مکس بورس استراتژی حقیقی‌های بازار در نمادهای خودرویی - مکس بورس

حقیقی‌های بازار دیروز در‌حالی به خریدهای پرحجم خود ادامه دادند که بیش‌ترین سبد خرید این بازیگران مربوط به نمادهای خودرویی بود.

دنیای بورس: بازیگران خرد بازار سهام در جریان معاملات امروز یکشنبه به خریدهای پرحجم خود ادامه دادند و در نهایت بیش از ۱۵۰میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود منتقل کردند.

در این میان بخش عمده ای از خریدهای صورت گرفته در نمادهای خودرویی بود؛ به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در این گروه به بیش از ۶۲میلیارد تومان رسید که ۲۵میلیارد تومان آن به خالص خرید سهام گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو تعلق داشت. در مجموع امروز ۵۶میلیون سهم «خگستر» خرید و فروش شد که ۹۴درصد از خریدهای صورت گرفته در آن توسط سهامداران خرد بود.

در این میان بانک پارسیان به عنوان حقوقی فعال در «خگستر» به عرضه های خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز حدود ۵میلیون سهم دیگر را واگذار کرد. در همین راستا ایران خودرو نیز ۳۰میلیون سهم «خگستر» را از پرتفوی خود خارج کرد. همچنین خود نماد ایران خودرو نیز با انتقال بیش از ۲۱میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی روبرو شد. در این نماد نیز شركت سرمايه گذاري سمند به عنوان سهامدار عمده «خودرو» بیش از ۴۰میلیون سهم را به فروش رساند.

در نماد قطعات اتومبیل ایران نیز خرید و فروش هایی از سوی سهامداران عمده شکل گرفت. در حالی حدود ۱۲میلیون سهم توسط سرمايه گذاري سمند به فروش رسید که در مقابل صندوق سرمايه گذاري لوتوس پارسيان در نقش خریدار ظاهر شد و ۲٫۵میلیون سهم را جمع آوری کرد.

این در حالی است که حقوقی ها به جمع آوری سهام سایپا تمایل نشان داده و در نهایت خالص خریدی در حدود ۶میلیارد تومان را در این نماد ثبت کردند. البته بازیگران عمده در معاملات امروز بیشترین خرید را در نماد پتروشیمی نوری داشته که در نهایت بیش از ۹میلیارد تومان نقدینگی بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. در این میان شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگي كشوري اقدام به فروش ۴میلیون سهم «نوری» کرد.

نمادهای بانکی نیز در بازار امروز با عرضه های سنگینی از سوی سهامداران عمده مواجه شدند. در این میان بانک پارسیان فروش سهم از سوی سه سهامدار حقوقی را تجربه کرد؛ شركت سرمايه گذاري تدبير ، سرمايه گذاري سمند وگروه مالي پارسيان در مجموع حدود ۷۰میلیون سهم «وپارس» را به فروش رساندند. روندی مشابه در بانک صادرات ادامه یافت که در این میان  خدمات پشتيباني مهر۷۸ به عرضه های سنگین خود ادامه داد و امروز نیز ۴۷۲میلیون سهم دیگر را واگذار کرد. البته میلیون سهم دیگر «وبصادر» نیز توسط مديريت سرمايه بيمه سلامت ايرانيان ، صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات و یک سهامدار حقیقی بالای یک درصدی عرضه شد.

در میان نمادهای فولادی نیز شركت سرمايه گذاري سامان مجد به خریدهای خود در نماد فولاد خوزستان ادامه داد و امروز نیز ۵۰هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. این در حالی است که بانك رفاه كارگران همچنان به عرضه سهام «فخوز» ادامه داد و حدود یک میلیون سهم دیگر را واگذار کرد.

در میان نمادهای معدنی نیز گل گهر خرید یک میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري سپه را تجربه کرد. توسعه‌معادن‌ و فلزات‌ نیز دیگر نماد معدنی بود که با خرید ۱۰۰هزار سم توسط صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان روبرو شد. سرمايه گذاري انديشه محوران نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران‌ حدود ۲۰۰هزار سهم را جمع آوری کرد.

در همین راستا پتروشیمی ها نیز اغلب با حمایت سهامدار عمده روبرو شدند؛ به طوریکه مديريت توسعه سرمايه گروه پتروشيمي ايراني به همراه سرمايه گذاري مدبران اقتصاد در مجموع یک میلیون سهم «پترول» را خریداری کردند. در همین راستا «جم پیلن» نیز جمع آوری ۷۰هزار سهم از سوی بيمه ايران و صندوق سرمايه گذاري ارزش آفرين را تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.