مکس بورس استراتژی حقیقی‌های بازار در یکشنبه - مکس بورس

حقیقی‌های بازار برای هفتمین روز متوالی مبادرت به اجرای استراتژی ایجاد موقعیت‌های خرید گرفتند تا همچنان در صف نخست بازار باشند.

دنیای بورس: بازیگران خرد در معاملات روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی خالص خریدی مثبت در کارنامه خود ثبت کردند. به این ترتیب در پایان معاملات روز یکشنبه در مجموع حدود ۳۳۵ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۱۵۳ میلیارد تومان به پرتفوی حقیقی‌های بازار افزوده شد.

در میان ۴۰ صنعت بورسی نیز بیشترین خالص خرید بازیگران حقیقی در سهام زیرمجموعه گروه‌های کوچک بازار رقم خورد. در این میان نمادهای زیرمجموعه گروه محصولات دارویی شاهد جابه‌جایی ۸۲ میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی حقوقی به حقیقی بودند. پس از آن نیز دو گروه بیمه و بانکی‌ها مورد توجه معامله‌گران خرد بازار قرار گرفتند و به ترتیب خالص خرید ۲۵ و ۱۶ میلیارد تومانی را رقم زدند.

در میان شرکت‌های بورسی نیز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری البرز در الویت خرید معامله‌گران حقیقی بازار قرار گرفت. در این روز حدود ۳۵ میلیون سهم «والبر» به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در سمت حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. در حالی ۲۵میلیون سهم «والبر» از سوی بيمه ايران عرضه شد که ۳میلیون سهم را سرمايه‌گذاري ملي ايران خریداری کرد.

سهام صنایع ریخته‌گری ایران نیز مورد توجه بازیگران حقیقی بازار قرار گرفت. در این روز حدود ۶۸ میلیون سهم «خریخت» به ارزش ۱۴ میلیارد تومان از پرتفوی حقوقی‌های بازار به سبد سهام معامله‌گران خرد افزوده شد. در این راستا گروه بهمن به عنوان سهامدار عمده «خریخت» و مالک ۲۱٫۹۱درصدی سهم، به عرضه سنگین ۶۳میلیون سهم این شرکت پرداخت. این در حالی است که سهام سایپا در کانون توجه حقوقی‌های بازار بود که در نهایت با انتقال حدود ۷میلیون سهم به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان به سمت پرتفوی حقوقی‌ها همراه شد. در همین راستا گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو نیز با تداوم عرضه سهم از سوی بانک پارسیان مواجه شد. این حقوقی امروز نیز بیش از یک میلیون سهم «خگستر» را واگذار کرد.

سهام بیمه آسیا نیز در این روز با خالص خرید حدود ۸/۱۲ میلیارد تومانی به سمت حقیقی‌های بازار همراه شد.  عرضه ۱۵میلیون سهم «آسیا» توسط شركت صباميهن و در مقابل خرید حدود ۵۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري توسعه معين ملت از جمله جابه‌جایی‌های صورت گرفته در این نماد بود. در نماد بیمه البرز نیز عرضه ۲۰میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري صباتامين شکل گرفت. این حقوقی به عنوان سهامدار عمده در نماد بیمه دانا نیز بیش از ۵میلیون سهم را واگذار کرد.

در مقابل مخابرات در کانون توجه معامله گران عمده قرار گرفت که در نهایت خالص خرید حدود ۴٫۶ میلیارد تومانی را از سوی سهامداران حقوقی تجربه کرد. در این نماد جابه‌جایی های سنگینی از سوی حقوقی‌ها شکل گرفت. در حالی حدود ۶۰۰میلیون سهم توسط توسعه اعتمادمبين به عنوان سهامدار عمده «اخابر» عرضه شد که بیش از ۳۵۰میلیون سهم را صندوق سرمايه‌گذاري مشترك آتيه نوين جمع آوری کرد.

در میان نمادهای بانکی نیز صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني سپهرصادرات به عرضه‌های خود در نماد بانک صادرات ادامه داد و امروز نیز حدود ۱۰میلیون سهم دیگر را واگذار کرد. در مقابل بانک پارسیان با خرید ۲میلیون سهم از سوی گروه مالي پارسيان روبرو شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.