مکس بورس افزایش ملموس قیمت متانول در آسیا - مکس بورس

در پی وجود نگرانی در زمینه عرضه متانول به بازاهای آسیایی، قیمت این محصول جهش ملموسی را در هفته اخیر تجربه کرد. خروج واحدهای تولید متانول شرکت Sabic محرک اصلی قیمت در روزهای اخیر به حساب می آید.

پلاتس: واحدهای شماره دو، سه و چهار تولید متانول شرکت Sabic عربستان برای انجام برخی تعمیرات در این هفته از مدار تولید خارج شدند و پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۰ روز آینده نیز شاهد توقف تولید در این واحدها باشیم. تولید از دست رفته در این مدت بالغ بر ۱۹۰ هزار تن خواهد بود.

در پی این امر شرکت مذکور اقدام به خرید یک محموله ۴۵ هزا تنی متانول در بازار نقدی چین اقدام کرد تا بدین ترتیب بتواند خوراک لازم برای واحدهای زیر مجموعه مصرف‌کننده متانول خود را فراهم سازد. این امر منجر به افزایش قیمت متانول در بازار چین دامن زد. با جهش قیمت در بازار چین،  متانول در دیگر بازارهای آسایی نیز سیری رو به رشد را تجربه کرد.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی ۳۶ دلاری در این هفته در سطح ۳۶۰ دلار معامله شد. برخی فروشندگان در این منطقه قیمت‌هایی در سطح ۳۶۵ دلار را نیز به بازار ارائه داده‌اند. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان ۴۰ دلار، قیمت ۳۶۱ دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت ۳۵ دلار بالا رفت و این محصول در سطح ۳۶۵ دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با افزایشی ۲۸ دلاری به ۳۱۰ دلار رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.