مکس بورس احتمال رشد قیمت محصولات پتروشیمی در این هفته - مکس بورس

موسسه پلاتس در گزارشی به پیش‌بینی  روند قیمت محصولات پتروشیمی در این هفته پرداخت. از نگاه این موسسه بیشتر محصولات از چشم انداز قیمت مثبتی برخوردار هستند.

استایرن مونومر :

فعالان بازار پتروشیمی انتظار دارند تا قیمت استایرن مونومر در هفته جاری به تبع پایین بودن سطح ذخایر در شرق چین روندی صعودی را تجربه کند. قیمت این محصول در دوشنبه هفته گذشته به بالاترین سطح در شش ماه اخیر یعنی ۱۴۶۰ دلار در هر تن در قرارداد سی اف آر چین رسیده بود.

بوتادین:

انتظار می رود به تبع وجود تقاضای قوی برای محموله های ماه اکتبر، بوتادین در این هفته نیز روند قیمت رو به رشدی را پشت سربگذارد. بوتادین در هفته گذشته به تبع کمبود عرضه با جهش قیمتی ۱۱۰ دلاری به ۱۵۲۰ دلار در قرارداد سی اف آر چین رسید.

پروپیلن:

با وجود جهش قیمت پروپیلن در این هفته و رسیدن قیمت این محصول به اوج هفت ماهه، فعالان بازار این روند را موقتی می دانند و انتظار دارند به تبع بالا بودن نرخ تولید در واحدهای هیدروژن‌زدایی از پروپان در چین، شاهد افزایش عرضه این محصول در آینده نزدیک باشیم.

پلی‌اتیلن ها:

در حالی که تمام انواع پلی اتیلن‌ها در هفته گذشته روندی صعودی را تجربه کردند، معامله گران محصولات پتروشیمی اعتقاد دارند که پلی اتیلن سنگین از فاکتورهای حمایتی هم‌تراز پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی برخوردار نیست. با این وجود انتظار می رود باتوجه به اخلال یا توقف تولید در بسیاری از واحدهای پلی اتیلن ایالات متحده به تبع خسارت های ناشی از توفان هاروی ، عرضه این محصولات از بازار آمریکا به سوی آسیا محدود شود و همین امر از رشد قیمت ها در هفته پیش رو حمایت کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.