مکس بورس افق روشن « فارس » از زبان مدیرعامل - مکس بورس

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از افزایش ۲ میلیارد دلاری درآمد و ارزش تولید محصول‌های تولیدی در مجتمع‌های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اجرای طرح‌های رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید خبر داد.

روند تولید 

به گفته عادل نژادسلیم مجتمع پتروشیمی خلیج فارس ۱۹٫۶ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال گذشته تولید کرد، این میزان سال ۹۲ حدود ۱۷٫۴ میلیون تن بود که نشان از رشد ۲۲ درصدی دارد.

برنامه‌های متعدد

در شرایط فعلی نسبت تولید به ظرفیت نصب شده در سطح مجتمع‌های پتروشیمی تابعه «فارس» به ۸۷ درصد افزایش یافته که به روایت مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس در چهار سال گذشته برنامه‌های متعددی با اولویت رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در سطح مجتمع‌های پتروشیمی تابعه انجام گرفت.

عوامل اصلی افزایش تولید

نائب رئیس هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در مجموع در چهار سال گذشته با افزایش ۱۶ درصدی استفاده از ظرفیت‌های خالی نصب شده حدود ۴ میلیون تن محصول تولید شد، عنوان می‌کند: هم اکنون دریافت خوراک بیشتر به دلیل افزایش صادرات نفت، تامین قطعات و کاتالیست از سازندگان اصلی و از سرگیری تبادلات بانکی بین‌المللی پس از رفع تحریم‌ها از عوامل اصلی افزایش تولید در سطح هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود.

در مجموع با افزایش ۴ میلیون تنی تولید پتروشیمی در سطح مجتمع‌های هلدینگ با اجرای طرح‌های رفع گلوگاه‌های تولید حدود ۲ میلیارد دلار درآمد بیش‌تر نصیب هلدینگ شد.

پیش‌بینی سیاست‌گذار

سیاست‌گذار پیش‌بینی کرده با اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های جدید ظرفیت تولید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا پایان سال آینده به حدود ۳۰ میلیون تن افزایش یابد. این ظرفیت تا سال ۱۴۰۲ و بدون احتساب تولید گاز در پالایشگاه بیدبلند و واحدهای NGL به حدود ۴۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.