مکس بورس گزارش عملکرد ماهیانه هرمز و فخوز در مهرماه1397 - مکس بورس

فولاد خوزستان با نماد فخوز در گزارش دوره یکماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۷/۳۰از محل تولید و فروش ماهانه موفق به تحقق ۸۸۰ میلیارد تومان فروش از ناحیه محصولات خود شده است و به طور کلی تا کنون ۵ هزار و چهارصد میلیارد تومان فروش داشته است  که با توجه به بهای تمام شده ۳ هزارو ششصد میلیاردی، سود عملیاتی هزار و هشتصد میلیاردی را محقق کرده است.  در این گزارش مقادیر تولید شده کاهش ۲۸ درصدی را نشان میدهند اما این افت از محل محصولات اساسی یعنی اسلب و بیلت نبوده است. مقادیر فروش نیز  نسبت به ماه گذشته ۱۷ درصد افت داشته است که عمدتا ناشی از مقادیر فروش داخلی است اما مقادیر فروش صادراتی رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است که ناشی از بولوم و بیلت صادراتی است. نکته قابل توجه این است که نرخ های فروش محصولات داخلی شرکت نسبت به ماه قبل افزایش داشته است که بدلیل محاسبه قیمت پایه محصولات در بورس کالا توسط سامانه نیما می باشد. در بین محصولات ،اسلب داخلی با ۴۲ درصد و بلوم و بیلت داخلی با ۲۷ درصد افزایش نرخ مواجه بوده اند. از طرفی نرخ فروش محصولات صادراتی از جمله اسلب با ۱۴ درصد کاهش مواجه بوده است هرچند نسبت به ابتدای سال و متوسط نرخ شش ماهه بیش از ۶۵ درصد رشد داشته اند. در شهریور ماه با توجه به نوسانات ارزی و نرخ های جهانی، نرخ اسلب صادراتی از دومیلیون تومان برای هر تن به چهارونیم میلیون تومان رسیده است که در مهرماه این رقم معادل سه میلیون هشتصد هزار تومان می باشد.
به طور کلی نسبت به ماه قبل فروش شرکت تغییر ی نداشته است اما نسبت به مهرماه سال ۱۳۹۶ نرخ های فروش بیش از ۷۰ درصد و مبالغ فروش بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته اند. با توجه به روند تولید و فروش شرکت و بررسی نرخ های جهانی در محاتاطانه ترین حالت شرکت میتواند برای پایان سال بیش از ۱۸۰ تومان سود به ازای هر سهم محقق نماید.

به گزارش پرشین بورس ، فولاد هرمزگان جنوب با نماد هرمز  گزارش شش ماهه این شرکت بر روی سامانه کدال  بسیار قابل توجه بوده است.هفته گذشته هرمز یک تعدیل مثبت ۷۴ درصدی را روانه سامانه کدال نمود و پیش بینی سود را از ۲۷۴ ریال به ۴۷۶ ریال به ازای هر سهم رساند. در گزارش شش ماهه، شرکت توانسته است ۱۶۰۰ میلیارد تومان درآمد محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۴۰ درصد افزایش داشته است. همچنین بهای تمام شده این مجموعه نیز با ۱۱ درصد افزایش به ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد بیشتر درآمد را می توان در افزایش نرخ های فروش شرکت دانست. شرکت با ۱۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص در شش ماهه توانسته است به ازای هر سهم۸۳۵ ریال سود خالص محقق نماید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵۷ درصد افزایش داشته است.

بهبود وضعیت ترازنامه، سرفصل های دارایی های جاری و همچنین بدهی های جاری از دیگر موارد قابل توجه است. به عنوان مثال افزایش نقدینگی و افزایش موجودی کالا که می تواند همچنان نرخ های بهای تمام شده را پایین نگه دارد بسیار قابل توجه و مناسب ارزیابی شده است.از دیگر نکات با اهمیت، افزایش نرخ های فروش شرکت در مهر ماه می باشد که نسبت به متوسط شش ماهه با رشد ۷۲ درصدی مواجه بوده است که عمده دلیل آن افزایش قیمت پایه محصولات در بورس کالا بواسطه سامانه نیما می باشد.در مهر ماه نیز شرکت توانسته است بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب نماید که مجموعه درآمد هفت ماه نخست را به بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسانده است. افزایش نرخ های فروش می تواند منجر به افزایش سود عملیاتی و همچنین افزایش سود آوری شرکت منجر شود و با توجه به روند پیش رو انتظار می رود شرکت بتواند با توجه به روند پیش رو بیش از ۱۸۰ تومان به ازای هر سهم سود محقق نماید.همچنین سود ناشی ازتسعیر دارایی ارزی شرکت را نیز باید در نظر گرفت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : تحلیل نماد تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها