مکس بورس بازگشت پرقدرت فلزات پایه از تعطیلات - مکس بورس

با ازسرگیری معاملات فلزات پایه در لندن پس از تعطیلی روز گذشته، قیمت‌ ها در مسیر رشد قرار گرفته اند. افت ارزش دلار و افزایش سطح خرید با دیدگاه تکنیکال از دلایل حمایت از قیمت‌ها حساب می آید. ثبت کمبود عرضه در بازار سرب و روی نیز در رونق معاملات نقش آفرین بوده است.

شاخص دلار ایالات متحده شب گذشته به تبع تاثیرات منفی توفان هاروی بر اقتصاد آمریکا به افت خود ادامه داد. اعلام خبر آزمایش موشکی کره شمالی نیز در رشد ملموس ارزش ین در برابر دلار  نقش آفرین بود. بدین ترتیب بار دیگر تقاضا برای فلزات پایه از سوی کشورهای استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری بالا رفت.

 در این میان اعلام خبری مبنی بر ثبت کمبود عرضه در بازار سرب و روی در رونق معاملات این محصولات تاثیرگذار بود.گروه مطالعات بین المللی سرب و روی  در گزارشی اعلام کرد که بازار این دو محصول در ماه ژوئن برای چهارمین ماه متوالی با کمبود عرضه روبرو بوده است.

همچنین تحلیلگران بازار فلزات معتقدند  که با شکسته شدن بسیاری از مقاومت ها در روند قیمت فلزات در هفته های گذشته، کماکان سطح خرید با دیدگاه تکنیکال در حال افزایش بوده که همین امر نیز یکی از دلایل حمایت از قیمت ها به حساب می آید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی بیش از یک درصد در سطح ۶۷۷۸ دلار قرار گرفته است. این محصول در برهه ای از معاملات تا قیمت ۶۸۱۳ نیز رسیده بود. آلومینیوم با افزایش به میزان ۰/۴ درصد در سطح ۲۰۷۹ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۸ درصدی در سطح ۲۳۴۵ دلار قرار گرفته و  قیمت روی با افزایشی ۱/۲ درصدی در سطح ۳۱۰۷ دلار گزارش می‌شود.  

 

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان  ۰/۷ درصد افت کرد و سرب کاهش قیمتی ۰/۱ درصدی را پشت سرگذاشته است.  ر.ی به میزان جزئی گران شده شده و در این میان تنها مس با رشد قیمتی ۰/۴ درصدی مواجه شده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.