مکس بورس آرایش معامله‌گران بازار سهام در گام اول - مکس بورس

بازیگران بورس در نخستین روز هفته با خرید‌وفروش‌های کم‌حجم خود دادوستدها را آغاز کردند. البته بیش‌ترین حمایت‌های سهامداران از گروه بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری صورت گرفت.

دنیای بورس: بازیگران بورس در نخستین روز کاری هفته با خرید و فروش های کم حجم خود، یک هفته نیمه تعطیل را به نمایش گذاشتند. در این میان بررسی روند جابه‌جایی‌های صورت گرفته در نمادهای گروه بانکی نشان از حمایت حقوقی ها دارد، به طوریکه بیشتر سهامداران عمده بانکی به خرید سهام مزبور پرداختند. در این میان بانک صادرات ایران با خرید ۱۰میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات روبرو شد. بانک پاسارگاد نیز خرید ۱۰میلیون سهم از سوی  آرمان گسترظفرمند را تجربه کرد.

در نماد بانک پارسیان نیز دو سهامدار عمده یعنی گروه مالي پارسيان و سرمايه گذاري تدبير به خرید سهم پرداخته و در مجموع حدود ۳میلیون سهم را خریداری کردند. در همین راستا صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت نیز به عنوان حقوقی فعال در بانک ملت، به خرید ۲میلیون و ۷۰۰هزار سهم پرداخت.

در میان نمادهای فلزی نیز خرید و فروش هایی از سوی سهامداران عمده شکل گرفت. در این میان مس‌ شهيد باهنر با عرضه ۴۰۰هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري صدرتاءمين مواجه شد. در همین راستا شركت توسعه ومديريت سرمايه صبا نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد فولاد مبارکه اصفهان به عرضه ۶میلیون و ۲۰۰هزار سهم پرداخت. ولی فولاد خوزستان از حمایت سهامدار عمده برخوردار شد. صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر به عنوان حقوقی فعال در «فخوز» ، امروز نیز به خریدهای خود ادامه داد و یک میلیون و ۵۰۰هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود.

در میان نمادهای معدنی نیز توسعه‌معادن ‌و فلزات‌ شاهد خرید سهم از سوی دو حقوقی بود؛ شركت توسعه معدني وصنعتي صبانور و صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان در مجموع بیش از یک میلیون سهم «ومعادن» را جمع آوری کردند. توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران‌ نیز دیگر نماد این گروه بود که خرید ۶۰هزار سهم توسط شركت سرمايه گذاري انديشه محوران را تجربه کرد.

از سوی دیگر روند عرضه ها در نماد ماشین سازی اراک به مراتب سنگین تر بود. به طوریکه ۲۲میلیون سهم «فاراک» توسط شركت سرمايه گذاري سايه گسترسرمايه به فروش رفت.

در میان نمادهای شیمیایی نیز پتروشیمی شازند با خرید یک میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي روبرو شد. این حقوقی طی ۴روز اخیر بیش از ۷میلیون سهم «شاراک» را خریداری کرده است. در این گروه صنايع ‌شيميايي ‌ايران نیز خرید و فرش هایی از سوی حقوقی ها تجربه کرد؛ در حالی ۸میلیون سهم شرکت از سوی شركت بازرگاني وخدمات بندري ايران عرضه شد که ۸میلیون و ۳۰۰هزار سهم را صندوق سرمايه گذاري نمادصنعت و معدن خریداری کرد.

در میان نمادهای پالایشی نیز خریدهایی هر چند اندک از سوی حقوقی ها شکل گرفت. به طوریکه صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر بیش از ۱۴میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس را خریداری کرد. روندی مشابه در نماد پالایش نفت تبریز با خرید ۴۰۰هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري هامون سپاهان شکل گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.