مکس بورس بازگشت طلا به مدار صعود - مکس بورس

با توقف روند رو به رشد ارزش دلار و موضع‌گیری جدید رئیس جمهور آمریکا در زمینه تعطیلی دولت این کشور، قیمت طلا پس از تزلزل در صبح امروز به محدوده مثبت پاگذاشت.

روند رشد شاخص دلار که از شب گذشته به تبع افول یورو آغاز شده بود در صبح امروز متوقف شد و همین امر نیز از فشارهای موجود بر بازار طلا کاست.

همچنین شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده تهدید کرد که حتی به قیت تعطیلی دولت نیز حاضر است دیوار مرزی با مکزیک را بسازد. مشکل تامین بودجه برای ساخت این دیوار و اختلاف نظر میان قانون‌گذاران ایالات متحده بر سر لزوم ساخت این دیوار و محل تامین بودجه مورد نیاز تبدیل به مناقشه‌ای جدید در فضای سیاسی ایالات متحده شده است.

پیش‌تر یکی از مشاوران ترامپ گفته بود که برای تسهیل در روند رسیدگی به لایحه بودجه در کنگره و جلوگیری از تعطیلی دولت،  ترامپ از پیگیری طرح دیدار مرزی منصرف شده است.

تهدید تازه ترامپ و متشنج شدن مجدد فضای سیاسی ایالات متحده بار دیگر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را افزایش داده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح ۱۲۹۱/۵ رشد قیمتی در حدود یک دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت ۱/۲ دلار افزایش یافته و در سطح ۱۲۸۶/۳ دلار قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.