مکس بورس گزارش جدید عملیات بازار باز: بانک ها هیچ سفارشی نداشتند + سیگنال ها - مکس بورس

بانک مرکزی هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف بانک‌ها دریافت نکرد. زمان اجرای بعدی عملیات بازار باز چعه وقت خواهد بود.

دنیای بورس | با آمار جدید مربوط به کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی در یک ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو سناریو برای این روند کاهشی مطرح شده بود که نخستین آن ها این بود که بانک ها نیازشان بر مبنای توانشان کاسته شده و یا اینکه با اعمال سیاست انبساطی به دلیل وجود نقدینگی کافی نیازی برای وام و تسهیلات بین بانک ها احساس نمیشود. حالا اما امروز نیز بانک مرکزی در اطلاعیه جدید دیگری اعلام کرده بانک‌ها هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی را به بانک مرکزی ندادند که خود باز گویای تایید درستی یکی از این دو گزاره بالاست.

پیش تر خواندیم: قابل توجه بورس بازان: نرخ سود بازار بین‌بانکی کاهشی شد؟ + پیامد یک ماجرا

 

جزییات اطلاعیه بانک مرکزی 

در جزییات امروز اطلاعیه بانک مرکزی آمده است پیرو اطلاعیه روز دو‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، بانک مرکزی هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف بانک‌ها دریافت نکرد. در تحلیل این رفتار گفته شده ارسال نکردن سفارش فروش اوراق بدهی دولتی بانک‌ها نشان‌دهنده کفایت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و نیاز نداشتن بازار به تغییر ذخایر با اجرای عملیات بازار باز است.

همچنین، بانک مرکزی اعلام کرده روز چهار‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، مجدداً عملیات بازار باز را اجرا می‌نماید. موضع بانک مرکزی (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، روز دو‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد.

متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی نسبت به ارسال سفارش‌ها تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.