مکس بورس انتظار برای افزایش قیمت‌ نفت - مکس بورس

عربستان سعودی سال گذشته بیش از ۷ میلیون بشکه نفت خام در روز صادر کرد. این کشور حدود ۱۸۸ میلیون بشکه نفت در قالب ذخایر خود دارد که معادل ظرفیت ۳۷ روزه تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو در شهر بقیق در استان الشرقیه عربستان است. در صورتی که زمان بازگشت تولید این شرکت به سطح کنونی طولانی شود، انتظار جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

دنیای بورس: به گزارش رویترز حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو در شهر بقیق* (در استان الشرقیه عربستان) و کاهش ۵ درصدی عرضه نفت جهان از سوی بزرگترین صادرکننده نفت، توانایی دنیا برای مدیریت بحران عرضه نفت را به بوته آزمایش می‌گذارد. حوثی‌های یمنی مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در شهر بقیق در استان الشرقیه عربستان، قلب صنعت نفت این کشور را بر عهده گرفته‌اند. بر اساس بیانیه شرکت آرامکو این حمله تولید روزانه ۵٫۷ میلیون بشکه نفت، بیش از نیمی از تولید کل عربستان، را با کاهش مواجه می‌کند.

قیمت نفت خام می‌تواند به هنگام بازگشایی بازارها در نیمه شب جاری با جهش چنددلاری همراه شود. چرا که ادامه طولانی‌مدت این توافق می‌تواند ایالات متحده و سایر کشورها را به آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود وادار کند. وزارت انرژی امریکا روز شنبه اعلام کرد در صورت لزوم ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد می‌کند.

همچنان برای بررسی ابعاد و میزان خسارات وارده به کارخانه‌های فرآوری و زنجیره تامین نفتی عربستان زود به نظر می‌رسد. امین ناصر، مدیر عامل شرکت آرامکو در بیانیه‌ای گفته است که در ۴۸ ساعت آینده این شرکت همزمان با تلاش برای بازگشت به سطوح معمول تولید، اطلاعات دقیق‌تری کسب می‌کند.

*بقیق، واقع در ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) جنوب غربی در شهر ظهران در استان الشرقیه عربستان، دارای بزرگ‌ترین تاسیسات پالایشی نفت در جهان است، بیشتر نفت خام عربستان سعودی که از خلیج فارس صادر می‌شود، در این منطقه پالایش می‌شود.

در همین رابطه هم بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.