مکس بورس نحوه فروش سهام عدالت + مشاهده ارزش روز سهام عدالت + لیست کارگزاری های عامل فروش - مکس بورس

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی بورس غیر از کارگزاری ها و شعب بانک ها به نیابت از آنها هیچ نهاد دیگری مجاز به دخالت در فرایند فروش سهام و سفارش گیری نبوده و نهاد ناظر ، موضوع را اکیدا کنترل و به شکایت های مربوط به تخطی از این مقررات  رسیدگی می کند .

سید مصطفی رضوی افزود: افرادی که گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند، به جمع سهامداران بورسی پیوسته اند و حتما آگاهی از نحوه فرآیندهای بازار سرمایه دارند.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی سفارش فروش را ثبت کند، شرکت کارگزاری وی از روزکاری بعد، اقدام به فروش در بازار خواهد کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: بدیهی است که باید طرف خریداری هم در بازار بورس وجود داشته باشد که سهام به فروش برسد و قیمت ها هم متغیر هستند. اما، کارگزاری به هر میزانی که بتواند سهام مشتریان را در بازار به فروش برساند، مبلغ مربوطه را طی دو روز کاری بعد، از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت و فورا به حساب مشتریان واریز می کنند.

به گفته رضوی، چنانچه افراد شماره حساب بانکی خود را معرفی کرده باشند و سیم کارت تلفن همراه به نام خود داشته باشند، نیازی به مراجعه حضوری نیست. لیست تمام کارگزاری های دارای مجوز نیز از سامانه cfi.codal.ir در دسترس است.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار  خاطرنشان کرد: این افراد درصورتی که قصد فروش بخشی از سهام خود را داشته باشند، می توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق درگاه های غیرحضوری کارگزاری ها سفارش فروش خود را ثبت کنند.

از سویی

عضو شورایعالی بورس اعلام کرد: همه شعب ۱۰۸ کارگزار فعال در بازار سرمایه برای اخذ سفارش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت آماده هستند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاهین چراغی در صفحه مجازی خود نوشت: سهام عدالت ارزشمند است. بازار ظرفیت کامل برای جذب تدریجی سهام عدالت را به راحتی دارد. فعالان بازار نگران نباشند. کلیه ۱۰۸ کارگزاری امکان اخذ سفارش را همزمان در تمام شعب دارند. مضافا” شرکت سپرده گذاری مرکزی برای تسهیل فرایند، زیرساخت الکترونیکی را در اختیار تمام کارگزاران قرار می دهد. طبق اعلام وزارت اقتصاد، دارندگان سهام عدالت که قصد فروش سهام خود را دارند، می توانند از سه شنبه ۶ خرداد به شعب بانک‌هایی که شماره شبای آن را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده اند، مراجعه و با تکمیل  فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند. بانک ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را به حساب افراد واریز می کنند.

جزئیات فروش سهام عدالت

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، ضمن تشریح جزئیات فروش این سهام، اعلام کرد: افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند اما افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی ۳۰ درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

حسین فهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فرایند فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها، اظهار کرد: نخستین بسته پیشنهادی بانک‌ها برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب و برای سفارش‌گیری به شعب بانک‌ها مراجعه کرده بودند، روز گذشته فروش رفت. در واقع مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود، با مراجعه به بانک‌ها ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند. البته سهام‌دار در تعیین ۳۰ درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است.

به گفته وی، زمانی که فرد برای فروش سهام خود به بانک مراجعه می‌کند نیازی به ارائه کد بورسی ندارد و فقط باید کد ملی ارائه دهد.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در ادامه درمورد مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند نیز توضیح داد: در این روش سفارش‌گذاری از روز گذشته آغاز شده است و کارگزاران از امروز (۱۱ خرداد) شروع به معامله می‌کنند.

فهیمی در تشریح تفاوت فروش سهام عدالت از طریق بانک با کارگزاری نیز توضیح داد: افرادی که به بانک مراجعه می‌کنند، سفارش فروش یکجا برای ۳۰ درصد از سهام را وارد می‌کنند. اما افرادی که به دفاتر کارگزاری مراجعه می‌کنند انتخاب با خودشان است. در واقع می‌توانند هر یک از شرکت‌هایی که در سبد خود دارند را تا ۳۰ درصد انتخاب کنند و برای فروش بگذارند. البته سقف را کارگزار تعیین می‌کند.

در نظر گرفتن کد جداگانه برای سهام عدالت

همچنین سعید اسلامی – عضو شورای عالی بورس – نیز درمورد نحوه فروش سهام عدالت به ایسنا توضیح داد: شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت هستند، کد جداگانه‌ای دارند؛ یعنی اگر سهام‌دار سهام شرکت ایکس را در پرتفوی خود دارد، سهمی که از این شرکت از طریق سهام عدالت به این فرد تخصیص پیدا می‌کند، کد جداگانه‌ای دارد.

بر اساس این گزارش، مشمولان سهام عدالت تا ساعت ۲۴ پانزدهم خردادماه فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.SAMANESE.IR روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند. عدم مراجعه به این سامانه به معنی انتخاب روش غیر مستقیم است.

لیست کارگزاری های منتخب جهت فروش سهام عدالت

برای دریافت این لیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک تارنمای کارگزاران و تارنمای سهام عدالت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.