مکس بورس عرضه اولیه جدید زر در آستانه وورد به بازار سرمایه ایران - مکس بورس

شرکت صنعتی زر ماکارون با نماد « زر » در فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد تا این نماد نیز بزودی آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه ایران گردد.در ادامه مطلب به صورت مختصر به بررسی تاریخچه این شرکت ، سهامداران عمده و عملکرد مالی آن بصورت مختصر میپردازیم.

عرضه اولیه جدید زر

به گزارش پرشین بورس چهارشنبه و به نقل از مدیریت پذیرش اوراق بهادار، با توجه به مصوبه­ ی مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، شرکت صنعتی زر ماکارون در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. باتوجه به نتیجۀ اقدامات صورت گرفته و ارائۀ تعهدات لازم در خصوص موارد ذکر شده در مصوبه­ ی مذکور، نام شرکت از تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ به عنوان پانصد و سی و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بورس بخش” ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنیها “، گروه ” ساخت سایر محصولات غذایی ” و طبقه ” ساخت ماکارونی، رشته فرنگی و محصولات آردی مشابه ” با کد “۱۵۴۴” و نماد “زر – ZAR” در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده ‌است.

عرضه اولیه جدید زر

تاریخچه شرکت

گروه صنعتی و پژوهشی زر ، زیرساخت خود را در سال ۱۳۷۲ پایه‌ریزی و در سال ۱۳۷۷ محکم و استوار کار خود را در صنعت آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏ اندازی کرد.

در عین حال همزمان با توسعه‌ی کارخانه آرد، واحد تولیدی پاستا، در سال ۱۳۸۴ راه‏ اندازی شد و توانست با تولید محصولاتی با کیفیت، سهم موثری را در بازارهای داخلی کسب کند به نحوی که طی ۵ سال ظرفیت تولید خود را همراه با افزایش تعداد خطوط، به میزان قابل توجهی ارتقاء داده است.

در واقع این گروه صنعتی که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده ایرانی انواع ماكارونی می‌‏باشد، در سکوی نخست صنعت ماکارونی ایران قرار گرفته و توانسته است با ایجاد فضای رقابتی در صنعت، به عنوان اولین تولیدکننده انواع ماکارونی و پاستا با آرد سِمولینا در ایران، نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد. به نحوی که هم اکنون محصولات ماکارونی ایران قادرند هم‌تراز با برندهای معتبر جهانی در رقابت‏‌های بین‏‌المللی موفق و سربلند وارد شوند. از سوی دیگر این گروه توانسته است با افزایش تعداد سیلوهای غلات خود، بالاترین توان ذخیره‏ سازی یکجا در کشور را کسب کرده و با راه‏ اندازی ۵ خط تولیدی آرد نیز در مقام نخست بیشترین ظرفیت تولید یکجا انواع آرد ایران قرار گیرد.

ارقام مهم صورت های مالی

عرضه اولیه جدید زر

 

ظرفیت تولید کارخانه

 

مراحل افزایش سرمایه شرکت از تاسیس تاکنون

 

عرضه اولیه جدید زر

 

ترکیب سهامداران زر ماکارون

عرضه اولیه جدید زر

 

ساختار هلدینگ

عرضه اولیه جدید زر

 

این مطلب بروزرسانی میشود.

تحلیل بنیادی زر بزودی از وبسایت پرشین بورس منتشر میگردد.

برای مشاهده تاریخ این عرضه اینجا کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.