مکس بورس پیش‌بینی رشد باثبات قیمت مس - مکس بورس

بانک مشهور Jefferies در گزارشی از احتمال شدیدتر شدن وضعیت کمبود عرضه بازار مس در سال‌های پیش‌رو خبر داد و احتمال رشد قیمت به تبع این روند را دور از ذهن ندانست.

بر اساس این گزارش پس از بروز کمبود عرضه ای به میزان ۱۱ هزار تن در سال جاری میلادی، به علت وجود تقاضای قوی برای مس از سوی چین و چشم انداز رشد تولید خودروهای برقی در جهان انتظار می‌رود کمبود عرضه در سال آینده میلادی به ۱۳۶ هزار تن برسد و با ادامه این روند در سال ۲۰۲۰ کمبودی به میزان ۶۲۹ هزار تن در بازار بروز کند. براین اساس میزان افزایش سالانه تقاضای مس از سوی چین در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به میزان دو درصد پیش بینی شده است.

علاوه بر افزایش تقاضا از سوی چین، مشکلات مربوط به سمت عرضه مس نیز در حمایت از قیمت در سال‌های پیش‌رو موثر خواهد بود. بر طبق برآوردهای صورت گرفته انتظار می‌رود پس از سال ۲۰۱۸ به تبع عدم ورود پروژه‌های جدید به مدار تولید، کاسته شدن از سطح ذخایر معادن موجود و مشکلات مربوط به نیروی کار از جمله اعتصاب‌های احتمالی در معادن، شاهد کاهش تولید معدنی مس باشیم.

در عین حال احتمال تضعیف بیش از پیش ارزش دلار و همچنین سختگیری دولت چین در واردات قراضه مس به این کشور از دیگر دلایل حمایت کننده از قیمت به حساب می‌آید.

تحلیلگران Jefferies معتقدند که با وجود این عوامل حمایت کننده، به نظر می‌رسد که روند رو به شد قیمت مس در نیمه دوم سال جاری پس از افزایش اخیر قیمت این محصول به پایان رسیده و نمی‌توان انتظار جهش قیمت ملموسی را در ماه‌های پیش رو داشت.

همچنین در گزارش اخیر پیش‌بینی شده که میانگین قیمت مس در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۰۶۰ دلار در هر تن برسد و در سال ۲۰۱۹ نیز میانگین قیمت این محصول از مرز ۶۶۰۰ دلار فراتر رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.