مکس بورس آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران 22 اسفند 98 - مکس بورس

سخنگوی وزارت بهداشت از بهبود و ترخیص ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ خبر داد. تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود و ترخیص ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ خبرداد و گفت: از روز گذشته تا کنون ۱۰۷۵ بیمار جدید مبتلا به این ویروس شناسایی شدند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

آقای جهانپور موارد جدید شناسایی بیماران کووید ۱۹ در کشور را به تفکیک استان‌ها به شرح زیر اعلام کرد:

  1. ♦️تهران: ۳۰۳
  2. ♦️قم: ۴۲
  3. ♦️گیلان: ۸۴
  4. ♦️اصفهان: ۴
  5. ♦️البرز: ۷۴
  6. ♦️مازندران: ۷۹
  7. ♦️مرکزی: ۸۸
  8. ♦️قزوین: ۴۲
  9. ♦️سمنان: ۴۰
  10. ♦️گلستان: ۲۵
  11. ♦️خراسان رضوی: ۲۹
  12. ♦️فارس: ۲۹
  13. ♦️لرستان: ۲۵
  14. ♦️آذربایجان شرقی: ۷
  15. ♦️خوزستان: ۳۱
  16. ♦️یزد: ۲۱
  17. ♦️زنجان: ۱۷
  18. ♦️کردستان: ۹
  19. ♦️اردبیل: ۱۴
  20. ♦️کرمانشاه: ۲۰
  21. ♦️کرمان: ۷
  22. ♦️همدان: ۱۲
  23. ♦️سیستان و بلوچستان: ۶
  24. ♦️هرمزگان: ۰
  25. ♦️خراسان جنوبی: ۱۲
  26. ♦️خراسان شمالی: ۰
  27. ♦️چهارمحال و بختیاری: ۱۱
  28. ایلام: ۷
  29. آذربایجان غربی: ۱۹
  30. کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵
  31. بوشهر: ۳

 

 دلالی، معضل قدیمی تهیه دارو

دکتر کیانوش جهانپور درباره اینکه گفته شده دارو‌هایی برای آنفلوآنزا درنظر گرفته شده درحالی که با مراجعه به داروخانه‌ها مطرح می‌شود که این دارو وجود ندارد، اما همان دارو در بیرون از داروخانه توسط دلالان دارو به فروش می‌رسد، پاسخ گفت: این مشکلی قدیمی است و در کشور ما وجود دارد و حالا افراد مختلفی حتی بدون تجویز برای پیشگیری و یا برداشت‌های شخصی خودشان، شروع به تجویز دارو و آن را حتی انبار نیز می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه به محض اینکه درخصوص یک کالایی صحبت می‌شود بلافاصله آن کالا در بازار غیررسمی، حتی با چند برابر قیمت وجود دارد و مردم هم به سمت این بازار‌های غیررسمی هجوم پیدا و آن دارو را تهیه می‌کنند. قاعدتا تا تقاضا وجود دارد، عرضه هم متوقف نخواهد شد.

آقای جهانپور با بیان اینکه در پروتکل سرپایی، دو مورد دارو قید شده است که با تشخیص و یا تجویز پزشکان متخصص، عفونی، داخلی یا رشته‌های مرتبط ریه، این دارو‌ها در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار گرفت، تاکید کرد: تقریبا پوشش این دارو‌ها کامل است و در موارد دیگر هم اولویت با بیمارانی است که در بیمارستان بستری هستند، چون دارویی که ذکر شد (آنفلوانزا)، جزو پروتکل چهار داروی بیماران بستری است و باتوجه به اینکه بسیج عمومی سلامت بیش از دو هزار مرکز خدمات سلامت در سراسر کشور دارد که به‌طور روزانه ۱۶ ساعت فعالیت دارند، افراد مظنون به ابتلا را مورد واکاوی، بررسی و معاینه قرار می‌دهند و در صورت نیاز، دارو در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: افرادی هم که مشکوک به ابتلا باشند باید به بیمارستان ارجاع داده شوند و بازهم در بیمارستان در صورت تشخیص، بستری می‌شوند و تحت نظر قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از طریق نظام بهداشتی و سامانه سلامت، نیاز افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: افرادی که احتمال ابتلا به ویروس را دارند و یا شکایتی دارند در سامانه سلامت مراجعه کنند و این سامانه تنها سامانه وزارت بهداشت است که افرادی که در آن ثبت نام کنند اطلاعات آن‌ها در پرونده الکترونیکی سلامت درج می‌شود و قابل پیگیری است و با آن‌ها در صورت نیاز تماس گرفته می‌شود تا بررسی‌های بیشتر برای سلامت آن‌ها شکل گیرد.

آقای جهانپور همچنین درباره اینکه برخی از بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونا، پول دریافت می‌کنند درحالیکه وزارت بهداشت این موضوع را ممنوع اعلام کرده است، پاسخ گفت: باید در ابتدا نام آن بیمارستان مشخص باشد و بیمارانی که ابتلای آن‌ها به کووید ۱۹ تایید شده باشد هزینه هایشان از محل منابعشان تخصیص پیدا می‌کند، اما ممکن است فردی به عنوان محتمل یا مشکوک و یا مظنون به ابتلا به بیماری مراجعه کرده باشد و هیچ وقت بستری نشود و یا اگر بستری هم شده باشد، تشخیص آن قطعی نباشد و مثل هر بیمار دیگری شاید با علایم شبیه آنفولانزا مراجعه کرده باشد که باید هزینه‌ای را پرداخت کند و یا بخشی از آن را بیمه پوشش دهد و بخش دیگری از هزینه را هم خود فرد پرداخت کند.

وی افزود: باید برای این دو موضوع، تفاوت قائل شد و صرفا با اطلاع به اینکه کرونا داریم و یا با احتمال به کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم و هر نوع خدمتی را به عنوان رایگان تلقی کنیم، چنین موضوعی وجود نخواهد داشت.

 

وزیر بهداشت خبر داد: کاهش موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان‌ها

وزیر بهداشت گفته است با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان‌ها کاهش یافت.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ابتدا در ۴ استان کشور کشور اجرا شد و نتایج بسیار مطلوبی گرفتیم و مقرر شد که بعد از چندین روز در صورت نتیجه بخش بودن طرح، آن را در کل کشور اجرا کنیم.

وی افزود: در گیلان و قم و سایر استان‌هایی که اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز شده، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان ها، منفی شده و کاهش یافته است و در این استان‌ها به نقطه‌ای رسیده ایم که دیگر شاهد امواج طوفانی مراجعه بیماران نیستیم و همکاران ما در دو سه روز اخیر به نقطه آرامش نسبی رسیده اند.

وی گفت: در دو روز گذشته حدود ۳ و نیم میلیون نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا در این استان ها، ارزیابی شده اند که از بین این افراد، ۱۲۰۰ نفر را شناسایی کردیم که باید تحت مراقبت قرار گیرند و در بین آنها، فقط ۲۷۰ نفر بستری شدند و حدود ۲۷۰۰ نفر از افرادی که با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ارتباط بودند، شناسایی شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز با استانداران نشست ویدیو کنفرانسی داشتیم، چون تمام تلاش ما این است که نشست‌های فیزیکی را محدود و سعی کنیم که از راه دور و از طریق ویدیوکنفرانس با همکاران خودمان و استانداران در ارتباط باشیم؛ در این نشست ابعاد طرح بسیج ملی مقابله با کرونا برای آن‌ها تشریح شد و هر روز معاون بهداشت وزارت بهداشت به عنوان مدیر اجرایی این طرح، اخبار آن و همچنین پیشرفت کار در استان‌ها را به اطلاع مردم می‌رساند.

دکتر نمکی بیان داشت: تقاضا دارم که صدا و سیما به ویژه در مراکز استان‌ها کاملا با طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همراهی کنند و در ارائه اخبار، ترویج و ترغیب مردم به مشارکت در سامانه salamat.gov.ir، بیماریابی و آموزش‌های مورد نیاز مردم کمک کنند.

وی افزود: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، نظام پرستاری و نظام پزشکی و سایر ارگان‌ها در کشور آغاز شد و هدف ما این است که با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت، ارتباط تنگاتنگی را با خانواده‌ها برای بیماریابی داشته باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: وقتی با ۱۲ نفر از کارشناسان ارشد اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را مطرح کردیم، به شدت مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت و اعلام کردند که اگر این طرح در ایران اجرا شود به عنوان الگویی بسیار موفق می‌تواند در سایر کشور‌ها نیز ارائه شود و آن‌ها نیز مانند ما معتقد بودند که اگر بتوانیم بیماران را در مراحل ابتدایی تشخیص دهیم، از چرخش آن‌ها در جامعه پیشگیری کنیم و افرادی که در روز‌های گذشته با آن‌ها در تماس بوده اند را شناسایی و ایزوله کرده و آموزش‌های لازم را به این افراد ارائه دهیم، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرده ایم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا به دنبال این هستیم که سرعت تشخیص را برای افراد دارای علائم بیماری، افزایش دهیم و خوشبختانه تعداد آزمایشگاه‌های کشور از ۳ به ۵۰ آزمایشگاه در این هفته رسیده و در هفته آینده، تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور به ۷۰ می‌رسد و بخش خصوصی مورد وثوق نیز به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع، به ما کمک خواهند کرد تا سرعت تشخیص بیماری افزایش پیدا کند و افراد مبتلا را در نخستین مراحل، ایزوله کرده و از آلودگی سایر افراد، جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بر خلاف روز‌های اول که هجمه سنگین مردم به دلیل ترس از کرونا، باعث شد افراد آلوده و مشکوک را در بیمارستان‌ها در کنار همدیگر بستری کنیم، اما در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، کاملا افراد مشکوک و آلوده از همدیگر جدا می‌شوند و با مسیر خاصی که تعریف شده، این افراد هیچ ارتباطی با همدیگر نخواهند داشت؛ بار تراکم بیمارستان‌ها با اجرای این طرح، به شدت کاهش می‌یابد و با شناسایی موارد آلوده قبل از ورود به بیمارستان، موج گرفتاری‌های آینده را پیش بینی می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این طرح با مدیریت استانداران و با همکاری روسای دانشگاه‌ها و همچنین فرماندهان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در استان‌ها اجرا می‌شود.

 

نامه وزیر اقتصاد | کمک بیمه به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا

رئیس کل بیمه مرکزی در پی تلاش‌های موثر صنعت بیمه در جهت تقویت کادر بهداشت و درمان و مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه گسترش چتر امنیت و آرامش برای تمامی هموطنان، از پرداخت سریع مطالبات وزارت بهداشت توسط شرکت‌های بیمه خبر داد.

به گزارش بیمه مرکزی، آقای غلامرضا سلیمانی در این خصوص با اشاره به نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر مساعدت حداکثری صنعت بیمه با سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرد: حمایت همه جانبه از مراکز درمانی که در صف اول مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است و صنعت بیمه نیز به تمامی تعهدات قانونی و مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل خواهد کرد.

وی با ابراز قدردانی از توجه تمامی بخش‌های اقتصادی برای کنترل و مهار تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا از تسهیل گری در امر پرداخت عوارض بیمه نامه‌های شخص ثالث به وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: با توجه به شرایط خاص و با تاکید وزیر اقتصادی و امور دارایی، فرایند پرداخت عوارض تسهیل شده و روز گذشته طی نامه‌ای دستور پرداخت حدود ۴ هزار و پانصد میلیارد ریال برای کمک به رفع بخشی از مشکلات نقدینگی از سوی صنعت بیمه به وزارت بهداشت صادر گردید.

رییس شورای عالی بیمه از بسیج بیست و چهار شرکت بیمه برای تامین سریع بودجه لازم برای ایفای تعهدات خود در قبال نظام سلامت کشور به عنوان یک حرکت مسئولانه و شایسته تقدیر یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی و تمامی شرکت‌های بیمه تاکنون در تمامی صحنه‌ها حضور موثر داشتند و امروز نیز برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی و تامین تجهیزات مورد نیاز شبکه بهداشت و سلامت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

برابر ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با تاکید بر وظایف ذاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی موضوع این ماده تصریح شده که در جهت تامین بخشی از منابع مورد نیاز، باید معادل ۱۰ درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد بطور مستقیم، طی قبضی جداگانه به حساب درآمد‌های اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شود و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مسئول حسن اجرای این قانون است.

 

آخرین اخبار از شیوع ویروس کووید ۱۹ | شکست رکورد شناسایی روزانه موارد کرونا در انگلیس

شمار موارد مثبت ویروس کرونا درانگلیس تا صبح پنج شنبه به ۵۹۰ مورد رسید و ۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا نیز جان باختند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اخبار مرتبط با شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان به تفکیک قاره، به شرح ذیل است:

 

دبیرکل سازمان ملل: با همه توان به ایران کمک می‌کنیم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر تمایل سازمان ملل متحد بر ارائه همه آنچه در توان دارد برای کمک به ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

سازمان ملل متحد، همه فعالیتهای جانبی خود را از شانزدهم مارس تا پایان آوریل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو کرد.

 

سوییس | شمار قربانیان کرونا در سوییس به شش نفر و مبتلایان به بیش از ۸۰۰ تن رسید

وزارت بهداشت سوییس ظهر امروز پنجشنبه اعلام کرد تاکنون ۸۵۸ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شش تن نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین، دولت سوییس که پس از شیوع ویروس کرونا تجمع بیش از یک هزار نفر در فضای باز را ممنوع کرده بود تصمیم دارد این آمار را تغییر دهد و از روز دوشنبه آینده تجمع ۳۰۰ نفری را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کند.

در شهر‌های لوکارنو و لوگانوی سوییس، مهدکودک‌ها و مدارس دوره ابتدایی از فردا جمعه تعطیل می‌شود و در شهر تسین نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است. دانیل کخ مدیر بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوییس در گفتگو با رادیو سوییس گفت پیش بینی می‌شود طی چند روز آینده وضعیت اضطراری در سراسر سوییس اعلام شود.

این مقام مسئول سوییسی می‌گوید: وضعیت کنونی را باید جدی تلقی کرد و تدابیر درست و بسیار سریع اتخاذ شود. مهم آن است که از گره‌های سنی حساس حفاظت کنیم. باید تلاش کرد که از موارد بیشتر فوتی ناشی از این ویروس جلوگیری کنیم.

 

دانمارک | تعطیلی برخی مساجد و تعلیق فعالیت‌های دینی در دانمارک

شبکه تلویزیونی الجزیره از تعطیلی برخی از مساجد در دانمارک و تعلیق همه فعالیت‌های دینی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 

قزاقستان | هشدار دولت قزاقستان درباره شیوع کرونا در این کشور

دولت قزاقستان عصر امروز با صدور بیانیه‌ای درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار اعلام کرد.

براساس تصمیم گیری دولت قزاقستان از روز سیزدهم مارس تا پنجم آوریل همه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور تعطیل اعلام شد. همچنین همه گردهمایی‌ها، کنسرت‌ها و جلسات عمومی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آلماتی، بزرگترین بازار آسیای مرکزی در شهر آلماتی به نام برخورکارا که مرکز تجارت کالا‌های چین است هم تعطیل شد.

با این اطلاعیه دولت قزاقستان، مردم به مراکز خرید، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها برای خرید محصولات غذایی هجوم آوردند و اکنون اکثر فروشگاه‌ها خالی از اجناس شد. دولت قزاقستان هنوز آماری از افراد مبتلا و یا فوت شده اعلام نکرده است.

 

نروژ | پادشاه و ملکه نروژ و برخی از اعضای دولت نروژ قرنطینه شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، تلویزیون دولتی نروژ اعلام کرد پادشاه و ملکه این کشور و برخی از اعضای دولت نروژ به علت ویروس کرونا قرنطینه شده اند.

 

ترکیه | تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ترکیه برای مقابله با کرونا

دولت ترکیه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مدارس این کشور را از ۲۶ اسفند به مدت یک هفته و دانشگاه‌ها را به مدت سه هفته تعطیل اعلام کرد. مسابقات ورزشی نیز تا پایان ماه آوریل بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

 

سفرهای خارجی اردوغان به تعویق افتاد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه گفت سفر‌های خارجی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تعویق افتاد. وی افزود تاکنون تنها یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه وجود داشته است.

 

انگلیس |  رکورد شناسایی روزانه موارد مثبت ویروس کرونا در انگلیس شکسته شد

شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به صورت جهشی رو به افزایش است به طوری که شمار مبتلایان از ۱۵ نفر در پنج شنبه دو هفته پیش با ۳۹ برابر افزایش به ۵۹۰ نفر رسیده است که از این تعداد، ۴۹۱ مورد در انگلیس، ۶۰ مورد در اسکاتلند (دو برابر دیروز)، ۲۰ مورد در ایرلند شمالی و ۱۰ مورد در ولز شناسایی شده اند.

وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد تاکنون از ۲۹ هزار و ۷۶۴ نفر آزمایش کرونا گرفته شده است که افزایش ۱۳۴ موردی در ۲۴ ساعت اخیر، نخستین بار نشان داد که در یک روز، بیش از یکصد نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

افزایش انتقاد‌ها از دولت انگلیس به علت ناکارآمدی در مدیریت بحران کرونا

اقدامات دولت انگلیس در مبارزه با انتشار ویروس کرونا مورد انتقاد شماری از مردم و کارشناسان پزشکی قرار گرفته و این دولت به کندی واکنش، پنهان واقعیت‌ها و نیز بی توجهی به توصیه‌های علمی متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه ایندیپندنت نوشت: در هفت روز اخیر، در مقایسه با هفته پیش، شمار آزمایش‌های ویروس کرونا در بریتانیا کم شده است و شماری از کارشناسان بهداشت و درمان این کشور گفته اند احتمالا کمبود امکانات آزمایش ویروس کرونا، از علل کاهش آزمایش کرونا در بریتانیا است.

همچنین در شبکه‌های اجتماعی و نیز در اجتماعات مردمی، کم بودن آزمایش بیماری کووید ۱۹، یکی از شگرد‌های دولت این کشور برای کم نشان دادن شمار مبتلایان به ویروس کرونا عنوان می‌شود.

چهارشنبه شب پروفسور جان اشتون، مدیرعامل پیشین بهداشت عمومی انگلیس در مصاحبه با برنامه نیوز نایت گفت دولت بریتانیا، یک ماه را بدون علت، هدر داد و نتوانست از زمان لازم برای مهار ویروس کرونا، استفاده کند. دولت بریتانیا در یک ماه گذشته باید مردم را آگاه و تردد‌ها را محدود می‌کرد، مدارس و محل‌های اجتماع مردم را می‌بست، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را آماده همه گیری می‌کرد و بر شمار نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان می‌افزود، اما چنین نکرد.

 

ایتالیا | شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز هزار نفر گذشت

خبرگزاری فرانسه از رم به نقل از منابع رسمی اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت.

 

کرونا، فعالیت‌های تجاری در ایتالیا را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، رشد ناگهانی و پرشتاب آلودگی به ویروس کرونا در ایتالیا و افزایش قربانیان این ویروس، موجب تشدید تدابیر سخت گیرانه قرنطینه در این کشور شده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا که در چند روز گذشته با هدف جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، طی دو حکم جداگانه، ابتدا شمال این کشور و سپس سراسر ایتالیا را در قرنطینه قرار داده بود، مجبور به صدور سومین دستور العمل هیات دولت در این رابطه شد.

 

 اظهارات: جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا

کونته چهارشنبه شب در پیامی تلویزیونی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از امروز فعالیت‌های تجاری در سراسر ایتالیا به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی و کارخانه‌ها تعطیل خواهد بود. باید همه در خانه بمانند و فقط برای کار‌های بسیار ضروری خارج شوند. اگر همه مردم تدابیر اتخاذ شده دولت را به دقت رعایت کنند و در منزل بمانند هر چه زودتر از وضعیت اضطراری در کشور خارج خواهیم شد.

نخست وزیر ایتالیا وضعیت کشور را وخیم توصیف کرد، ولی در عین حال به مردم وعده داد که با وجود آمار بسیار بالای بیماران و قربانیان ویروس کرونا، با ماندن در منزل و دوری از یکدیگر می‌توان از این شرایط دشوار عبور کرد. کونته گفت: امروز از هم فاصله می‌گیریم تا فردا، یکدیگر را به گرمی در آغوش بکشیم.

تا صبح روز پنجشبنه ۸۲۷ نفر در ایتالیا به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. شمار افرادی که در این کشور از ابتدا تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند به ۱۲۴۶۲ نفر رسیده است که این رقم در ۲۴ ساعت گذشته، نشان دهنده ۲۰۷۶ مورد جدید است.

 

پنس: در روزهای آتی آزمایش کرونا در حجم بالایی در آمریکا انجام می شود ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا در حجم بسیار زیادی روی مردم آمریکا انجام خواهد شد.

ابتدا مجری پرسید: اجازه دهید با آنچه که دکتر آنتونی فاوشی (رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار) گفت شروع کنیم و یک بار برای همیشه تکلیف این مسئله را روشن کنیم. او گفت ویروس کرونا، بسیار مهلک‌تر از انفلوانزای فصلی است. آیا این حرف درستی است؟

پنس گفت: بله درست است. بنا به گفته همه کارشناسان حوزه سلامت در کارگروه ویژه مبارزه با کرونا، اگر به داده‌های جهانی نگاه کنیم این بیماری برای آمریکایی‌های جوان، بویژه افراد زیر ۱۵ سال، تهدید جدی نیست. اما این ویروس برای افراد مسن‌تر که بیماری‌های زمینه‌ای دارند پیامد‌های بسیار جدی به دنبال دارد. یکی از دلایلی که رئیس جمهور در روز گذشته در اقدامی بی سابقه، تمامی سفر‌ها از مبدأ اروپا را ممنوع کرد همین است، درست مانند تصمیمی که در مورد چین در ماه ژانویه گرفته شد.

ما از همه شهروندان آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند می‌خواهیم که ظرف ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. ما می‌خواهیم بر افراد آسیب پذیرتر تمرکز کنیم، اما ما همچنین می‌خواهیم اطمینان یابیم که ویروس کرونای بیشتری از اروپا وارد کشورمان نشود. ما همچنان بر تمرکز خود به ایالت‌های واشنگتن، نیویورک و بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا ادامه می‌دهیم. ما در این ایالت‌ها شاهد چیزی هستیم که کارشناسان حوزه سلامت آن را «شیوع اجتماع محور» می‌نامند.

مجری پرسید: اجازه دهید در مورد آزمایش ویروس کرونا صحبت کنیم. اگر آزمایش روی افراد صورت نگیرد نمی‌توان جلوی انتشار آن را گرفت. کره جنوبی که شیوع کرونا در آن تقریباً همزمان با آمریکا بود روزانه از ۱۵ هزار نفر آزمایش کرونا می‌گیرد. کره جنوبی همچنین اعلام کرده است در مجموع از بیش از صد هزار نفر آزمایش کرونا گرفته است. شواهد نشان می‌دهد تعداد آزمایش‌ها در آمریکا با آمار کره جنوبی بسیار فاصله دارد. چرا اینگونه است؟

پنس گفت: از همان مراحل اولیه، ما به مسئله آزمایش پرداخته ایم. ما از طریق سازمان غذا و دارو، تغییراتی ایجاد کردیم که آزمایشگاه‌های ایالتی، وآزمایشگاه‌های بیمارستان‌های دانشگاه‌ها کار آزمایش را انجام دهند. الان هم خوشحالم که اعلام کنم همه آزمایشگاه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال حاضر ظرفیت گرفتن آزمایش از افراد را دارند. بسیاری از آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند؛ دانشگاه واشنگتن در این زمینه فوق العاده عمل کرده است.

ما ساعت به ساعت در تلاش هستیم که تعداد بیشتری را آزمایش کنیم. ما فکر می‌کنیم کلید این مسئله، آزمایشگاه‌های شرکتی هستند که کار تولید کیت‌های آزمایش را انجام می‌دهند. هفته گذشته رئیس جمهور این دستور را به آن‌ها داد. ما در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا را در حجمی بسیار زیاد روی مردم آمریکا انجام می‌دهیم.

 

ترامپ: احتمالا بازی‌های المپیک توکیو به مدت یکسال به تعویق می‌افتد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: احتمالا بازی‌های المپیک توکیو به مدت یکسال به تعویق بیفتد,، زیرا نمی‌توان برگزاری المپیک بدون تماشاگر را تصور کرد.

ترامپ اعلام کرد برای اتباع آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند قرنطینه شدیدی اجرا خواهد شد.

 

بازیکن لیگ بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به کرونا مبتلا شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، میچل داناوان به عنوان دومین بازیکن لیگ حرفه‌ای بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به ویروس کرونا مبتلا شد.

 

کانادا | نخست وزیر کانادا به همراه همسرش، خود را در قرنطینه اختیاری قرار دادند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از تورنتو، به دنبال بروز علائم خفیف آنفولانزا در همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، خود و همسرش را قرنطینه خانگی کرد.

ترودو منتظر اعلام نتیجه آزمایش همسر خود سوفی گرگوری برای ادامه قرنطینه یا خروج از آن است.

 

برزیل | همکار بولسونارو که ترامپ را دیده بود به کرونا مبتلاست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا، ابتلای رییس بخش مطبوعاتی ژائر بولسونارو‏، رییس جمهور برزیل، به ویروس کرونا تأیید شد. وی هفته گذشته هنگامی که همراه بولسونارو بوده است، در کنار دونالد ترامپ دیده شده بود.

کاخ ریاست جمهوری برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فابیو واژینگارتن، به بیماری کووید ۱۹ مبتلاست و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد“. پیش‌تر این خبر در مطبوعات برزیل منتشر شده بود.

در بیانیه دولت برزیل همچنین آمده است: دولت برزیل این اطلاعات را به اطلاع مقامات آمریکا رسانده است تا تدابیر پیش گیرانه لازم را اتخاذ نمایند.

همه تدابیر لازم برای حفظ سلامت رییس جمهور برزیل اتخاذ شده است. در این بیانیه گفته نشده است که آیا تست کرونا از بولسونارو گرفته شده است یا خیر. رییس بخش مطبوعاتی رییس جمهور برزیل در جریان مراسم نهار دونالد ترامپ حضور داشت. در عکسی که او در صفحه ایسنتاگرام خود گذاشته است در سمت چپ رییس جمهور آمریکا دیده می‌شود.

 

عمان | افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عمان به ۱۹ نفر

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عمان پس از ثبت یک مورد جدید، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

 

رژیم صهیونیستی | افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۰۹ نفر

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۰۹ نفر خبر داد که یک نوزاد شیرخوار نیز در بین آن‌ها وجود دارد.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در نیویورک

تاکنون بیش از ۲۱۶ نفر در نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.