مکس بورس بازندگان سریع‌ترین رشد تاریخ بورس - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال تاکنون رشد ۶۴ درصدی داشته است اما در میان ۵۵۱ نماد بازار سرمایه تنها ۱۵۰ نماد رشد بیش از شاخص کل بورس را به ثبت رسانده‌اند. در این گزارش ضمن ارائه جدول ۱۵۰ نماد برتر، ۱۵۰ نماد با کمترین میزان بازدهی در سال ۹۹ ارائه می‌شود.

دنیای بورس:  بازار سهام بی رحمانه در حال شکستن رکوردهای مختلف است. شاخص های اصلی از ابتدای سال تاکنون پرشتاب ترین حرکت‌های تاریخ خود را به ثبت رسانده‌اند. نمادهای بزرگ با جهش قیمتی سهم مهمی در پرواز ۶۴ درصدی شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال ۹۹ و در بازه زمانی ۲۴ روز کاری داشته‌اند. در چنین فضایی خبری از سودهای بزرگ در پورتفوی شخصی بسیاری از سهامداران نیست. علت بروز چنین اتفاقی تمرکز فعالان بورسی بر نمادهای خاص است. از میان ۵۵۱ نماد مورد بررسی در کل بازار سهام، ۱۵۰ نماد از ابتدای سال رشد بیش از ۶۴ درصد (رشد شاخص کل) داشته‌اند و از میان ۴۱۰ نماد باقیمانده، ۲۸ نماد یا اصلا سودی نداشته‌اند یا به سهامداران خود زیان رسانده‌اند.

در جدول زیر لیست ۱۵۰ نماد با بیشترین میزان بازدهی از ابتدای سال جاری آورده شده است.

در بازار صعودی سال جدید زیان کردن نوعی هنر به شمار می‌آید. در جدول زیر ۱۵۰ نماد با کمترین میزان بازدهی در سال جدید آورده شده‌است. نکته مهم در میان سهام این لیست این است که اکثر این سهم‌ها در سال گذشته در میان بهترین سهم‌ها به لحاظ بازدهی قیمتی بوده‌اند و عمدتا رشدهای بیش از ۱۰ برابری را در سال ۹۸ به ثبت رسانده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.