مکس بورس بازار سهام عرضه اولیه های سنگین را هضم می کند؟ - مکس بورس

دادستدهای امروز بازار سهام متاثر از چه عواملی بود. چه تحلیلی در این رابطه می توان ارایه داد. نکته جالب امروز بازار چه بود.

دنیای بورس | معاملات امروز بازار سهام با تشدید فشار فروش مواجه شد. در افزایش فشار فروش اما همچنان قدرت تقاضا چشم‌گیر است و احتمالا تکلیف معاملات سهام به فردا کشیده شود. زیرا از طرفی افزایش فشار فروش افت نسبی قیمت‌ها را رقم زده است و از سوی دیگر اما قدرت تقاضا مانعی در برابر افت بیشتر قیمت‌ها ایجاد کرده است.

یکی از مواردی که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده انتظار برای عرضه اولیه دو شرکت آریاساسول و شستا است که احتمال عرضه این دو شرکت در معاملات چهارشنبه هفته جاری یا هفته آینده وجود دارد. اعداد عجیبی از میزان احتمالی عرضه و نقدینگی مورد نیاز با وجود افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان تا دو میلیون نفر شنیده می‌شود. نیاز به تامین نقدینگی سنگین تا حدودی بر معاملات سهام اثرگذار بوده است و فشار فروش را در دیگر نمادها بالا برده است. 

با هم خواندیم:

 در هفته گذشته نیز بازار سهام در مواجهه با عرضه اولیه «صبا» افزایش فشار فروش مقطعی را تجربه کرد و اما این فشار فروش مقطعی بود و در ادامه رشد قیمتی سهام را شاهد بودیم. با این حال میزان عرضه‌های اولیه این بار به مراتب سنگین‌تر بوده و بر این اساس باید منتظر روزهای آتی بود تا بتوان در خصوص بازار اظهارنظر کرد. 

 در معاملات امروز همچنان ضعف هسته معاملات مشهود است و نمی‌توان به قیمت‌های معامله چندان اعتماد کرد و توصیه اکید می‌شود اگر قصد معامله دارید حتما چندین سیستم (شامل کارگزاری، همراه بانک، TSETMC) را چک کنید چون بعضا در برخی از این صفحات سهام صف خرید و در عین حال در برخی دیگر شاهد معامله سهام در مثبت دو درصد هستیم؛ تاخیر شدید هسته معاملات.

یکی از نکات عجیب معاملات امروز نیز معاملات مربوط به نماد «فارس» بود. به صورت عجیبی اجازه کشف قیمت «فارس» با حجم اندک از سوی ناظر داده شد و نوسان قابل توجهی را برای شاخص کل رقم زد. با باطل شدن معاملات افزایش بیش از ۴۰ درصدی «فارس»، جهش عجیب شاخص نیز عقب نشست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.