مکس بورس بازگشت دوباره حقوقی‌های بازار - مکس بورس

دادوستدهای روز گذشته بازار سهام با بازگشت پرقدرت حقوقی‌های بازار پس از ۱۳ روز غیبت آنان همراه بود.

دنیای بورس: معامله‌گران عمده در حالی با خریدهای پرحجم خود در بازار یک روزمانده به پایان هفته کاری توانستند بیش از ۲۲۸میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود منتقل کنند که به این ترتیب پس از ۱۳روز پیاپی، سرانجام نقدینگی به زمین این گروه از معامله‌گران بازگشت.

بیش‌تر خریدهای بازیگران حقوقی در نمادهای بانکی بود؛ در این میان حمایت‌های سهامداران عمده سبب شد  ۱۳۷میلیارد تومان نقدینگی بابت خالص خرید سهام بانکی به پرتفوی آن‌ها منتقل شود. بیش‌ترین خرید هم در نماد بانک ملت بود.

بانک ملت درحالی با دادوستد حدود ۳۴۰میلیون سهمی روبه‌رو شد که سهامداران خرد عموما عرضه کننده این سهم بودند و در نهایت صف فروشی در حدود ۵۰میلیون سهم برای آن باقی ماند. در این میان عرضه های شدید از سوی حقیقی‌های بازار سبب شد سهامدار عمده شرکت به خرید و جمع آوری بپردازد؛ به طوریکه ۷۰میلیون سهم «وبملت» از سوی صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني ملت و ۱۵میلیون سهم دیگر نیز توسط تعاوني معين آتيه خواهان عرضه شد.

بانک تجارت نیز با ثبت خالص خرید ۱۳میلیون سهمی از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران عمده در این بازار بود. در این نماد نیز حدود ۴۵میلیون سهم را صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني تجارت ايران خریداری کرد.

روندی مشابه در نماد بانک صادرات با انتقال بیش از ۱۰میلیاد تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران عمده تشکیل شد که بخش عمده‌ای از خریدهای مزبور توسط گروه مالي سپهرصادرات صورت گرفت؛ به طوریکه این حقوقی ، ۱۰۰میلیون سهم «وبصادر» را خریداری کرد.

البته صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني سپهرصادرات نیز ۸میلیون سهم دیگر «وبصادر» را به پرتفوی خود افزود. این در حالی است که بانک اقتصاد نوین با عرضه ۱۸میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري ساختمان ايران مواجه شد.

در میان نمادهای فلزی نیز فولاد مبارکه اصفهان خرید و فروش‌هایی را از سوی سهامداران حقوقی تجربه کرد؛ در حالی ۴۶میلیون و ۵۰۰هزار سهم از سوی شرکت توسعه ومديريت سرمايه صبا عرضه شد که ۲میلیون و ۲۰۰هزار سهم را موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير خریداری کرد. البته ۶۰۰هزار سهم دیگر «فولاد» را نیز شركت توسعه سرمايه رفاه به فروش رساند.  در همین راستا مديريت سرمايه‌گذاري كوثربهمن نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد فولاد کاوه جنوب کیش به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز ۵۰۰هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. در این گروه نورد آلومينيوم‌ نیز خرید ۴میلیون سهم از سوی سهامدار حقیقی و مالک ۶٫۸۱درصدی تجربه کرد.

در میان نمادهای پتروشیمی نیز پتروشیمی جم با عرضه ۱۵میلیون سهمی از سوی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگي كشوري مواجه شد. این در حالی است که موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير  به عنوان سهامدار عمده در گسترش نفت و گاز پارسيان، به خرید ۲میلیون سهم پرداخت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.