مکس بورس احتمال تداوم رشد قیمت روی در ماه‌های آتی - مکس بورس

موسسه متال بولتن در جدیدترین گزارش ماهانه خود نسبت به ادامه روند رو به رشد قیمت روی ابراز امیدواری کرد اما اصلاح مقطعی قیمت این محصول را دور از ذهن ندانست.

بر طبق گزارش متال بولتن روی توانست در میانه آگوست برای اولین مرتبه از سال ۲۰۰۷ از مرز ۳۱۰۰ دلار بگذرد. پس رشد قیمت ملموس هفته‌های اخیر، در حال حاضر روی از لحاظ تکنیکال در وضعیت اشباع خرید قرار دارد و به همین دلیل انتظار برای تعدیل قیمت این محصول چندان دور از انتظار نیست.

با این وجود تحلیلگران متال بولتن کمکان نسبت به روند آینده قیمت روی خوش بین هستند چرا که اعتقاد دارند کاهش ذخایر این محصول می‌تواند روند اصلاح قیمت را محدود کند. در عین حال افزایش خالص موقعیت‌های خرید در بازار آتی در برهه اخیر نیز از قیمت حمایت خواهد کرد.

بر طبق این گزارش در ادامه سال ۲۰۱۷ میلادی توانایی واحدهای ذوب روی چین در بالا بردن سطح تولید اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار جهانی خواهد بود.

 کاهش تولید این واحدها در فصل دوم سال جاری بازار را با کمبود عرضه مواجه کرد اما انتظار می‌رود به تبع رشد تولید معدنی و بالا رفتن میزان عرضه کنسانتره در بازار جهانی، بازار در در نیمه دوم سال وضعیت  متعادل‌تری را نسبت به شش ماه ابتدایی ۲۰۱۷ تجربه کند که مسلما در صورت وقوع این امر باید شاهد کاهش شتاب رشد قیمت روی در ماه‌های پیش رو باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.