مکس بورس آرامش موقتی در بازار جهانی ارز - مکس بورس

پس از صعود نسبتا ملموس شاخص دلار در شب گذشته به تبع افول یورو و تعدیل موقعیت‌های معاملاتی در آستانه همایش بانک‌های مرکزی، صبح امروز ثبات نسبی بر معاملات دلار در برابر دیگر ارزهای جهان حاکم شده است

اعلام ارقام پایین‌تر از انتظار در زمینه شاخص اطمینان سرمایه‌گذاری در آلمان شب گذشته بر معاملات یورو سایه افکند و منجر به افت ارزش این ارز در برابر دلار شد. همچنین افول ارزش ین با کاهش تنش های ژئوپولیتیکی نیز در حمایت از رشد شاخص دلار تاثیرگذار بود.

در عین حال در آستانه برگزاری نشست بانک‌های مرکزی جهان در جکسون هول ایالت وایومینگ آمریکا، سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر مشغول تعدیل موقعیت‌های معاملاتی خود شده‌اند و همین امر نیز در حمایت از دلار موثر بوده است.

در حال حاضر امیدواری سرمایه‌گذاران به دریافت سیگنال‌هایی مثبت در زمینه افزایش نرخ بهره پایه آمریکا از خلال سخنان مقامات فدرال رزرو در این همایش باعث شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به روند آتی دلار کمی امیدوارتر شوند.

تحلیلگران انتظار دارند سرمایه گذاران در روزهای آتی چندان دست به تغییر روند معاملات خود نزنند و بنابراین باید تا پیش از پایان همایش بانک های مرکزی شاهد روندی نسبتا با ثبات در بازار ارز باشیم.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با بدون تغییری ملموس در سطح ۹۳/۵۳ واحد قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.