مکس بورس عرضه اولیه هجرت در روز شنبه مورخ 1398/05/19 + جزییات عرضه نماد هجرت - مکس بورس

به استناد پذیرش سهام  شرکت پخش هجرت ( سهامی عام ) در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ توسط هیات محترم پذیرش اوراق بهادرا در فرابورس ایران ، به اطلاع میرساند ، سهام شرکت هجرت توسط سهامدار عمده ، در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ به روش ثبت سفارش ، عرضه اولیه میگردد.به دین ترتیب نماد هجرت آماده فاز نهایی ورود به  فرابورس ایران گردید.

به گزارش پرشین بورس بر اساس این اطلاعیه در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ تعداد ۶۷٫۵۰۰٫۰۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام ، شرکت پخش هجرت به عنوان یکصد و نود و هفتمین نماد معاملاتی (یکصدو پانردهمین شرکت در بازار دوم) پذیرفته شده در فرابورس ،  برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس تهران با نماد هجرت ،به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت ، عرضه اولیه ، خواهد شد. .نماد هجرت در گروه مواد و محصولات دارویی  و زیر گروه تولید سایر محصولات دارویی و با کد ۴۳۹۹ ثبت شده است.

نماد هجرت

شرکت پخش هجرت با نماد هجرت و تعداد کل سهام ۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (چهارصد و پنجاه میلیون سهم ) و تعداد کل سهام قابل عرضه در عرضه اولیه هجرت به مقدار ۶۷٫۵۰۰٫۰۰۰  میلیون سهم (۱۵ درصد کل سهام) با قیمت هر سهم ۱۷۷۰۰ تا ۱۸۵۰۰ ریال در روز در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ، عرضه اولیه خواهد شد.

متعهدین خرید :شرکت سرمایه گذاری هامون شمال (سهامی عام ) به میزان ۳۳٫۳ درصد  و شرکت کارگزاری صبا تامین (سهامی خاص) به میزان ۱۶٫۷ درصد سهام قابل عرضه می باشد.

سقف تعهد خرید حداکثر تا ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه میباشد.

مدیر عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین خواهد بود.

براساس اطلاعیه مندرجه , حداکثر سهام قابل خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه هجرت ۲۲۵ سهم خواهد بود که با فرض سقف قیمتی برای این عرضه و تعلق ۲۲۵ سهم به هر کد مبلغ ۴٫۱۶۲٫۵۰۰ ریال برای شرکت در عرضه اولیه مورد نیاز خواهد بود.

مبلغ تقریبی مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه هجرت

با فرض مشارکت ۴۰۰ هزار کد مقدار سهام تخصیص یافته به هر کد به تعداد ۱۶۸ سهم خواهد بود که در سقف قیمتی مبلغ ۳٫۱۰۸٫۰۰۰ ریال نیاز خواهد بود.

با فرض مشارکت ۴۶۰ هزار کد مقدار سهام تخصیص یافته به هر کد به تعداد ۱۴۶ سهم خواهد بود که در سقف قیمتی مبلغ ۲٫۷۰۱٫۰۰۰ ریال نیاز خواهد بود.

با فرض مشارکت ۵۵۰ هزار کد مقدار سهام تخصیص یافته به هر کد به تعداد ۱۲۲ سهم خواهد بود که در سقف قیمتی مبلغ ۲٫۲۵۷٫۰۰۰ ریال نیاز خواهد بود.

معرفی مختصر شرکت پخش هجرت

شرکت پخش هجرت در سال ۱۳۳۳ با نام دکتر عبدالله رضاعی و برادران به ثبت رسید و کار خود را در سال ۱۳۴۴ با نام “تهران فارما” با واردات، توزیع و فروش کالای دارویی، آزمایشگاهی و بهداشتی آغاز کرد. نام شرکت در ۱۸ فروردین ۱۳۶۸ به “پخش هجرت” تغییر یافت. در سال ۱۳۷۵ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در آذر ماه ۱۳۹۰ در سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسید. هم‌اکنون شرکت پخش هجرت بر اساس آخرین رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی رتبه ۱۲۳را در بین شرکت برتر کشور دارا می‌باشد.

امکانات:

شرکت پخش هجرت با در اختیار داشتن ۸۴۰ نفر نیروی انسانی متخصص و با تجربه و بیش از ۴۸ هزار متر مربع انبار، شامل انبار مرکزی به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین انبار دارویی خاور میانه و ۱۹ مرکز توزیع و بهره‌گیری از ۱۶۶ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور می باشد.

تأمین‌کنندگان:

شرکت پخش هجرت مفتخر است به داشتن روابط تجاری با ۴۱ تولیدکننده داخلی دارو و ۵۹ واردکننده دارو و همچنین ۱۰ تأمین‌کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و بهداشتی که همگی از تأمین‌کنندگان اصلی کالاهای درمانی کشور هستند.

سبد کالا:

سبد کالای شرکت پخش هجرت شامل بیش از ۲۰۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی می باشد. ترکیب این سبد بر اساس مطالبات بازار و به منظور پاسخگویی به تقاضای مشتریان حیطه سلامت، تعیین گردیده است.

مشتریان:

تعداد مشتریان بخش خصوصی شرکت در سراسر کشور بیش از ۱۰۰۰۰ داروخانه می باشد که با افزودن مراکز درمانی دولتی و علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی، این رقم به بیش از ۱۱۰۰۰ مشتری می‌رسد.

جایگاه  رقابتی هجرت در میان سایر رقبا

نماد هجرت

بر اساس گزارش حسابرسی نشده شرکت پخش هجرت در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم  ۴۸۳ ریال سود محقق کرده است  . شرکت در سال مالی جاری افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات حال شده به میزان ۲۰۰٪ را به ثبت رسانده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم ۴۰ ٪ افت داشته ولی سود خالص رشد ۷۹ ٪ داشته که عمدتا بدلیل افزایش ۴۸ % درآمدهای عملیاتی میباشد. این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۱۷,۳۸۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

 

سهامداران عمده هجرت

نماد هجرت

تغییرات سرمایه سابق و در جریان

نماد هجرت

عملکرد مالی هجرت

نماد هجرت

تحلیل بنیادی هجرت بزودی از وبسایت پرشین بورس در دسترس کاربران گرامی قرار میگیرد. ضمنا به توجه به راه اندازی سامانه تحلیل بنیادی در وبسایت ، شما نیز میتوانید تحلیل بنیادی این نماد را انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : عرضه اولیه تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.