مکس بورس اشتیاق برای جمع‌آوری سهام بانکی - مکس بورس

دادوستدها در بازار سهام در حالی دیروز با رکوردشکنی دنبال شد که نشانه‌ها حکایت از اشتیاق سهامداران خرد به جمع‌آوری سهام بانکی است.

دنیای بورس: بورس تهران در حالی معاملات روز  دوشنبه را با رشد ۱٫۱درصدی شاخص کل سپری کرد که سهامداران خرد برای هشتمین روز متوالی خالص خرید مثبتی در کارنامه خود ثبت کردند. به این ترتیب در جریان معاملات امروز بیش از ۱۲۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شد.

بررسی خریدهای صورت گرفته نشان می دهد که معامله گران حقیقی بیشترین خرید را در نمادهای بانکی داشتند. در حالی خالص خرید سهامداران خرد در این صنعت به بیش از ۸۰میلیارد تومان رسید که بخش عمده ای از خریدهای مزبور در سه نماد بانک صادرات، پارسیان و اقتصاد نوین بود.

در این میان بانک صادرات انتقال بیش از ۳۵میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران خرد را تجربه کرد. به دنبال تقاضای بالای حقیقی ها در خرید سهام «وبصادر» ، سه سهامدار عمده این نماد به عرضه سهم اقدام کردند. فروش ۹۲۵میلیون سهم از سوی خدمات پشتيباني مهر۷۸ ، ۲۵۰میلیون سهم از سوی مديريت سرمايه بيمه سلامت ايرانيان و ۱۱میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات به فروش رفت. در همین راستا بانک تجارت نیز شاهد عرضه ۱۲۰میلیون سهم از سوی خدمات پشتيباني مهر۷۸ بود.

بانک پارسیان نیز امروز با واگذاری حدود ۵۰میلیون از سوی گروه مالي پارسيان و سرمايه گذاري سمند مواجه شد. بانک اقتصاد نوین نیز فروش ۱۰میلیون سهمی از سوی تامين مسكن جوانان و ۳میلیون سهمی از سوی شركت بين المللي پارس تجارت منطقه آزاد چابهار را تجربه کرد.

بررسی خرید و فروش ها در نمادهای فولادی نیز نشان می‌دهد که سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات به عنوان حقوقی فعال در نماد فولاد خراسان به خرید ۳میلیون و ۵۰۰هزار سهم پرداخت. در مقابل فولاد خوزستان با عرضه ۶۰۰هزار سهمی از سوی بانك رفاه كارگران مواجه شد. این در حالی است که در گروه فلزی،  ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ عرضه سنگین ۳۰میلیون همی را از سوی  گروه توسعه مالي مهرآيندگان تجربه کرد.

در میان نمادهای خودرویی نیز ایران خودرو خرید ۲۰۰هزار سهم از سوی گروه مالي پارسيان را تجربه کرد.

در گروه پتروشیمی نیز «پترول» همچنان شاهد خرید سهم توسط  مديريت توسعه سرمايه گروه پتروشيمي ايراني و شركت سرمايه گذاري مدبران اقتصاد بود؛ به طوریکه این دو سهامدار عمده در مجموع امروز بیش از ۲میلیون سهم «پترول» را جمع آوری کردند.

این در حالی است که صندوق سرمايه گذاري ارزش آفرين بر خلاف روال روزهای قبل، امروز به عرضه سهام «جم پیلن» پرداخت و ۱۰هزار سهم مزبور را از پرتفوی خود خارج کرد. در همین راستا سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با فروش قابل توجه در حدود ۲۰۰میلیون سهم از سوی سرمايه گذاري تامين اجتماعي مواجه شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.