مکس بورس آغاز ناامیدکننده شاخص دلار در هفته جاری - مکس بورس

پس رشد ملموس شاخص دلار در پایان هفته گذشته، همان‌گونه که انتظار می رفت این نماگر روند متزلزلی را در هفته جاری آغاز کرده  و هم اکنون نیز در محدوده منفی به سر می برد.

با انتشار آمار بهتر از انتظار میزان مشاغل ایجاد شده ماه جولای در بخش غیر کشاورزی ایالات متحده، شاخص دلار در روز جمعه توانست از پایین ترین سطوح ۱۵ ماه اخیر خود فاصله بگیرد.

این روند اما چندان دوام نیاورد و با شروع معاملات در هفته جاری همراستا با پیش بینی تحلیلگران بازار ارز، دلار روند متزلزلی را در برابر ارزهای مطرح جهان پشت سر گذاشت.

به عقیده کارشناسان و فعالان بازار ارز تقویت ارزش دلار به تبع انتشار گزارش های  بهتر از انتظار مانند گزارش بازار کار ایالات متحده به صورت مقطعی بوده و تنها در صورت اعلام مجموعه ای از گزارش های اقتصادی امیدوارکننده می توان در چشم انداز دلار تجدید نظر کرد. رشد محدود بازده اسناد خزانه در پایان هفته گذشته نیز گواهی بر نگرانی فعالان اقتصادی پیرامون روند تورم ایالات متحده و دورنمای افزایش نرخ بهره این کشور است.

در  اواخر هفته جاری قرار است گزارش‌های مهمی از اقتصاد ایالات متحده مانند شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده و همچنین شاخص اطمینان مصرف کنندگان منتشر شود و بنابراین فعالان بازار ارز توجه ویژه خود را معطوف به روزهای پایانی هفته  و انتشار این گزارش ها کرده اند و بنابراین انتظار می رود در سه روز آتی شاهد ادامه روند متزلزل حاکم بر شاخص دلار باشیم.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده با افتی ۰/۲ درصدی در سطح ۹۳/۳۶ واحد قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.