مکس بورس امضای قرارداد 43 میلیون یورویی در پتروشیمی نوری - مکس بورس

پتروشیمی نوری

به گزارش پرشین بورس و به نقل از انرژی نیوز ، سقوط آزاد قیمت نفت درحالی ساخت و توسعه طرح‌های مهم صنایع بالادستی و پائین دستی نفت، گاز و پتروشیمی جهان را به حالت تعلیق درآورده است که به نظر می‌رسد غول «آروماتیک» ایران بی‌تفاوت به تحولات جهانی قصد خروج از مسیر توسعه را ندارد.

بر این اساس، پس از اجرای طرح تفکیک جداسازی برش‌های سبک، دومین جراحی بزرگ توسعه‌ای در پتروشیمی «نوری» با امضای قرارداد ۴۳ میلیون یورویی شیرین‌سازی برش سنگین امروز رسما آغاز شد.

اجرای این قرارداد چه دستاوردهایی برای بزرگترین زنجیره آروماتیک پتروشیمی ایران به ارمغان می‌آورد؟ با اجرای این طرح در گام نخست میزان گوگرد محصولات صادراتی از حدود دوهزار و ۴۰۰ پی.پی.ام فعلی به کمتر از ۵۰ پی.پی.ام کاهش می‌یابد، بنابراین با حذف گوگرد، در کنار کاهش محدودیت‌های صادراتی، زمینه متنوع سازی سبد تولید محصولاتی همچون سوخت جت و خوراک واحدهای LAB  فراهم می‌شود.

نکته مهم دیگر امضای این قرارداد آن است که حدود سه سال قبل قراردادی با شرکت «اکسنس» فرانسه برای خرید لایسنس و مهندسی اصولی امضا شده بود که با بازگشت تحریم‌ها و خروج فرانسوی‌ها، عملا طرح مهم و استراتژیک شیرین‌سازی برش سنگین پتروشیمی نوری روی زمین نماند.

با اجرای این طرح ۲۴ ماهه محصولی برای تکمیل زنجیره «آلکیل بنزن خطی» تولید می‌شود که می‌تواند ایران را به‌یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع محصولات بهداشتی و شوینده تبدیل کند.

با این تفاسیر باید منتظر افزایش سرمایه آتی نماد در بورس باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : سود تقسیمی مجامع بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.