مکس بورس ادامه تردیدها در توافق تجاری چین و امریکا/ پینگ و ترامپ چه گفتند؟ - مکس بورس

درحالی که تردیدها نسبت به نهایی شدن توافق چین و امریکا همچنان پا برجاست که برخی تحلیلگران با اشاره به صحبت های دیروز روسای جمهور چین و امریکا معتقدند سیگنال های مثبتی هر دو طرف ارسال کرده اند. البته پیام پینگ و ترامپ هر دو علاوه بر حاوی سیگنال های مثبت، با تردیدهایی نیز مواجه بود.

به گزارش «دنیای بورس»، کانال تحلیلی پارسیس در گزارشی ترجمه شده از خبرگزاری ها نوشت: رهبران ایالات متحده و چین روز جمعه هر دو بر تمایل خود برای امضای معامله تجاری اولیه و خنثی کردن یک جنگ تعرفه ای ۱۶ ماهه که باعث کاهش رشد جهانی شده است ، تأکید کردند.

رئیس جمهور چین ، شی جین پینگ، در اظهارنظرهای نادر درباره تنش های تجاری با واشنگتن ، گفت که پکن می خواهد یک معاهده تجاری موقت یا “مرحله یک” را تهیه کند ، اما در صورتی که توافق امضا نشود، از تلافی کردن برای اعمال تعرفه متقابل نمی ترسد.

ساعاتی بعد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفت كه توافق نامه تجارت با چین “بسیار نزدیك” است ، اگرچه او تأكید كرد كه هر توافقی باید به نفع ایالات متحده پس از سالها عدم توازن تجاری با چین باشد.ترامپ همچنین در سخنانی چین و هنگ کنگ را ترغیب کرد تا اوضاع را در هنگ کنگ  آرام کنند.

این صحبت ها درحالی از سوی دو طرف مطرح شده که به گفته تحلیلگران همچنان نسبت به توافق نهایی با وجود سیگنال های مثبت تردید وجود دارد زیرا که با وجود میل چین برای توافق، اما همچنان ترامپ تاکید دارد که تا زمانی که چین به قدر کافی کوتاه نیاید حاضر به امضای فاز اول توافق نیست. هنری کسینجر، سیاستمدار کارکشته در کنفرانس پکن نسبت به دورنمای هراسناک درباره آینده دو غول اقتصادی جهان هشدار داد. به ادعای کسینجر جنگ تجاری کنونی ممکن است حتی به تقابل نظامی و تسلیحانی هم در صورتی که در مذاکرات دو طرف به توافق نرسند، نیز منتهی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.