مکس بورس افزایش و تسهیل سرعت صدور مجوزها توسط سازمان بورس - مکس بورس

به گزارش مکس بورس به نقل از ایسنا، مهدی یاربد ، در رابطه با تعداد مجوزها ارائه شده توسط سازمان بورس اظهار کرد: نهادهای مالی که تحت نظارت سازمان بورس هستند، متفاوتند؛ در حال‌حاضر ۲۵ شرکت مشاور سرمایه‌گذاری‌ داریم و پنج شرکت دیگر نیز در حال طی کردن فرآیند دریافت مجوز برای حوزه مربوط هستند.

رئیس اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس تاکید کرد: تاکنون شش شرکت پردازش اطلاعات مالی به ثبت رسیده‌اند و شش شرکت دیگر نیز در همین حوزه در مرحله دریافت مجوز قرار دارند، همچنین سه شرکت رتبه بندی نیز تا به حال به دریافت مجوز اقدام کرده اند.

یاربد در رابطه با فرآیند اعطای مجوزها توسط سازمان بورس هم اظهار کرد: محدودیتی از جانب این سازمان برای صدور مجوز در صورت داشتن صلاحیت وجود ندارد و متقاضیان در ابتدا باید دستورالعمل فعالیت و تاسیس نهاد مالی مدنظر خود را به درستی مطالعه کنند، زیرا از جمله دلایل مهم در تاخیر صدور مجوزها می‌توان به عدم تکمیل مدارک و تغییر در ترکیب موسسان اشاره کرد.

او افزود: پس از تکمیل پرونده‌ توسط متقاضیان یکسری استعلامات به ویژه در حوزه سبدگردانی وجود دارد که توسط سازمان بورس صورت می‌گیرد و پس از محاسبه امتیازات، اگر شخص امتیاز لازم را کسب کند، نتایج بلافاصله اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس در پایان گفت: نهادهایی که از این سازمان مجوز می‌گیرند، اگر مطابق دستورالعمل‌ شرایط مدنظر را رعایت نکنند، از شمول ثبت نزد سازمان خارج می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 24 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.