مکس بورس آلومینیوم پیشتاز معاملات بازار لندن - مکس بورس

فلزات پایه این هفته نیز معاملات پر رونقی را پشت سر گذاشتند و قیمت بیشتر محصولات معاملاتی بازار لندن سیری رو به رشد را تجربه کرد. در این میان آلومینیوم به لطف تحولات سمت عرضه توانست عملکردی درخشان را به ثبت برساند.

معاملات فلزات پایه در شروع این هفته زیر فشار ناشی از آغاز روند شناسایی سود کمی کتزلزل آغاز شد. در ادامه کار به تبع روند رو به افول حاکم بر ارزش دلار ایالات متحده بار دیگر رونق به بازار این محصولات بازگشت.در این میان انتشار شایعاتی مبنی بر تصمیم شرکت Hongqiao برای حذف دو میلیون تن از ظرفیت تولید قدیمی این شرکت به بازارها رسید که  این خبر منجر به رونق مناسبی در معاملات آلومینیوم شد.

همچنین اعلانم خبر تصمیم شرکت Shandong مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آلومینیوم از ماه نوامبر سال جاری تا مارس سال آینده نیز تبدیل به محرکی قوی برای قیمت این محصول شد.

در ادامه شاهد انتشار گزارش نه چندان مطلوب تجارت خارجی چین بودیم . دولت چین در گزارشی رسمی از رسیدن نرخ رشد صادرات این کشور در ماه جولای ۷/۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و میزان افزایش واردات در ماه گذشته میلادی را نیز در سطح ۱۱ درصد اعلام کرد. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ رشد صادرات از ماه فوریه سال جاری و همچنین ضعیف‌ترین نرخ رشد واردات از دسامبر سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

به تبع انتشار این خبر معاملات فلزات پایه بار دیگر زیر فشار قرار گرفت. در این میان انتشار آمار تفکیکی واردات چین از جمله رشد هشت درصدی واردات مس این کشور کمی از فشار بر معاملات کاست و همچنین افت بیش از پیش ارزش دلار از روز چهارشنبه نیز به رونق معاملات دامن زد.

به علاوه وقوع زمین لرزه در استان سیچوان چین تحرک قیمت مناسبی را برای معاملات سرب و روی در ادامه هفته به ارمغان آورد. با توجه به واقع شدن تعداد ملموسی از معادن تولید سرب و روی چین در این منطقه، زمین لرزه اخیر نگرانی ها را در زمینه اخلال در عرضه این دو محصول افزایش داد.

در پایان هفته اما شاهد تزلزل قیمت بسیاری از فلزات به تبع بحران کره شمالی بودیم. تهدیدهای متقابل مقامات پیونگ‌یانگ و واشنگتن در زمینه احتمال درگیری نظامی  باعث افت ملموس تقاضای سرمایه گذاری  و خروج جریان نقدینگی از معاملات آتی فلزات شد و همین امر نیز به افت قیمت ها دامن زد.

در هفته اخیر موجودی بسیاری از فلزات در انبارهای بازار فلزات لندن روندی رو به افول را تجربه کرد  و تنها شاهد رشد موجودی انبار سرب در میان محصولات معاملاتی بودیم امری که معاملات این محصول را زیر فشار قرار داد.

در معاملات روز جمعه در بازار فلزت لندن هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده با افتی ۰/۲ درصدی به ۶۴۱۱ دلار رسید. این محصول نسبت به پایان هفته گذشته رشد قیمت ۰/۶ درصدی را تجربه کرده است.

روی در قرارداد مشابه ۱/۴ درصد ارزان شد و با رسیدن به ۲۸۹۶ دلار، رشد قیمتی ۲/۹ درصدی را در این هفته پشت سرگذاشت.

همچنین آلومینیوم با افزایش قیمتی ۰/۳ درصدی در روز جمعه در سطح ۲۰۴۲ دلار قرار گرفت. این محصول در هفته اخیر در حدود هفت درصد گران شده است.

در این میان سرب با کاهشی ۱/۶ درصدی به ۲۳۲۷ دلار رسید. این محصول افت قیمتی ۱/۸ درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرد.         

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.