مکس بورس گزارش مجمع عمومی عادی نماد شکربن - مکس بورس

به گزارش پرشین بورس مجمع عمومی عادی كربن‌ ايران‌ با نماد  شكربن ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ درمحل سالن تلاش مجموعه فرهنگي وزارت کار و امور اجتماعي واقع در خيابان وليعصر تشکیل گردید با هم نگاهی به مهمترین نکات مجمع این شرکت میکنیم.

 مجمع عمومی عادی کربن ایران برای سال مالی ۱۳۹۷ با حضور ۵۷ درصد سهامداران تشکیل شد. بر طبق اعلام شرکت  مهمترین مواد اولیه شرکت قطران و cfo میباشد که هر چه در ترکیب خوراک مصرفی میزان مواد اولیه کیفیت بالاتر باشد ضریب مصرف خوراک کاهش میابد درصد مصرف  مواد اولیه برای co , rpo, cfoو قطران به ترتیب ۴۶, ۱۳٫۷, ۳۸ و ۱٫۳ بوده است و در سال جاری ترکیب مصرف مواد در همین محدوده خواهد بود .
از آنجا که نرخ مواد اولیه متاثر از قیمت نفت میباشد در صورت رشد نرخ مواد اولیه نرخ فروش نیز متناسب با آن و کشش بازار افزایش میابد شایان ذکر است ظرفیت اسمی شرکت ۳۶۰۰۰هزار تن مباشد ولی با توجه به ماهیت آت در کلیه شرکت های بلاک کربن ظرفیت تولید متاثر از مواد اولیه است که هر چه مواد اولیه باکیفیت تر باشند ظرفیت تولید به تناسب بیشتر خواهد بود . با توجه به ترکیب مواد اولیه که شرکت برای سال ۱۳۹۷ در نظر دارد تولید ۳۸۰۰۰ هزار تن محصول دور از ذهن نخواهد بود مقاصد تجاری شرکت کشورهای ترکیه, هند ,امارات, اندونزی و پاکستان است که هند مقصد صادراتی موثرتری است همچنیین تعرفه وارداتی معادل ۸درصد است و نزخ جهانی محصول دوده در حال حاضر ۱۲۰۰ دلار است در بحث صادرات براساس قوانین شرکت های تولید کننده دوده موظف هستند پس از تامین نیاز داخلی اقدام به انجام صادرات نمایند و بر این اساس تایر سازها جزو مشتریان استراتژیک میباشند پیش از این شرکت دلار را تا قبل از تک نرخی شدن در بازار آزاد میفروخت اما پس از راه اندازی سامانه نیما شرکت کربن ایران موظف به مبادله دلار بر اساس نرخ ۴۲۰۰ تومان است که تاثیر قابل توجهی در سود شرکت داشته است.
مدیر عامل شرکت  در خصوص طرح های دیگر شرکت گفته طرح توجیهی انتقال شرکت به نقطه ای دیگر و احداث کارخانه جدید در حال آماده سازی است که باید به تصویب هیات مدیره و هلدینگ تاپیکو برسد و با توجه به برنامه هلیدینگ تاپیکو برای خروج از برخی صنایع این طرح نیاز به بررسی ببشتر دارد. پیش بینی شرکت برای سال ۱۳۹۷ تولید و فروش ۳۸۰۰۰ هزار تنی دوده است که انتطار تحقق سود ۶۶ تومانی را دارد و طبق طرح توجیهی انجام شده انتقال کارخانه میتواند ظرفیت تولید شرکت راربه بیش از ۵۰۰۰۰ هزار تن برساند که در صورت تصویب هیات مدیره احداث کارخانه جدید به ۳۶ ماه زمان نیاز خواهد داشت بودجه شرکت با احتیاط بسته شده است و در بحث تحریمها نیز تولید و فروش شرکت آسیب جدی نخواهد خورد اما مشکلاتی در زمینه دریافت پول از مشتریان خارجی داشته و خواهد داشت.

 در انتهای مجمع عمومی  ۶۴ تومان سود به ازای هر سهم تصویب کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 385 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 31 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.