مکس بورس بازگشت نفت به رالی صعود؟ - مکس بورس

با بازگشایی بازارهای جهانی قیمت نفت افزایش یافت. تاثیر کاهش همگانی تولید نفت کشورهای عضو اوپک و خبر احتمال پایان یافتن جنگ تجاری بین وچین و آمریکا از رشد بهای طلای سیاه حمایت کردند.

دنیای بورس: هر بشکه نفت برنت با افزایش ۲۵ سنتی (معادل رشد ۰٫۴ درصدی) به بهای ۶۵٫۴ به فروش می‌رسد.
نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) هم با ۱۹ سنت افزایش (۰٫۳۴ درصد رشد قیمت) به بهای ۵۶ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود.
با اخبار احتمال پایان جنگ تجاری بین چین و آمریکا، نفت به رالی صعود بازگشت. دیشب وال‌استریت ژورنال در خبری اعلام کرد که احتمال برداشته شدن تعرفه‌های آمریکایی بر کالاهای چینی وجود دارد و ترامپ و شی روسای جمهور دو کشور در انتهای ماه مارس برای امضای توافق نهایی با هم دیدار خواهند کرد.
این خبر با استقبال سرمایه‌داران در اقصی نقاط جهان روبرو شد و بازارهای سهام آسیایی در چین و ژاپن پس از سپری کردن تعطیلات با قدرت شروع به کار کردند و در حال رشد هستند.
پیشتر ترامپ از مقامات چینی خواسته بود تا تعرفه‌های اعمالی روی محصولات کشاورزی آمریکا را لغو کنند. این درخواست ترامپ به دلیل پیشرفت مطلوب مذاکرات انجام شده بود. فردا نیز حق کپی رایت و دارایی‌های معنوی در پارلمان چین به رسمیت شناخته خواهد شد و به نظر می‌رسد سیاست انتقال اجباری فن‌آوری به شرکت‌های چینی در هنگام سرمایه‌گذاری خارجی نیز به پایان کار خود نزدیک شده باشد.
کاهش تولید کارتل نفتی اوپک هم سوخت کافی را برای صعود نفت فراهم کرده است. به گزارش رویترز تولید نفت اوپک در فوریه با ثبت افت ۱٫۵ میلیون بشکه‌ای نسبت به نوامبر سال قبل به کمترین میزان خود در چهار سال اخیر رسیده است.
توافق اوپک تنها برای کاهش ۱٫۲ میلیون بشکه از تولید کشورهای عضو اوپک بود. با این حال عرضه بیشتر نفت توسط آمریکا کشورهای تولیدکننده را مجبور به تنگ‌تر کردن مجرای عرضه به منظور حفظ قیمت‌ها کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.