مکس بورس بازیگران بورس (18 آبان 98)| سهم عمده خریدها در سهام بانکی - مکس بورس

حقوقی و حقیقی ها در بازار درحالی نخستین روز هفته را آغاز کردند که سهم عمده ای از موقعیت های خرید ایجاد شده، نمادهای بانکی بود.  دیگر استراتژی های بازار چه بود؟

به گزارش «دنیای بورس»، معامله گران حقیقی نخستین روز کاری هفته را با اختیار نقدینگی آغازکردند. بر این اساس امروز بیش از ۳۱میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی جابجا شد. در این میان بخش عمده ای از خریدهای صورت گرفته در نمادهای بانکی بود. به طوریکه خالص خرید سهامداران خرد در این گروه به ۳۲میلیارد تومان رسید. در این راستا بیشترین خرید در نماد بانک پاسارگاد بود. به طوریکه ۱۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران خرد «وپاسار» منتقل شد.

بانک اقتصاد نوین نیز با ثبت خالص خرید بیش از ۱۰میلیارد تومانی از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران خرد در بازار امروز بود. در این نماد به دنبال تقاضای بالای معامله گران حقیقی ، سه سهامدار عمده به عرضه سهم پرداختند. به طوریکه ۱۶میلیون سهم از سوی شركت نوسازي وساختمان تهران ، ۲۷میلیون سهم از سوی شركت تامين مسكن نوين و ۳۳هزار سهم نیز توسط شركت تامين مسكن جوانان به فروش رفت. در همین راستا پست بانک ایران نیز با عرضه ۱۰۱میلیون سهم از سوی سازمان خصوصي سازي مواجه شد.

در مقابل گروه مالي پارسيان به خریدهای خود در نماد بانک پارسیان ادامه داد و ۳میلیون سهم دیگر را خریداری کرد. روندی مشابه در نماد بانک صادرات با خرید ۲۴میلیون و ۵۰۰هزار سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات دنبال شد. البته در نماد «وبصادر» ، صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات نیز به خرید سهم پرداخت و ۲٫۵میلیون سهم را جمع آوری کرد.

در میان دیگر جابجایی های امروز ، عرضه و تقاضا سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان از سوی دو حقوقی قرار داشت. در حالی صندوق بازارگرداني اميدلوتوس پارسيان حدود ۲میلیون سهم را عرضه کرد که گروه سرمايه گذاري سايپا حدود ۳۰۰هزار سهم «لوتوس» را جمع آوری کرد.

در میان نمادهای شیمایی نیز پتروشیمی شازند با خرید ۶۵۰ هزار سهم از سوی سرمايه گذاري گروه توسعه ملي روبرو شد. موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، یک میلیون سهم را خریداری کرد. در همین راستا صندوق سرمايه گذاري ارزش آفرين نیز ۲۰هزار سهم «جم پیلن» را به پرتفوی خود افزود. در این میان روند خریدها در نماد سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين به مراتب با حجم بالاتری دنبال شد. به طوریکه گروه صنعت سلولزي تامين گسترنوين به عنوان سهامدار ۱٫۲درصدی «تاپیکو» ، بیش از ۳۸میلیون سهم را جمع آوری کرد.

روند خرید و فروش ها در نمادهای سیمانی نیز نشان می دهد که سیمان کرمان با عرضه یک میلیون و ۵۰۰هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري وتوسعه صنايع سيمان مواجه شد. در نماد سیمان شاهرود نیز در حالی بیش از ۳میلیون سهم توسط صندوق سرمايه گذاري امين آشناايرانيان خریداری شد که در مقابل صندوق سرمايه گذاري سهم آشنا، ۳میلیون سهم را واگذار کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.