مکس بورس عرضه اولیه شاروم در آستانه ورود به فرابورس + معرفی شرکت - مکس بورس

عرضه اولیه شاروم

به گزارش پرشین بورس ، شرکت پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم امروز مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید تا این نماد نیز به لیست عرضه های اولیه ۱۳۹۹ بورس تهران افزوده شود.در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این عرضه اولیه بیشتر آشنا شویم.

برای مشاهده تاریخ این عرضه اینجا کلیک نمایید.

برای مشاهده لیست عرضه های اولیه بورس ایران اینجا کلیک نمایید.

به گزارش پرشین بورس در اطلاعیه منتشره آمده است ، بدینوسیله به اطلاع میرساند شرکت پتروشیمی ارومیه (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ بعنوان دویست و بیست و یکمین نماد معاملاتی (یکصد وسی و سومین شرکت در بازار دوم ) در فهرست نرخ های فرابورس ایران با نماد شاروم درج گردید. پتروشیمی ارومیه در گروه محصولات شیمیایی و زیر گروه تولید تولید کود و ترکیبات نیتروژن  با شماره ۱۱۷۳۳ ثبت شده است.

 

عرضه اولیه شاروم

معرفی مختصر شرکت

پتروشیمی ارومیه در جنوب غربی شهرستان ارومیه، کیلومتر ۳۰ جاده ارومیه – مهاباد در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار با محوطه صنعتی به وسعت ۵۰ هکتار و ۶۰ هکتار  فضای سبز و استخرهای پساب احداث شده است. مواد اولیه مجتمع، اوره آمونیاک، گوگرد است و آب مورد نیاز آن از دو حلقه چاه در جوار مجتمع تأمین می گردد.

مجتمع دارای ۳ واحد فرآیندی تولید کریستال ملامین، سولفات آمونیم و اسید سولفوریک و نیز سرویسهای جانبی تأمین کننده آب، بخار، هوا، نیتروژن، توزیع برق و مخازن است.طرح های جدید در حال احداث تولید سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک نیز در سال ۱۳۹۷ به واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی ارومیه اضافه میشوند.همچنین طرح های جدید دیگری قرار است به واحدهای مجتمع اضافه گردند.

تاریخچه احداث ملامین در ایران به سال ۱۳۴۵ بر می گردد از آن زمان اقداماتی برای اخذ تکنولوژی تولید کریستال ملامین از طرف شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شد، ولی به علت عدم پذیرش شرکت های صاحب لیسانس، بدون رسیدن به نتیجه متوقف شد. از سال ۱۳۶۸ اقدامات همه جانبه ای آغاز گردید و ضمن تماس با کلیه شرکت های صاحب این تکنولوژی، شرکت CNCCC چین آمادگی خود را برای فروش دانش فنی تولید کریستال ملامین اعلام نمود و قرارداد مربوطه در مرداد ماه ۱۳۶۹ منعقد گردید. در اواخر همان سال، طراحی سرویس های جانبی به شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی واگذار شد.

عملیات ساختمانی از سال ۱۳۷۰ شروع شد و متعاقب آن نصب تجهیزات فرآیندی توسط پیمانکار ایرانی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۱ آغاز گردید و با تأمین تجهیزات سرویس های جانبی فعالیتهای ساختمان و نصب آنها از مهر ماه ۱۳۷۱ بوسیله پیمانکار ایرانی انجام پذیرفت و سرانجام در شهریور ماه ۱۳۷۴ با پایان یافتن عملیات نصب و پیش راه اندازی مجتمع رسماً افتتاح شد و بهره برداری ار واحدهای جانبی و فرآیندی آغاز گردید.تولیدات پترروشیمی ارومیه ۴۰۰۰ تن کریستال ملامین و ۴۰۰۰۰ تن سولفات آمونیم و ۵۰۰۰۰ اسید سولفوریک در سال است.واحد دو جذبی اسید سولفوریک DCDA ، با ظرفیت تولید ۱۵۰ تن در روز با غلظت بالای ۹۸% در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید. این واحد توانایی کار در بین ۳۰-۱۱۰ درصد ظرفیت را دارا می باشد.

 

سهامداران عمده

 

عرضه اولیه شاروم

 

ظرفیت و تولیدات شرکت

عرضه اولیه شاروم

 

شرکت های تابعه سهامدار عمده

 

عرضه اولیه شاروم

 

زیرمجموعه های سهامدار عمده

 

عرضه اولیه شاروم

 

صورت سود و زیان سهامدار عمده

 

عرضه اولیه شاروم

 

جزییات طرح تولید سولفات پتاسیم

عرضه اولیه شاروم

 

پیش بینی صورت سود و زیان آتی شرکت

عرضه اولیه شاروم

این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

برای مشاهده لیست عرضه های اولیه ۱۳۹۹ بورس ایران ، اینجا کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 415 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.