سایپا قصد دارد برنامه ریزی جدیدی را با رویکرد نوینی پیش روی قرار دهد. زمان تحویل محصول جدید سایپا و پایان تعهدات معوق این شرکت اعلام شد.
به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سایپانیوز، مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: صد هزارمین محصول سایپا در سال ۹۹ دیروز تولید شد. به پشتوانه تداوم تولید در گروه، تحویل خودرو به مشتریان در بهار سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.
سایپا تغییر و تحول در سبد محصولات را در قالب یک جراحی بزرگ در سال سخت تحریم و کرونا در دستور کار قرار داده و آخرین مدل سواری از خانواده پراید تا پایان تیر ماه از خطوط تولید سایپا خارج خواهد شد و مراسم خداحافظی با پراید را در ماه جاری برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: محصولات تیبا، ساینا و کوییک بیشترین سهم از تولیدات سایپا در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد و در کنار اینها، شاهین به عنوان یک محصول جدید از نیمه دوم سال تحویل مشتریان و وارد بازار میشود.
با روند کنونی تولید و تحویل خودروهای مشتریان، تعداد تعهدات معوق ۱۸ محصول سایپا تا پایان شهریور ماه به صفر خواهد رسید.امروز تمام چالشها را پشت سر گذاشتهایم و به زودی در نظام برنامهریزی فروش محصولات سایپا، تحویل خودرو در موعد زمانی مقرر صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۳۰ هزار خودرو پراید با قیمت ۳۸ میلیون تومان تولید و عرضه کردیم و تا پایان تیرماه و موعد توقف تولید این محصول، ۲۰ هزار دستگاه دیگر را نیز با همین قیمت تحویل خواهیم داد. پراید جایگزین نخواهد داشت و برنامه سایپا توسعه محصولات جدید است. با وجود مشکلاتی نظیر تعهدات برجا مانده از طرح اتوخدمت و بدعهدی شرکای خارجی بسیاری از این تعهدات را پشت سر گذاشته و ساماندهی کردیم.
باقری عنوان کرد: در طرح پیشفروش اخیر هم خودرو شاهین با استقبال بسیار جالبتوجهی از سوی مشتریان مواجه شد که بیانگر اعتماد مردمی به محصولات داخلی است. شاهین استانداردهای ایمنی روز اروپا را دارد و در زمینه کیفیت یکی از منحصربهفردترین خودروهای داخلی است. در سال جاری و آینده علاوه بر فیسلیفتهای متنوع ساینا و کوییک، محصولات جدیدی مبتنی بر پلتفرم SP100 تولید و عرضه خواهد شد. محصولاتی آپشنال با تکیه بر استانداردهای روز تولید و عرضه خواهیم کرد.
وی درخصوص برنامه سایپا در عرصه خدمات هم توضیح داد: ستاد عالی خدمات پس از فروش در سایپا تشکیل شده و در حال انجام مطالعات لازم در زمینه آسیبشناسی خدمات پس از فروش محصولات است. در سالهای اخیر توان اقتصادی شبکه نمایندگیهای سایپا بهدلیل تحریمها و مشکلات اقتصادی موجود کاهش یافته اما همه تلاش را برای توسعه امر خدمات انجام میدهیم. در زمینه کاهش هزینه و زمان تعمیرات، بهبود امداد رسانی و توسعه شاخص های خدمات پس از فروش، برنامهریزیهای بسیار خوبی انجام شده که به اجرا درخواهد آمد.
قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش گفت: یکی از سرفصلهای مهم سایپا در سال جاری، طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک است که توسط مراکز علمی و تحقیقاتی این مجموعه در دستورکار قرار دارد. پروژههای بسیار خوبی در این زمینه در دست اجرا است و قطعا در آینده نزدیک محصولات را با این امکان، تولید و عرضه خواهیم کرد.
باقری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار خودرو به دلیل نقص دو قطعه تجاری سازی نشده است در حال پیگیری هستیم قطعات تامین شود تا خودروها را به دست مردم برسانیم. به هیچ عنوان سایپا با بد عهدان و مجموعه های که ایران را ترک کردند، همکاری نخواهد کرد. با وجود انتقادات مطرح شده، فروش خودرو بصورت قرعه کشی ، کارشناسی و در قالب سیاست کمیته خودرو بوده است. قبول داریم این طرح با اشکالاتی روبرو بوده اما درصدد هستیم تا مشکلات را رفع کنیم و از این پس خودروها را با ساز و کار های جدید به مصرف کنندگان واقعی عرضه کنیم.
اطلاعیه بورس
به منظور شفاف سازی علت نوسان قیمت سهام، شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی نامه شماره ۶۴۴۴۸۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ از شرکت سایپا درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و افشا اهم مطالب مطرح شده در کنفرانس مذبور را نموده است. لکن به رغم پیگیری های انجام شده از ناشر، اطلاعات درخواست شده ظرف مهلت مقرر ارایه نشده است. از این رو به استفاده کنندگان توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند.