مکس بورس ایران رکورددار بهبودی کرونا در بین کشورها + نمودار نرخ ها در یک ماه - مکس بورس

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور طی روز‌ها و هفته‌های اخیر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به شناسایی ۲۲۰۶ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی با اشاره به همه تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا که آمار بهبود یافتگان را در پی داشته افزود: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین به ۲۰۷۷ نفر رسید.

آقای جهانپور در ادامه گفت: درگذشتگان حال عمومی نامناسبی نسبت به بقیه داشتند و بیش از ۶۸ درصد آن‌ها از سالمندان بالای ۶۰ سال بودند و سایر ۳۲ درصد دیگر هم یا بیماری زمینه‌ای داشتند یا عمدتا دارو‌های سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کردند.

وی با اشاره به طرح ملی مقابله باکرونا که الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به حساب می‌آید گفت: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی چیزی حدودا بیش از نیمی از مردم از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است افزود: از همه کسانی که علائم دارند وآن‌هایی که هیچ علامتی ندارند می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه سلامت (لینک)  مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

همچنین کیانوش جهانپور در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام اینکه تاثیر سشوار و بخور در حذف کرونا ، شایعه است ، گفت: ظرف روزهای اخیر همچنان با افزایش موارد بیماری و فوت در تهران و بسیاری از استانها مواجه بودیم و  هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی فوت می کند . رشد ابتلا به این بیماری در تهران حدود ۱۳ درصد است .

همچنان میزان ابتلا و فوت در برخی از استان ها از جمله تهران زیاد است. تعداد فوت برخی استانها نسبت به کل  کاهش یافته اما در استانهایی مثل اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بالا است.

 

علت مخالفت با حضور پزشکان بدون مرز فرانسه

از کمک و حمایت هر کشوری در بحران کرونا به ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی استقبال می کنیم اما در مورد کمک پزشکان بدون مرز فرانسه ضمن قدردانی از آنها باید گفت کمک این گروه احداث یک بیمارستان ۴۸ تخته در اصفهان بود اما در شرایطی که در سراسر کشور با تخت خالی در بیمارستانها مواجه هستیم فعلا به چنین کمکی نیازی نداریم . ضمن اینکه از قبل نیز برای ورود این افراد و احداث این بیمارستان با وزارت بهداشت هماهنگی نشده بود.

با همکاری نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و هلال احمر بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی به ظرفیت امکانات وزارت بهداشت اضافه شده و احداث یک بیمارستان ۴۸ ساعته در مقیاس ظرفیت کشور عدد بزرگی نیست.

آزمایش کرونا در بیمارستانهای دولتی رایگان است و ۹۰ درصد هزینه بستری در بیمارستان را نیز بیمه ها می پردازند و ۱۰ درصد هزینه به صورت فرانشیز از بیماران گرفته می شود.

 

اداره ها و بانک ها تعطیل نمی شوند

تعطیل ادارات و بانک ها مطرح نیست اما بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه ادارات و بانک ها موظف هستند برای اینکه کار متوقف نشود حداکثر یک سوم کارکنان را به صورت نوبتی و برای کارهای ضروری در محل کار داشته باشند و بقیه کارکنان نباید سر کار باشند.

 

خطر سیزده بدر و احتمال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

طرح فاصله گذاری اجتماعی هم برای کاهش تردد مردم در ستاد ملی مقابله با کرونا در کمیته امنیتی و اجتماعی به ریاست وزیر کشور در حال بررسی است.

یکی از نگرانی های وزارت بهداشت بعد از سفرهای نوروزی، اجتماعات مردم در ۱۳ بدر است که  اعلام خطر می کنیم و امیدواریم با تصویب طرح فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم با کاهش تردد و کاهش تجمعات مردم در پارک ها و تفرجگاه ها جلوی رشد بیشتر بیماری را بگیریم و شاهد پیک و طغیان مجدد کرونا نباشیم.

تاکنون ۴۰ میلیون نفر وضعیت را اعلام کرده اند اما هنوز نیمی از جمعیت یعنی ۴۰ میلیون نفر دیگر اطلاعاتی به سامانه های وزارت بهداشت نداده اند.

 

شرط شیب نزولی کرونا : ماندن ۷۵ درصد مردم در خانه

اگر ۷۵ درصد مردم در خانه بمانند و به توصیه های وزارت بهداشت عمل کنند بعد از دو هفته می توانیم انتظار داشته باشیم روند کاهشی بیماری را در کشور خواهیم داشت و وارد شیب نزولی می شویم.

 

کلاهبرداری به نام طب اسلامی

درباره دخالت مدعیان طب اسلامی درمان کرونا باید گفت،بر اساس آنچه مراجع عظام دینی نیز تاکید کرده اند، چیزی به عنوان طب اسلامی نداریم و ادعایی که برخی افراد مطرح می کنند صرفا نوعی مغالطه و پنهان شدن پشت نام دین برای اقدامات غیر قانونی و غیر مجاز و بعضا کلاهبرداری و شیادی است اما طب سنتی ایرانی داشته هایی دارد که حاصل قرن ها فعالیت است و از داشته های طب سنتی کشورهای دیگر هم بهره گرفته است و آن بخشی از طب ایرانی که شامل فارغ التحصلان آکادمیک آن در دانشگاه های علوم پزشکی در رشته طب ایرانی و داروسازی ایرانی مورد تایید وزارت بهداشت است.

طب ایرانی می تواند در عرضه پیشگیری از بیماری های واگیر حرف های داشته باشد اما برای درمان بیماری کرونا با توجه به اینکه طب رایج هم هنوز درمان این بیماری را نمی داند و چون داشته های طب سنتی مربوط به قرنها پیش است، نمی توان برای درمان این بیماری به طب سنتی مراجعه کرد.

 

دی و بهمن بارها اعلام شد کرونا پشت مرزها است

وزارت بهداشت به محض مشخص شدن بیماری در ۲۹ بهمن بلافاصله وجود بیماری را اعلام کرد و قبل از آن هم از دی و بهمن بارها اعلام کرده بود کرونا پشت مرزها است و حتما می آید و باید آماده باشیم. اگر پزشکانی هم باشند که توانایی مشاهده ویروس را هنگام ورود داشته اند از آن بی خبریم یا اگر پزشکی باشد که بیماری را دیده و گزارش نکرده باشد مشمول قصور شده است.

در وزارت بهداشت علم غیب و قدرت پیش بینی و پیش گویی و توانایی فرادانشی نداریم . ادعاها در این مورد زیاد است و اگر اجازه دهیم افرادی می گویند از چند سال پیش این وضعیت را پیش بینی کرده بودیم.

 

آمریکا کانون جدید شیوع کرونا درجهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، افزایش انتقادها به شیوه مدیریت بحران رئیس جمهوری آمریکا, خانه نشینی یک میلیارد و سیصد میلیون هندی به مدت دو هفته , آمریکا درحال تبدیل شدن به کانون جدید شیوع کرونا درجهان , نایاب شدن وسایل کمک بهداشتی و کیت تشیخص کرونا دراروپا, شیوع خاموش اما خطرناک کرونا در قاره افریقا درصدر اخبار جهان قرار داشت .  

-براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز چهارشنبه ۲۵ مارس ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۲۲ هزار و ۹۱۱ نفر رسید. از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۰۵ نفر جان باخته و ۱۰۹ هزار و ۱۴۳ نفر بهبود پیدا کرده اند. براساس این گزارش از میان ۲۹۴ هزار و ۸۶۳ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۴ درصد آن‌ها یعنی ۱۳ هزار و ۹۵ نفر وخیم گزارش شده است.

-کشور‌هایی که بیشترین مرگ و میر در ۲۴ ساعت را داشته اند، شامل کشور‌های ایتالیا با ۷۴۳ مرگ جدید، اسپانیا با (۵۱۴ مورد مرگ) و فرانسه با ۲۴۰ مورد قربانی در صدر دیگر کشور‌های درگیر با این ویروس قرار دارند.

– درخواست سازمان ملل در کاهش تحریم‌ها برای مقابله با همه‌گیری کرونا

-پیشنهاد سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در سراسر جهان به علت شیوع کرونا

– سازمان جهانی بهداشت : قرنطینه کردن برای مقابله با کرونا تنها راه حل نیست

-سازمان جهانی بهداشت: هشتاد و پنج درصد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از کشور‌های اروپایی و آمریکا است.

 

آمریکا

– کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در بیمارستان های آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دکتر اشلی آلکر پزشک اورژانس در آمریکا در گفتگو با بی بی سی: بیمارستان‌ها تجهیزات کافی حفاظت شخصی ندارند. به ویژه در بیمارستان‌های نیویورک و کالیفرنیا با کمبود جدی تجهیزات حفاظت شخصی از جمله ماسک و لباس‌های محافظ مواجه اند.

در شهر نیویورک دستگاه ونتیلاتور به شدت کم است. امروز برآورد شد در این ایالت ۷ هزار عدد از این دستگاه موجود است، اما با توجه به افزایش قابل توجه بیماران به علت شیوع این بیماری همه گیر، برآورد شده است که ۳۰ هزار دستگاه مورد نیاز است.

فکر می‌کنم تلاش‌ها در آمریکا برای مقابله با این بیماری همه گیر سیاسی شده است.

-اعلام آمادگی روسیه برای کمک به آمریکا در مقابله با کرونا

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا تأکید کرد اگر لازم باشد، روسیه برای کمک به آمریکا برای مقابله با ویروس جدید کرونا آماده خواهد بود.

– توافق کاخ سفید و سنا برسر طرح حمایتی مقابله با کرونا

رئیس اکثریت جمهوری خواهان در سنای آمریکا روز چهارشنبه از حصول توافق جمهوری خواهان با دموکرات ها و کاخ سفید درخصوص طرح تاریخی دو هزار میلیارد دلاری به منظور احیای اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است‏، خبر داد.

-پمپئو درمصاحبه با رادیو واشنگتن واچ : پنهانکاری چین درباره ویروس کرونا، کل جهان را با خطری غیرضروری مواجه کرد.

-دانشگاه جانز هاپکینز :شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۷۸۰ نفر و شمار مبتلایان به ۵۳ هزار و ۷۴۰ نفر افزایش یافت .

-سی ان ان خوشبینی ترامپ درباره کرونا را به دوران جنگ ویتنام تشبیه کرد

مجری تلویزیون سی ان ان : بیماری کووید-۱۹ در امریکا در حال شیوع است. باوجود این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید نوری در انتهای تونل می بیند و آینده روشن است. این در حالی است که شمار جان باختگان کرونا در امریکا از هفتصد نفر نیز فراتر رفته است و شمار مبتلایان به کرونا نیز در امریکا به بیش از پنجاه و دو هزار نفر رسیده است. سخنان و پیام رئیس جمهور آمریکا با صحبتهای پزشکان و فرمانداران آمریکایی تناقض دارد.

 -روزنامه هیل :  گزارش یک مورد فوتی کودک در کالیفرنیا بر اثر ابتلا به کرونا

-شهردار نیواورلئانز در آمریکا که اکثر جمعیت آن سیاهپوست و جزء مناطق فقیر آمریکاست، درباره کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا هشدار داد.

لاتویا کانترل افزود: ویروس کرونا با سرعت بسیار زیادی دراین ایالت در حال گسترش است. چند هفته پیش که کرونا در شهر ما مشاهده شد، سیزده مورد از این بیماری ثبت شد، اما حالا این رقم به سیصد و هفتاد و پنج مورد رسیده است. بیست و شش نفر در این منطقه به علت ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست داده اند. ما به تجهیزات حفاظت شخصی با قید فوریت نیاز داریم. ما به شدت به دستگاه‌های کمکی تنفسی نیاز داریم. افرادی که در زیر این دستگاه قرار دارند هنوز ترخیص نشده اند و به این دستگاه‌ها نیاز دارند و درنتیجه وضعیت ما برای تامین نیاز‌های موارد جدید مبتلایان به کرونا سخت‌تر شده است.

-سی ان ان :  ایالت لوئیزیانا در آمریکا ازنظر سرعت موارد جدید ابتلا به کرونا، در رتبه یک جهانی قرار گرفت

ویروس کرونا با سرعت بسیار زیادی در ایالت لوئیزیانا در حال گسترش است. فرماندار این ایالت از دولت فدرال آمریکا خواسته است در این منطقه وضع بحران زده فوق العاده اعلام کند. سرعت مشاهده موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این ایالت از همه جای جهان بیشتر است.

-رویترز: در نیویورک هر سه روز تعداد مبتلایان دو برابر می شود

در این ایالت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مبتلا شناسایی شده است. تاکنون ۲۱۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

کاخ سفید از تمامی کسانی که در نیویورک حضور داشته اند خواسته است خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند.

در کالیفرنیا ۵۱ نفر جان شان را بر اثر ابتلا به این اپیدمی از دست داده اند. ۲ هزار و ۲۰۰ مبتلا به ویروس نیز در کالیفرنیا شناسایی شده است. گوین نیوسُم فرماندار این ایالت اعلام کرد که نیمی از مبتلایان بین ۱۸ تا ۴۹ سال سن دارند. وی از همه خواست مسئله را جدی بگیرند.

– نگرانی میلیونها آمریکایی از شیوه مدیریت بحران دولت ترامپ

شیوه مدیریتی دولت دونالد ترامپ و ویروس کرونا به دو موضوعی تبدیل شده که میلیون ها آمریکایی را در نگرانی فرو برده است و به نظر می رسد در اوج شیوع ویروس کرونا نیز اولویت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا, توسعه اقتصادی است

این مطلب را شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام و افزود سازمان بهداشت جهانی هشدار داد در زمینه شیوع ویروس کرونا, آمریکا به زودی از اروپا پیشی می گیرد و به کانون این بیماری تبدیل می شود.

تعداد مبتلایان در این کشور پانزده برابر شده است, رقبای انتخاباتی دونالد ترامپ, دولت او را متهم می کنند که تدابیر لازم را با تأخیر اتخاذ کرده ضمن اینکه تدابیر اتخاذ شده نیز ناقص است.

الجزیره: سرعت شیوع کرونا ممکن است باعث فروپاشی بخش درمان آمریکا شود

– ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا به کره جنوبی متوسل شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از کره جنوبی تجهیزات پزشکی جهت مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ در آمریکا درخواست کرده است.

به گزارش رادیو سراسری آمریکا، براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، تماس تلفنی ۲۳ دقیقه ای با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی به درخواست فوری ترامپ برقرار شد.

 

برزیل

-بولسونارو رئیس جمهور برزیل : قرنطینه این کشور ممکن است اقتصاد برزیل را نابود کند.

-وزارت بهداشت برزیل دو هزار و ۲۰۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا را تائید کرد.

همچنین ۴۶ کشته را به علت ابتدا به ویروس کووید-۱۹  دراین کشور ثبت شده است .

درحالی که این آمارنسبت به ۴۸ ساعت گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است ، کارشناسان حوزه بهداشت برزیل معتقدند در دو هفته آینده ممکن است این کشور با بحران جدی در زمینه ویروس کرونا روبرو شود.

 

پاناما

– افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاناما به ۴۴۳ نفر

– تمدید منع رفت و آمد در پاناما به دلیل شیوع کرونا

 

مکزیک

 -افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۴۰۵ نفر

-وزارت امور خارجه مکزیک صدور گذرنامه‌ها را تا تاریخ ۱۹ آوریل تعلیق کرد.

 

اروگوئه

– وزیر امور خارجه اروگوئه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ورود اتباع خارجی از همه راه‌های حمل و نقل و همه مرز‌ها ممنوع است.

تاکنون حدود ۱۸۹ مورد تأیید شده ابتلا به کووید-۱۹ در اروگوئه بدون هیچ مورد منجر به فوت به ثبت رسیده است.

 

اسپانیا

-شمار قربانیان کرونا در اسپانیا در حال نزدیک شدن به مرز ۳۰۰۰ نفر

-شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۴۲ هزار نفر فراتر رفته است.

-اسپانیا از ناتو برای مقابله با کرونا درخواست کمک کرد.

اسپانیا به یکی از کانون‌های بزرگ گسترش بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است.

تاکنون حدود چهل هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند. حدود دو هزار و هفتصد نفر در اسپانیا به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند. دولت اسپانیا از ناتو برای مقابله با ویروس کرونا به صورت رسمی درخواست کمک کرده است.  اوضاع در اسپانیا بسیار وخیم است. ارتش اسپانیا وارد عمل شده است. ارتش اسپانیا از نظر تجهیزات حفاظت شخصی مشکل دارد و به همین علت از ناتو درخواست کمک کرده است. اسپانیا به یک و نیم میلیون ماسک نیاز فوری دارد. اسپانیا پانصد دستگاه کمک تنفسی بیمارستانی نیاز دارد. اسپانیا ازنظر تجهیزات پزشکی در شرایط بسیار بدی قرار گرفته است.

 

فرانسه

-اعلام حکومت نظامی در سی شهر فرانسه

– مدیر کل سازمان بهداشت فرانسه: فرانسه پنجمین کشوری است که تعداد جان باختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت.

-۲۲.۳۰۰ نفر تاکنون در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ۱۰.۱۷۶ نفر نیز بستری شده اند که حال ۲.۵۱۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

-رئیس فدراسیون بیمارستانهای فرانسه اعلام کرد به اعتقاد وی شمار تلفات ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در فرانسه قطعا بالاتر از آمارهای رسمی است.

-به دنبال کمبود شدید ماسک در فرانسه و ناتوانی دولت در تامین نیاز کادر درمانی، زنان داوطلب فرانسوی به تولید ماسک های دست ساز مبادرت کرده اند.

 

انگلیس

– کمبود کیت تست کرونا در انگلیس بازار سودجویان را داغ کرده‌ است

 

آلمان

-شمار آلوده شدگان به ویروس کرونا در آلمان به ۳۲ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

تا کنون ۱۵۹ نفر نیز بر اثر کرونا جان باخته اند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳ هزار و ۲۹۰ نفر هم درمان شده اند.

 

سوئیس

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: آمار مبتلایان این کشور به ۸۸۰۰ نفر رسیده است و تاکنون ۸۴ نفر جان خود را به علت ابتلای این ویروس از دست داده اند. سوئیس از هفته گذشته، وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام و تدابیر سختی برای حفاظت جان مردم اجرا کرده است.

 

ترکیه

-شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ترکیه  به ۱۸۷۲ تن رسید.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه با جان باختن این افراد شمار قربانیان کرونا در ترکیه به ۴۴ تن رسید.

-نمودار ها از جهش بیماران مبتلا به کرونا در ترکیه نشان می دهد .  

                       

هند

 -نخست وزیر هند  فرمان خانه‌نشینی یک میلیارد و سیصد میلیون هندی را به مدت سه هفته صادر کرد.

 -وزارت بهداشت هند، بیشتر مبتلایان یعنی ۱۰۱ نفر در ایالت کرالا، ۹۸ نفر در ایالت ماهاراشترا، ۴۱ نفر در ایالت کارناتاکا، سی و چهار نفر در ایالت اوتار پرادش، ۳۲ نفر در ایالت گجرات، ۳۰ نفر در ایالت‌های دهلی و راجستان (هر ایالت سی نفر) و ۲۹ نفر در ایالت پنجاب گزارش شدند.

 

پاکستان

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان همچنان سیر صعودی دارد و این موضوع سبب شد، بعد از ایالت‌های سند، پنجاب و بلوچستان، پایتخت این کشور نیز فلج شود.

درحالی که شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به مرز ۱۰۰۰ نفر نزدیک شده، دولت پاکستان قرنطینه جزئی اسلام آباد پایتخت این کشور را نیز در دستور کار قرار داده و نیرو‌های ارتش در مناطق مختلف این شهر به منظور اعمال قانون منع رفت و آمد مستقر شده اند.

قرنطینه جزیی پایتخت پاکستان در حالی آغاز شده که تعداد مبتلایان به کرونا در شهر اسلام آباد تنها طی سه روز گذشته از ۴ نفر به ۱۵ مورد افزایش پیدا کرده است.

 

افغانستان

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد یک زن بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در استان هرات در غرب این کشور جان سپرد که به این ترتیب شمار تلفات آلودگی به این ویروس در افغانستان به دو نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد آلودگی ۷۴ نفر به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است.

 

چین

-مقامات بهداشت درمان در چین امروز چهارشنبه از ابتلای ۴۷ نفر دیگر به ویروس کرونا و مرگ ۴ مبتلا به این ویروس خبر دادند.

بنا بر آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات بهداشت و درمان در چین، از دسامبر سال پیش و اعلام گسترش ویروس کووید-۱‍۹، اپیدمی ۸۱ هزار و ۲۱۸ نفر را در چین مبتلا کرد و موجب مرگ ۳ هزار و ۲۸۱ نفر شد.

-بعد از مهار تقریبی کرونا , ثبت اولین مرگ مردی در چین بر اثر ابتلا به ویروس هانتا. دولت چین محدودیتهایی را که به دلیل شیوع کرونا به استان هوبی برقرار کرده بود از این استان برداشت.

 

تایوان

-تایوان روز چهارشنبه از ۱۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار افراد آلوده به کرونا در این جزیره به ۲۳۵ نفر افزایش یافت.

 

ژاپن

– ژاپن ورود اتباع ۱۸ کشور را ممنوع اعلام کرد .

-وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد: ۷۱ نفر روز سه شنبه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

این آمار، بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز در ژاپن است.

دولت ژاپن اعلام کرد: با احتساب ۷۱۲ مورد آلودگی از کشتی تفریحی دیاموند پرنسس، جمع کل مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به ۱۹۵۰ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۵۳ نفر رسیده است.

 

کره جنوبی

-کره جنوبی از ثبت ۱۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۹ هزار و ۱۳۷ نفر خبر داد.

 

تایلند

-مقامات تایلند از ثبت ۱۰۷ مورد دیگر از ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند و مجموع مبتلایان در این کشور به ۹۳۴ نفر برسد.

 

مالزی

نخست وزیر مالزی دقایقی قبل از تمدید تعطیلات سراسری و مقررات منع رفت و آمد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا (۱۴ آوریل) ۲۶ فروردین خبر داد.

براساس این دستور برای خرید مایحتاج مورد نیاز روزانه بر اساس مقررات وضع شده مالزی از هر خانوار یک نفر با همراه داشتن کارت شناسایی و اسناد مالکیت خانه ، مجاز است فقط تا شعاع ده کیلومتری از منزل خارج شود.

 

نیوزیلند

-اعلام حالت اضطرار ملی در نیوزیلند برای مقابله با ویروس کرونا

نخست وزیر نیوزیلند: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیوزیلند افزایش می یابد

 

فیجی

مقامات فیجی آلودگی یک زن جوان ۳۱ ساله را به ویروس کرونا تایید کردند که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به پنج نفر افزایش یافت.

 

عراق

-مقامات بهداشتی در نجف اشرف از ابتلای سیزده مورد جدید و در کربلا چهار مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند. سید عمار الحکیم همه فعالیتهای حزبش را به سبب کرونا به حال تعلیق در آورد.

 

سرزمینهای اشغالی

پنجمین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در اسرائیل ثبت شد و شمار افراد مبتلا به این ویروس در رزیم صهیونیستی به ۲۰۳۰ نفر رسید

 

قزاقستان

– شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در قزاقستان به ۷۹ نفر افزایش یافت

رئیس جمهور قزاقستان ۱۵ مارس گذشته با امضای حکمی در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

 

 آفریقا

به دنبال گسترش ویروس کرونا در آفریقا و تصمیم آفریقای جنوبی به قرنطینه کشور، سنگال، ساحل عاج، سیرآلئون و جمهوری دمکراتیک کنگو هم وضعیت اضطراری اعلام کردند.

آفریقا تا پیش از این تقریبا از اپیدمی در امان بود: ۲ هزار و ۱۳۷ مورد ابتلا، ۶۲ قربانی. این در حالی است که در آمار های رسمی تا ساعت ۱۹ (بین المللی) روز سه شنبه، تعداد مبتلایان در جهان ۴۰۴ هزار نفر و تعداد قربانیان ۱۸ هزار نفر اعلام شده است.

اما ضعف سیستم بهداشت و درمان کشورهای آفریقایی نگران کننده است. ژان – ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه دیروز سه شنبه از بسته ای مالی برای کمک به کشورهای آسیب پذیرتر به ویژه کشورهای آفریقایی سخن به میان آورد.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی نیز از گروه ۲۰ خواستار حمایت اقتصادی از آفریقا، کاهش بدهی کشورهای آفریقایی و ارائه طرح کمک مالی فوری ۱۵۰ میلیارد دلاری شد.

بانک توسعه اقتصادی عربی در آفریقا که زیر نظر اتحادیه عرب – با مرکزیت خارطوم – فعالیت می کند، از اختصاص بسته ای ۱۰۰ میبلیون دلاری برای کمک به آفریقای سیاه با هدف مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 

آفریقای جنوبی

افزایش موارد آلودگی به کرونا در آفریقا جنوبی به ۷۰۰ نفر

 

تونس

– ثبت چهارمین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در تونس

 

ساحل عاج

-تعداد مبتلایان به “ویروس کرونا” در “ساحل عاج” به ۷۳ مورد افزایش یافت.

– ابیجان و بواکه دو شهر پرجمعیت در ساحل عاج در پی اعمال قانون منع رفت آمد با هدف مبارزه با گسترش ویروس کرونا از ساعت ۲۱ روز سه شنبه به شهر ارواح مبدل شده است.

هیچ رفت و آمدی مشاهده نمی شود و فروشگاه ها تعطیل شده اند. ساحل عاجی ها از خروج از خانه های شان چشم پوشی کرده اند.

 

کنگو

-رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو شب سه شنبه در نطقی تلویزیونی ضمن اعلام وضع فوق العاده در کشور، از قرنطینه کینشازا پایتخت برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ خبر داد.

تاکنون ۴۵ مورد ابتلا به کووید ۱۹ با سه فوتی در جمهوری دموکراتیک کنگو( زئیر سابق) گزارش شده است.

 

لیبی

– ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لیبی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.