مکس بورس ضامن نقدشوندگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر چیست؟ - مکس بورس

ضامن نقد شوندگی چیست؟

بهتر است اول توضیح دهم که ضامن نقد شوندگی یعنی چه؟ در سرمایه گذاری یکی از اساسی ترین و مهم ترین موضوعات وجود یک ضامن است که مورد اعتماد باشد تا برای یک سرمایه گذاری امن و با ریسک پایین وجود ضامن حتمی است. در صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر، بانک شهر ضامن نقد شوندگی سرمایه گذاران است. پس با خیالی راحت و آسوده می توانید در صندوق سرمایه گذاری کنید و به صورت روز شمار سود بالا دریافت کنید.

چرا صندوق گنجینه زرین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

یکی از راه های سرمایه گذاری کم ریسک با سود بالا و همچنین با حفظ ارزش دارایی، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است. صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری کشور با بالاترین سود است که حتی از سود بانکی هم بالاتر است. به همین دلیل من در این مقاله فقط در مورد صندوق گنجینه زرین شهر پرداخته ام.

مزایای صندوق گنجینه زرین شهر:

•  بالاتر بودن سود نسبت به سود بانکی و محاسبه روزشمار سود

مزیت صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر نسبت به سپرده‌های بانکی، نرخ سود بالاتر و محاسبه‌ی روزشمار سود می‌باشد، بدین معنی که اگر شخصی نصف یک دوره را در صندوق سرمایه گذاری کرده  باشد، سود آن مدت را متناسب با روزهای ماندگاری دریافت خواهد کرد. در صورتی که شرط دریافت سود سرمایه گذاری در سپرده های بانکی حضور کامل در دوره می باشد.

•  ضمانت نقدشوندگی

وجود یک ضامن نقدشوندگی در سرمایه گذاری از مزایای بسیار مهم آن محسوب می شود و باعث ایجاد حس امنیت در سرمایه گذاران می شود. بانک شهر ضامن نقدشوندگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر می باشد.

•  سرعت نقدشوندگی بالا

سرمایه گذاران صندوق گنجینه زرین شهر در هر زمان دلخواه می توانند تمام یا قسمتی از دارایی خود را ابطال بزنند. وجه ابطال فقط تا چند ساعت بعد به حساب بانکی آن ها واریز می گردد.

•  دریافت سود موثر سالانه  

سرمایه گذاران صندوق گنجینه زرین شهر در صورت تمایل می توانند گزینه صدور از محل سود را فعال کنند. با فعال کردن گزینه صدور از محل سود در صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر سود ماهیانه سرمایه گذاران به صورت اتوماتیک تبدیل به واحدهای صندوق می گردد و به دارایی سرمایه گذار افزوده می گردد و فقط با انتخاب این گزینه سود سالانه صندوق برابر با ۲۲٫۵% خواهد شد.

•  سود ثابت

در صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر با توجه به اینکه سود سپرده بانکی و اوراق مشارکت نوسان کمی دارد، حدود سود ثابت می‌باشد، اما در هرماه با توجه به نوسانات سهام صندوق تغییرات محدودی در سود تقسیم شده می‌تواند وجود داشته باشد. میانگین سود پرداختی سالیانه این صندوق سرمایه گذاری %۲۰٫۵ می باشد.

• ریسک پایین

ضامن نقدشوندگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر چیست؟

صندوق‌ گنجینه زرین شهر عمده‌ی دارایی‌های خود را در اوراق با درآمدثابت و سپرده بانکی (حداقل ۷۵ درصد) و مابقی را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به نوع سرمایه‌گذاری، این صندوق برای افرادی مناسب است که ریسک‌گریز بوده و تمایل به دریافت سود دوره ای دارند.

جمع بندی

انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری تنها به یک ملاک وابسته نیست که مثلا بگوییم همان صندوقی که در ماه گذشته بیشترین بازدهی را داشته، یا آن صندوقی که در سال گذشته بهترین عملکرد را از خود نشان داده است، یا صندوق درآمد ثابت بهتر از صندوق مختلط است، یا صندوق های سهامی سود بیشتری دارند و مواردی از این دست، بلکه در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری گزینه‌ های زیادی تاثیرگذار هستند.

سرمایه ‌گذار نیز می بایست یکسری مراحل را طی کند تا راحت ‌تر بتواند صندوق سرمایه گذاری مناسب خودش را انتخاب نماید. حائز اهمیت ترین فاکتورها در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری را به چهار دسته تقسیم کرده ایم که شامل؛ روحیات و میزان ریسک پذیری شخص سرمایه ‌گذار، تعیین بازه سرمایه ‌گذاری، بررسی شرایط اقتصادی کشور و مقایسه و انتخاب بهترین صندوق می شود.

سایز صندوق نیز معیاری است که به راحتی قابلیت بررسی را دارد، ولی مورد توجه قرار نمی ‌گیرد! سایز صندوق به میزان سرمایه ‌ای که جذب کرده بستگی دارد و میزان دارایی‌ های آن را نشان می‌ دهد، برای مثال صندوق گنجینه زرین شهر بزرگترین صندوق درآمد ثابت به حساب می آید که ارزش خالص دارایی ‌هایی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دارد و این در حالی است که دارایی دو صندوق مانند گنجینه الماس بیمه دی و مشترک نوین نگر آسیا به ترتیب حدود ۳۷ و ۲۱ میلیارد تومان است. به عبارت دیگر اندازه صندوق گنجینه زرین شهر، تقریبا هزار برابر این دو صندوق است.

بزرگی صندوق شاید بیانگر تعداد زیاد سرمایه‌ گذاران و اعتماد تعداد بیشتری به این صندوق ‌ها باشد، ولی از طرفی این میزان از دارایی، مدیریت صندوق را سخت ‌تر خواهد کرد. به عبارت دیگر صندوق‌ های کوچک بهتر می ‌توانند روی خرید سهام مانور بدهند و انعطاف ‌پذیری بیشتری از این لحاظ دارند. یک صندوق بزرگ مجبور است تمام سرمایه ‌خود را بین دارایی‌ های متنوع تقسیم کند و مدیریت این میزان دارایی و تنوع در سرمایه ‌گذاری، خودش یک چالش بزرگ برای صندوق باشد. همچنین خرید و فروش دارایی‌ ها سخت‌ تر می‌ شود و امکان دارد یک سری از موقعیت‌ ها از دستش خارج شوند.

پیشنهاد من برای سرمایه گذاری انتخاب سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت گنجینه زرین شهر است. این صندوق سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی و با شعار خوبه مسیر سرمایه گذاریت به گنجینه بیفته جزو موفق ترین صندوق های سرمایه گذاری در سال هزار و چهارصد و یک بوده است. صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر هم اکنون با بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال دارایی به عنوان بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری مشترک کشور، تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن فعالیت می نماید. ضامن نقدشوندگی این صندوق سرمایه گذاری بانک شهر است. این صندوق از نوع درآمد ثابت است و عمده ی دارایی های خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده بانکی (حداقل %۷۵) و بخش کمی را در سهام (حداکثر %۲۵) سرمایه گذاری می کند و به همین دلیل دارای حداقل ریسک می باشد و برای افراد ریسک گریز و کسانی که تمایل به دریافت سود ماهیانه دارند، مناسب است. این صندوق سود روزشمار دارد و سود آن یکم هر ماه به حساب سرمایه گذاران واریز می شود. میانگین سود پرداختی سالیانه این صندوق %۲۰٫۵ می باشد. قابل توجه است که تمامی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری در کشور تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند.

لینک ورود به صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر کلیک کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه مکس بورس تهیه نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 5 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.