مکس بورس رشد 10 درصدی قیمت پایه محصولات «فولاد» - مکس بورس

شرکت فولاد مبارکه اطلاعیه عرضه محصولات در معاملات دوشنبه بورس کالا را منتشر کرد. پس از توقف ۲ هفته‌ای عرضه محصولات این شرکت قیمت پایه هر تن ورق گرم به عنوان محصول اصلی در ترکیب‌های درآمدهای این شرکت رشد ۱۰ درصدی را نسبت به عرضه قبل تجربه کرده است. رشد قیمتی محصولات فولاد در حالی‌ رخ می‌دهد که سهام این شرکت طی روزهای اخیر با برخورد به مرز ۲۰۰ تومانی مسیر اصلاحی را تجربه می‌کند.

در گزارش دیده‌بان بورس که پیش از آغاز معاملات امروز منتشر شده بود به انتظار برای رشد قیمتی محصولات فولادی به خصوص محصولات فولاد مبارکه در عرضه فردا اشاره شد. در اطلاعیه عرضه جدید قیمت پایه هر کیلو از ورق گالوانیزه ۳۰۲۲ تومان، ورق سرد ۲۷۹۸ تومان، ورق گرم C  ۲۳۴۹ تومان و تختال به قیمت پایه ۱۹۱۰ تومان عنوان شده است. این محصولات در حالی فردا در بورس کالا معامله می‌شوند که به ترتیب رشد ۲۷۵، ۲۵۵، ۲۱۳ و ۲۰۰ تومانی را نسبت به قیمت‌های عرضه دو هفته قبل تجربه کرده‌اند. نکته جالب در قرارداد سلف ورق گرم C در عرضه قبلی (۲۳ مرداد) رشد بیش از ۲۰۰ تومانی قیمت میانگین معاملات در مقایسه با قیمت پایه بود (به قیمت هر کیلو ۲۳۴۹ تومان مشابه با قیمت پایه  عرضه کنونی).

همان‌طور که در گزارش امروز دیده‌بان اشاره شد رشد قیمتی محصولات فولاد مبارکه در عرضه جدید و همچنین انعکاس آن در قیمت سهام فولاد مبارکه نیز اثرگذار باشد. گرچه ادامه معاملات در قیمت‌های کنونی محصولات فولاد مبارکه می‌تواند رشد محسوس سودآوری را به دنبال داشته باشد اما همچنان ریسک نوسانات بازار جهانی (به خصوص نگرانی از بازار فولاد چین) وجود دارد. بر این اساس معامله‌گران باید به معاملات بورس کالا در کنار بازار جهانی توجه ویژه داشته باشند.  

علاوه بر رشد قیمت محصولات فولاد مبارکه می‌توان به رشد قیمت محصولات ذوب آهن نیز اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.