶۰ میلیارد تومان

بلوک ۳۱٫۶ درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان شامل یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۰۷ سهم به قیمت پایه هر سهم ۲۱۳۱ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۵۱۷ ریال امروز (دوشنبه) توسط سازمان خصوصی سازی روی میز مزایده رفت، که این بلوک فولادی به قیمت ۴۶۰ میلیارد تومان به فروش رسید.این بلوک شرکت فولاد اکسین خوزستان به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله با فاصله هر قسط شش ماه، در حالی به وکالت از سوی گروه ملی صنعتی فولاد ایران امروز روی میز فروش رفت، که مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۶ هزار و ۲۹۶ ریال تعیین شده بود.یادآوری میشود شایعاتی در خصوص آمادگی عرضه اولیه فولاد اکسین خوزستان در بورس در فضای مجازی منتشر شده است.

دولت برای نجات صنعت قطعه سازی تصمیم فوری بگیرد.:دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه فروش قطعه با قیمت های پایین اصلاً برای قطعه سازان به صرفه نیست، افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند قطعه ساز امکان تولید قطعه نداشته و در نهایت خودروسازان با کسری قطعه مواجهه خواهند شد.وی تصریح کرد: امروز نیاز مالی واحدهای تولیدی قطعه ساز ۲۴ برابر افزایش یافته که این موضوع اصلاً با خریدهای خودروسازان مطابقت ندارد.بیگلو به تعلیق و تعدیل ۱۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی اشاره کرد و گفت: اگر مشکلات قطعه سازان ادامه پیدا کند حجم بیکاری در این صنعت افزایش بیشتری خواهد داشت.سازمان حمایت فرآیند قیمت گذاری خودرو را تشریح کرد دولت برای نجات صنعت قطعه سازی تصمیم فوری بگیرد.

معافیت هند از تحریم های آمریکایی

اکونومیک تایمز:موافقت آمریکا با اعطای معافیت  برای دو شرکت نفت هند و ام ار پی ال

این دو شرکت بزرگ ترین مشتریان نفتی ایران در هند هستند.به نوشته این روزنامه ، هند و سایر کشورها چندین ماه است که با آمریکا در خصوص دریافت معافیت از تحریم های ایران مذاکره می کنند.یک مقام هندی که نامش از سوی این روزنامه ذکر نشده است گفت: هند و آمریکا به صورت گسترده در خصوص معافیت از تحریم های ایران به توافق رسیده اند. هند در مقایسه با سال گذشته (۲۰۱۷-۱۸) واردات نفت خود از ایران را تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد.آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که تنها به کشورهایی معافیت خواهد داد که واردات نفت خود از ایران را به صورت قابل توجهی کاهش دهند.این مقام هندی افزود: شرکت های هندی برای اینکه بتوانند شرایط معافیت از تحریم را به دست آورند ، اکنون شرکت های نفتی هند واردات خود از ایران را ۱۴ تا ۱۵ میلیون بشکه نفت خام کاهش خواهند داد. این به معنی واردات ماهانه ۱٫۲۵ میلیون تن بشکه نفت خام از ایران تا ماه مارس ۲۰۱۹(اسفند) است. شرکت های هندی برای ماه های اکتبر (مهر) و نوامبر(آبان) نیز مقدار مشابهی از نفت ایران را سفارش دادند.مقامات هندی همچنین اعلام کردند هند و ایران همچنان در حال مذاکره برای چگونگی پرداخت ها هستند و احتمالا دو کشور از مکانیسم روپیه استفاده خواهند کرد. بر این اساس ۵۵ درصد از بهای نفت وارداتی ایران با استفاده از یورو و ۴۵ درصد دیگر به صورت روپیه پرداخت خواهد شد.این پول در بانک یوکو هند سپرده گذاری خواهد شد.به گفته این مقام مسئول، هند نفت ایران را ترجیح می دهد زیرا در مقایسه با سایر کشور های نفت این کشور ارزان تر و با شرایط رقابتی بهتر عرضه می شود.

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت :«امروز در حاشیه اجلاس ITU در شهر دبی با وزرای ارتباطات اندونزی، آذربایجان و ترکیه ملاقات کردم. پیگیری توافق‌های گذشته و توسعه همکاری‌ها در حوزه #اقتصاد_دیجیتال محور گفت‌وگوهای دو جانبه بود. توافق کردیم ایران در حوزه‌های فضایی، کسب و کارهای نوپا و نیز امنیت سایبری با تمام توان در رویداد باکوتل آذربایجان حضور یابد و شرکت‌های ایرانی توانمندی خود برای شرکت‌های آذربایجانی (را) به نمایش گذارند. همچنین نشست چند جانبه همسایه‌های شمالی به منظور ایجاد #منطقه_قویتر در حوزه ICT در باکو پیگیری گردد. همچنین به زودی میزبان وزیر ارتباطات اندونزی در ایران خواهیم بود.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 376 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها