مکس بورس پیش بینی بورس امروز | امیدی هست؟ - مکس بورس

خوش‌بینی‌ها درباره بازگشت دوباره شاخص حداقل تا زمان تعیین تکلیف انتخابات ۲۰۲۰ امریکا غیرمحتمل به نظرمی‌رسد. اما چه منطقی در پس این نوع نگاه نسبت به بازار مطرح می‌شود.

دنیای بورس | شاخص در آستانه ورود به ۱٫۲ میلیون واحد است؛ عده‌ای از فعالان بازار با مرور تغییرات دادوستدها در یک دو ماه گذشته تاکید دارند یکی از عامل‌های اصلی وضعیت کنونی بورس، خودزنی سیاست‌گذار بوده که برآیند آن را باید در اعمال مقررات و محدودیت‌هایی بود که به کلی اعتماد را از بازیگر بازار سلب کرد. بر مبنای این دیدگاه شاخص حتی ممکن است به هسته سخت‌تر یک میلیون واحد هم برسد. با این رویکرد به نظر می‌رسد که بسیاری از سهامداران باید خود را برای روزهای سخت‌تر هم آماده کنند و البته با بررسی پرتفوی خود و با منطق هزینه – فایده و تعیین چارچوب حد ضرر بهترین تصمیم معاملاتی را در شرایط کنونی بگیرند، چرا که رفتار بازارهای مالی به ما یک نکته ساده و بدیهی را گوشزد می‌کند افت‌وخیزها جز و ذات بازار سرمایه هستند و شاید از این حیث است که همواره تاکید میشود که سرمایه ‌گذاران باید با پول مازاد خود قدم در این بازارپُرریسک بگذارند. 

برخی هم معتقدند شاخص در همان محدوده ۱٫۳ تا ۱٫۲ میلیون واحد تا زمان تعیین تکلیف انتخابات ۲۰۲۰ امریکا (سه نوامبر/ ۱۳ آبان) باقی می‌ماند و از این حیث بعد از آن رویداد باید منتظر تغییرات جدیدی نیز بود. این دسته از تحلیلگران تعیین تکلیف در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا را نقطه عطفی می‌دانند که می‌تواند روند جدیدی را پیش‌رویمان قرار دهد. با این وصف بازار نیم نگاهی به تغییرات حرکتی قیمت دلار دارد که میتواند نوساناتی را در این بازار جلوه نماید. البته بازارساز در بورس دوباره قصد دارد که با حذف محدودیت‌ها همچنان مانع ریزش بیش‌تر بازار شود اما مساله اصلی اینجاست که حمایت اینچنینی سیاست‌گذار از بورس به معنای سازناکوکی است که خود بیشتر عامل فرسایشی شدن اعتماد سهامداران به بازار است. شاید اگر سیاست‌گذار به جای حمایت‌های نابه‌جا بیشتر سعی کند با منطق بازار، تعادل را به خود بازار بسپرد، بازار هر چه سریعتر خود را ریکاوری میکند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.