مکس بورس احتمال تزلزل قیمت فلزات‌پایه - مکس بورس

روند رشد قیمت فلزات پایه در معاملات روز سه شنبه ادامه دارد اما از شدت این روند کاسته شده  و احتمال ورود قیمت برخی محصولات به محدوده منفی وجود دارد. علاوه بر رشد قیمت بیشتر محصولات در معاملات لندن، در بازار شانگهای نیز این محصولات با جهش قیمت ملموسی مواجه شده‌اند.

توقف روند رشد موجودی انبار مس در بازار لندن یکی از دلایل حمایت از قیمت این محصول به حساب می‌آید. پس از رشد بیش از ۳۰ درصدی موجودی انبار مس در هفته پیشین، روز گذشته سطح ذخایر این محصول در بازار لندن نزدیک به ۱۴۰۰ تن افزاش یافت.

در عین حال به تبع احتمال کاهش بیش از پیش تولید آلومینیوم در چین به تبع سختگیری‌های دولت این کشوردر آستانه فصل سرد سال، این محصول کماکان مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

همچنین فعالان بازار معتقدند که پس از اصلاح اخیر قیمت، بار دیگر سطح خرید به ویژه با دیدگاه تکنیکال در حال افزایش بوده و در این میان روی بیش از سایر محصولات از این روند منتفع شده است. انتشار گزارش افت تولید رور و سرب چین در ماه آگوست از دیگر دلایل حمایت از قیمت این محصولات به حساب می‌آید. با این وجود این محصولات پس از رشد مناسب قیمت در روز گذشته معاملات متزلزلی را در صبح امروز تجربه می کنند.

در این میان در آستانه برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، شاخص دلار به محدوده منفی خزیده و همین امر نیز منجر به تحریک تقاضای فلزات پایه در خارج از این کشور شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۴ درصدی در سطح ۶۵۳۷ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۷ درصدی در سطح ۲۱۰۵ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۳۸۷ دلار قرار گرفته و قیمت روی با رشدی مختصر در سطح ۳۱۰۶ دلار گزارش می‌شود. بااین وجود به نظر می رسد

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۹ درصد رشد کرد و روی افزایش قیمتی ۲/۷ درصدی پشت سرگذاشت.  سرب به میزان سه درصد گران شده شد و آلومینیوم رشد قیمتی دو درصدی را تجربه کرد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.