مکس بورس بازگشت هیجان به سمت خرید سهام | نگاهی مختصر به صنایع بورسی - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را با رشد دسته‌جمعی نمادها از گروه‌های مختلف آغاز کرده است. البته معاملات فرابورس همچنان قطع بوده و اما در بورس بسیاری از نمادها تا سقف قیمتی روزانه رشد کرده‌اند.

دنیای بورس: فملی، فولاد، شپنا و اخابر همه در میان نمادهای با بیشترین اثر مثبت بر شاخص قرار دارند. 

 کاهش فشار فروش پایان سال از نگاه برخی از کارشناسان علت رشد دوباره سهام مطرح می‌شود. به این ترتیب حتی نمادهای بزرگی مانند فملی نیز طی این لحظات به سمت صف خرید حرکت می‌کنند. طی ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بورس شاخص کل با رشد نزدیک به ۸/۰ درصدی وارد کانال ۴۹۸ هزار واحد شد.

 ارزش معاملات نیز در سطح قابل توجه نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته که نشان از قدرت محسوس تقاضا دارد. با وجود رشد اخیر تا پایان معاملات زمان زیادی باقی مانده است و باید منتظر معاملات در ادامه بود.

سهام شرکت‌ها از صنایع مختلف امروز با افزایش تقاضای محسوس تا صف خرید پیش رفته‌اند. در بزرگترین گروه بازار افزایش تقاضا در سهام زیرمجموعه گروه شیمیایی به رشد قیمتی و تشکیل صف خرید در بسیاری از نمادهای این گروه منجر شده است. گرچه افت قیمت نفت در بازار جهانی سیگنال منفی محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد معامله‌گران سهام توجه ویژه‌ای به نوسان نرخ دلار وچشم‌انداز آتی از ارز دارند. در این گروه عرضه ۵۷ میلیون سهم از سهام تازه‌وارد شگویا انتظار برای آغاز معاملات این سهم در فرابورس شدت بخشیده است، با امید به خرید سهام در این نماد حتی احتمال افزایش میزان صف خرید نیز در معاملات امروز شگویا وجود دارد. 

 در گروه فلزات اساسی نیز شاهد شکل‌گیری موج تقاضا برای بسیاری از نمادهای این گروه هستیم. در گروه فلزات اساسی نیز تشکیل صف خرید در فملی و معاملات مثبت در عمده نمادهای این گروه نیز جالب توجه است. 

 در گروه بانکی ناظر از بازگشایی سهام بانک ملت خبر داده است که می‌تواند جالب توجه باشد. برای دیگر نمادهای گروه نیز تشکیل صف خرید در وتجارت، وبصادر و وخاور نشان از افزایش تقاضای محسوس سهام برای عمده نمادهای این گروه دارد. 

 در گروه خودرو نیز سهام ایران‌خودرو و برخی از زیرمجموعه‌های بزرگ مانند خگستر متوقف است و اما دیگر نمادهای خودرویی عمدتا با افزایش تقاضا همراه بود معاملات خساپا و خپارس در آستانه سقف قیمتی نیز جالب توجه است. 

 نمادهای بسیاری از گروه غذایی به علت توقف معاملات فرابورس فعلا انجام نمی‌شود اما دیگر نمادهای این گروه عمدتا صف خرید را تجربه می‌کنند. همچنان صف خرید ۸۰ میلیون سهمی غگل پس از معاملات پرحجم روزهای گذشته از نکات جالب توجه بازار محسوب می‌شود. باید منتظر ماند که آیا سهام‌دار عمده نه‌چندان قدیمی این سهم عرضه حداقلی سهام برای شناسایی سود را آغاز می‌کند یا خیر. 

 در گروه دارو نیز بازگشت سهام از مدار منفی و تشکیل دوباره صف خرید در برخی از نمادها را شاهد هستیم. دابور همچنان روی موج خبر تولید داروی ضدویروس صف خرید را تجربه می‌کند. وپخش به عنوان سهامدار عمده دابور نیز امروز تا نزدیکی صف خرید تا این لحظه رشد کرده است دارو نیز با صف خرید همراه بود که البته معاملات در سقف قیمتی روزانه ادامه دارد. دپارس نیز صف خرید کم‌حجمی را تجربه می‌کند. گزارش‌های اسفندماه گروه غذایی و دارویی و همچنین تولیدکنندگان مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده کاملا جذاب به نظر می‌رسد. 

در گروه لاستیک و پلاستیک نیز عمده نمادها رشد قیمت را تجربه می‌کنند که تشکیل صف خرید در برخی از نمادها مانند پکویر را شاهد هستیم. در گروه رایانه نیز تشکیل صف خرید در نمادهای زیرمجموعه مانند آپ، رتاپ و سپ جالب توجه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.